pensionstalling, wat betalen jullie? oftewel wat is duur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 07:44

Kalender7 schreef:
Ik sta in de randstad, 2 binnenbanen een buitenbaan longeerkraal en een stal van 5x6 voor 345,- en dat is inclusief hooi en brok. Denk dat je het in de Achterhoek veel goedkoper kan hebben dan wat je nu hebt

Waar in de randstad is dat? Als ik het vragen mag

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:17

Ik sta op een pensionstal in Zaanstad,
En betaal 250 voor een stal.
Dat is inclusief binnen en buiten zetten 6 dagen per week , 2 longeer bakken, 2 buiten bakken , en een stapmolen.
Daarnaast 2 x per dag hooi en krachtvoer, wat wel voor eigen rekening is.
Hooi en stro zit bij de prijs in.
En in de zomer weidegang alleen overdag of 24/7 dat mag je zelf bepalen .

We kunnen gebruik maken van een binnenbak tegen extra betaling.
Ik voer mijn paard 4 handjes krachtvoer per dag dus ik doe ongeveer 2 maanden met een zak.( pavo natures best a 13 euro per zak)

Ik vind persoonlijk dat ik niet veel geld kwijt ben per maand.
Ik schrik alleen erg van de hoeveelheid krachtvoer wat hier voorbij komt.

meisje2000

Re: pensionstalling, wat betalen jullie? oftewel wat is duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:29

Ik betaal nu nog 220 vanaf jan 250. Daar zit alles bij
Binnen en buiten zetten.
Voeren op zicht.
Biks en hooi.
1 ruime binnenbak.
2 ruime buitenbakken.
Longercirkel.
Stapmolen.
En alle hulp die ik maar kan wensen voor het beleren en doorrijden van mijn paard.
Doe ik zelf maar zij helpt me er bij.
Ze geeft les en heeft zelf paarden in het z uitgebracht in meerdere disciplines.
Ook maakt zij paarden zadelmak corrigeert ze paarden en doet ze verkoop van paarden.
Er is altijd wel een bak vrij en alles word bij gehouden op een bord in de stal.
Dus buiten geweest, gelongeerd. Rijden en noem maar op en aan de hand daarvan voert zij weer.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:55

stalling met binnenbak begint hier vanaf 250 tot 480 ofzo. brok etc zit er dan bij in en hooi ook.

zonder binnenbak sta je al snel voor 225.

ik sta bij een boer voor 160 exl. brok. brok kost me nog geen 20 euro per maand.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:00

Ik sta op een stal in de Randstad (omg, Amsterdam).

Ik betaal 275 euro per maand:
2 Goede buitenbakken met verlichting.
Stapmolen
Solarium (2 euro per keer)
4 Paddocks
1 Longeerbak
Geen uitrij mogelijkheden
Zelf mesten

Samen met een stal genootje zorg ik er voor dat mijn paard en die van haar minimal 5u per dag samen in de paddock staan.

In de zomer 24-7 op het land.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:03

Wij betalen 175 dacht ik, exclusief bodem en voer. En dan staan we op doe het zelf basis en moeten we dus nog enkele taken uitvoeren met de stal. We hebben kleine binnenbak, altijd te rijden buitenbak, paddocks, genoeg land, en zo lang als mogelijk buiten.
In de omgeving is dit een van de goedkoopste stallen

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:07

Ik sta ook op een pensionstal in de Randstad (omgeving Rotterdam/Gouda)
Ik betaal voor het paard 350,- per maand in een 3x3 binnenbox en voor de pony 285,- in een container box.
Voer en alle faciliteiten inbegrepen, wij hebben:
Binnenbaan 20x60
Buitenbaan 20x60
6 paddocks
2 longeercirkels
stapmolen
Solarium (tegenbetaling) en wasplaatsen

Voor hooi betaal je een meer prijs en voor trailerstalling ook.
Ook worden de paarden alleen tegen betaling buitengezet 'sochtends (een half uurtje max) en anders moet je ze zelf buiten zetten, maar aangezien je met 80 paarden op 1 stal staat en je er ook bij moet blijven als je paard buiten staat, kunnen ze met drukte vaak niet meer dan 3 kwartier naar buiten..

Het is een hoop geld, maar hier in de buurt vind je het niet goedkoper, als je ook een binnenbaan erbij wilt hebben :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:09

Jeetje wat een prijs!

Ik betaal per maand €190,- en dan nog zelf €15 voor muesli wat ik extra geef.

Zijn niet zo´n grote stal 24 boxen en de bak is altijd beschikbaar er zijn geen clublessen oid.
Hebben 2 binnenbakken (20 x 40 en 20 x 45)
1 buitenbak van 20 x 60
longeerbak
Paarden gaan zomers de gehele dag in de wei in groepjes van twee en swinters gaan ze in de paddocks.
Krijgen 4x per dag hooi en 2x per dag brok
Binnen en buiten zetten wordt voor je gedaan en uitmesten ook (elke dag)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:16

Yvank_ schreef:
Jeetje wat een prijs!

