Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KoudbloedKim schreef:Bij ons is het denk ik in verhouding niet persé goedkoper, denk ik.
Dit waren onze kosten:
Vol pension:
- 165 euro per paard in de maand
- 24/7 weide/paddock
- Incl. hooi/kuil (slechte kwaliteit)
- Incl. binnenbak, 2 buitenbakken, longeerpaddock
=
495 euro per maand voor 3 paarden
Kwart pension
- 125 euro per paard in de maand
- Zelf goed(!) hooi voor 310 euro aan hooi voor 3 paarden
- Zelf uitmesten
- Incl. binnenbak, 2 buitenbakken, longeerpaddock
=
685 euro per maand voor 3 paarden
Aan huis
- 300 euro aan hooi en stro in de maand voor 3 paarden
- Zelf uitmesten
- Geen binnenbak
- Buitenbak
- Veel uitrijmogelijkheden, veel rust.
- Mestafvoer, rond de 80 euro per maand.
=
380 euro per maand voor 3 paarden
En natuurlijk gaat er ook weleens iets kapot of moet er iets vervangen worden, maar ik zou nooit meer zonder slag of stoot of hele goede reden terug gaan naar pension.
Het is zo heerlijk om ze aan huis te hebben, het geregel dat erbij komt vind ik ook mooi (voorraad bijhouden, prijzen vergelijken etc.).
En natuurlijk gewoon heen kunnen wanneer je wil, dicht bij ze zijn.
Maartje1990 schreef:Ik snap werkelijk niet hoe mensen per paard zo duur uit kunnen zijn? Voor 3 paarden ben ik voor hooi per maand €60 kwijt.... Ik kom per maand, voor 3 paarden, niet eens aan €100 en dan heb ik het over de winter in de Zomer is het nog veel minder
Maartje1990 schreef:Ik snap werkelijk niet hoe mensen per paard zo duur uit kunnen zijn? Voor 3 paarden ben ik voor hooi per maand €60 kwijt.... Ik kom per maand, voor 3 paarden, niet eens aan €100 en dan heb ik het over de winter in de Zomer is het nog veel minder
Maartje1990 schreef:Dat is hier zelfs nog goedkoop.Ik snap werkelijk niet hoe mensen per paard zo duur uit kunnen zijn? Voor 3 paarden ben ik voor hooi per maand €60 kwijt.... Ik kom per maand, voor 3 paarden, niet eens aan €100 en dan heb ik het over de winter in de Zomer is het nog veel minder
Maaike_Ma schreef:Snap eerlijk gezegd ook niet dat mensen zeggen dat ze veel tijd kwijt zijn om de stallen etc. te doen als de paarden bij huis staan. Heb er hier 3 staan, maar als je alles goed bij houdt elke dag doet ben ik maar een halfuurtje kwijt om de stallen te doen en alles bij te vegen
KoudbloedKim schreef:Maartje1990 schreef:Dat is hier zelfs nog goedkoop.Ik snap werkelijk niet hoe mensen per paard zo duur uit kunnen zijn? Voor 3 paarden ben ik voor hooi per maand €60 kwijt.... Ik kom per maand, voor 3 paarden, niet eens aan €100 en dan heb ik het over de winter in de Zomer is het nog veel minder
Wij betalen 20 euro per midibaal (laagste prijs in de buurt voor kwaliteit) en daar doen we 2,5 dag mee.
Dus reken maar uit.
En zoveel krijgen ze niet; 3 hooinetten per paard per dag.