Zijn niet zo´n grote stal 24 boxen en de bak is altijd beschikbaar er zijn geen clublessen oid.
1 buitenbak van 20 x 60
longeerbak
Paarden gaan zomers de gehele dag in de wei in groepjes van twee en swinters gaan ze in de paddocks.

:oo

Nou, je mag daar zeker blij mee zijn :D Dat ga je hier in de regio (Rotterdam/Gouda) echt niet vinden! Hier in de buurt jaagt vooral een binnenbak de prijs erg op.

Ik sta nu voor €235 en dat is het goedkoopste tot nu toe. Een stal met binnenbak hier in de regio kan al rond €350 uitkomen, zonder binnen of buiten zetten...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:23

Ik val van de meeste prijzen in zulke topics altijd achterover.

Ik heb de paarden nu op een eigen stuk grond (wat me nu duurder uitkomt dan op een pensionstal door de nog lopende hypotheek maar dat even buiten beschouwing gelaten).

Toen ik nog op pension stond betaalde ik € 185,00 all in.
Binnenbak 20 x 40
Buitenbak 20 x 60
Binnenstal
2 grote poetsplaatsen en met 3 personen een grote zadelkamer
Longeercirkel (wel op gras)
Eigen stukje weide maar de paarden mochten indien gewenst wel samen.
Op elk stukje weide een schuilstal
Paarden mochten 24/24 buiten maar anders gingen ze in de ochtend om half 8 buiten en in de avond ergens na 17u terug binnen
2x per dag je eigen voer gevoerd
Er werd uitgemest en je kon kiezen op vlas of op stro
Mijn paard kreeg ruimschoots voordroog (uit pak, geen droog hooi) maar niet onbeperkt

Het enige lastige was dat in de winter de binnenbak ook wel werd verhuurd aan mensen van buitenaf dus dat je wel een planning moest maken over wanneer je de binnenbak wenste te gebruiken en dan moest je reserveren.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:25

Ik betaal voor me welsh a hengst 125 per maand en voor me haf 280 per maand
Dit allemaal op volpension.
Dit in de regio amersfoort :D

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:35

Phillipa schreef:
Yvank_ schreef:
Jeetje wat een prijs!

1 buitenbak van 20 x 60
longeerbak

:oo

Nou, je mag daar zeker blij mee zijn :D Dat ga je hier in de regio (Rotterdam/Gouda) echt niet vinden! Hier in de buurt jaagt vooral een binnenbak de prijs erg op.

Ik sta nu voor €235 en dat is het goedkoopste tot nu toe. Een stal met binnenbak hier in de regio kan al rond €350 uitkomen, zonder binnen of buiten zetten...

Haha idd, ik zit in de zelfde regio en wij betalen ook die prijs |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:37

Daarom woon ik ook niet in de randstad :D bewuste keuze geweest.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:46

Yvank_ schreef:
Daarom woon ik ook niet in de randstad :D bewuste keuze geweest.

Kan ik me helemaal in vinden!

Uiteindelijk is het natuurlijk ook een kwestie van vraag en aanbod en waar jouw prioriteiten liggen als paardeneigenaar, waar je ook woont. Als iedereen in de randstad nu op zoek ging naar een stal waar ze 's winters minimaal 4 uur buiten komen en 's zomers 24/7 dan komt er vanzelf meer aanbod. Nu is de vraag naar binnenbakken groot en ze zijn schaars... tja, dan kan de pensionhouder de prijs zo gek maken als hij zelf wil. Ik snap dat er ook nog iets verdiend moet worden, maar de extra kosten voor buiten zetten of binnen halen per keer slaan soms echt nergens op, op dergelijke stallen... 8)7

Ik rij nu iets verder zodat mijn paard elke dag buiten staat in groepsverband. Dat compenseert voor mij mooi met het relatief lage stallingsgeld.

TS het kan zijn dat jij relatief duur staat, vergeleken met andere stallen in de buurt. Maar als jij op je 'droomplek' staat, is het dat geld waarschijnlijk ook gewoon waard voor jou. Zo niet, dan kan je altijd verder kijken. Goedkoper hoeft niet altijd beter te zijn (duurder ook niet :+ ) Maar dat zijn dingen die je alleen zelf kan afwegen ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:48

i denk dat je stal prima is ts, maar dat je eens moet gaan verdiepen in wat een paard aan eten nodig heeft... :)

4,5 kilo slaat echt nergens op. hier staat een subtop paard op 1/8 muesli en 1/8 brok per dag.En die traint 5/6 dagen per week.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:52

Ze vraagt toch niet om advies/commentaar over haar voerbeleid? Typisch bokt weer dit :n

Hier (Rdam) voor 270,- half pension. Ex Mesten, maar incl binnen-buitenzetten, voeren etc. Buitenbak, 2 longeerpaddocks en in de zomer weidegang (wat vrij unike is hier in de buurt). Ik betaal nog apart voor de stalling van mijn marathonwagen. Voor volpension betaal je 25,- extra, dan wordt er ook gemest. Maar ik doe dat graag zelf :)
Laatst bijgewerkt door djuulsie op 10-12-15 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:53

Mijn 2 pony's staat midden in nederland op de de veluwe.
Ik betaal 180 per maand all in.
Paarden staan de hele dag op de wei van s'ochtends vroeg tot s' avonds een uur of 8. We hebben een hele goede bak met vlokken die altijd berijdbaar is en bos om de hoek. De stallen zijn heel ruim en de paarden staan op vals en worden elke dag uitgemest. Ze krijgen hooi van eigen land en 3 kg brok per dag. Er is ook een longeercirkel en kantine met toilet ed.
bij elke stal zit een ruime zadelkast. Er komt nog een echte poetsplaats, nu hebben we bij elke stal een haak in de muur.

Alles is hier mogelijk en de zorg is buitengewoon goed. Ik ben onwijs gelukkig met deze stal, sta er al bijna 4 jaar en hoop hier nog veel langer te blijven ;)

Voor mijn 3 andere pony's huur ik een weiland voor 130 in de maand. Hier heb ik een buitenbak en binnenbak ter beschikking. Verder bijvoeren doe ik zelf maar als ik hooi van deze stal koop dan voeren ze het ook. Dat hoeft voor mij niet.

Ik sta met mijn 5 pony's voor 490 per maand, nog geen 100 per pony en alles wordt voor me gedaan.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:59

Jeetje TS, ik ben nu wel heel benieuwd waar je staat? Ik woon ook in de Achterhoek maar ik betaal echt niet dat bedrag! Voor deze regio sta je dus echt duur.

Dinja45

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:00

Ik betaal 165.- per maand en koop mijn eigen brok ongeveer 72,- per maand (ja heb groot paard die 4,5 kilo brok krijgt per dag)..verder heb ik een buitenbak tot mijn beschikking en mooie uitrij mogelijkheden.
Daarbij heeft mijn paard 24/7 hooi tot zijn beschikking en lekker paar uur weidegang... in de zomer lekker hele dag buiten.
Mijn paard staat in de Achterhoek..

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:01

djuulsie schreef:
Ze vraagt toch niet om advies/commentaar over haar voerbeleid? Typisch bokt weer dit :n
.

Ze wint advies in omdat ze de kosten hoog vindt, er komt dus ook een stukje advies over het voerbeleid en dat een aangepast voerbeleid waarschijnlijk hetzelfde of beter resultaat geeft voor haar paard en dat ze tegelijkertijd daar wellicht 40 per maand minder voor kwijt is.

Ik schrik ook over de hoeveelheid voer die ze geeft, het is mijn paard niet, dus als ze het dubbele wil geven is het mij ook goed. Ik vermoed dat het paard ook prima met minder dan de helft toekan en dan kom je qua stallingskosten al op een heel ander plaatje.

Ter info, mijn paard is 1,77 hoog en krijgt nog geen twee kilo brok per dag en goed kwaliteit ruwvoer. Hij is eerder te dik dan te dun, glimt als een spiegel en heeft energie voor 10.

Stallingskosten zijn erg regio gebonden, de prijs in het westen ligt hoger dan in het noorden en oosten. Maar dat is ook weer afhankelijk waar ze zit en hoeveel aanbod er is.
Laatst bijgewerkt door ingvdh op 10-12-15 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:02

biscaya schreef:
Fortitude schreef:
Ik sta all in voor 290 aan de veluwe. Paard staat het hele jaar rond van 7 tot s avonds 8 buiten en staat op zaagsel. Goede buitenbak, goede binnenbak. Is inclusief biks, kuil etc.

Brengt de pensionhouder ze echt elke ochtend om 7.00 naar buiten? Ook als het nog stikdonker is? Ik doe dat wel in de zomermaanden..in de winter gaan ze naar buiten zodra t licht wordt..

Bij ons gaat alles om 6 uur naar buiten, of het nu al licht is of niet. Merries en ruinen apart, boxen worden per groep open gezet en alles weet de weg naar de juiste paddock.
Staan de hele dag met onbeperkt hooi buiten. Enige wat je echt zelf moet doen is binnenzetten. 2x per dag gevoerd, enorme berg hooi ligt al op ze te wachten (hoe vaak ik niet vraag of het de helft mionder mag...)
Hebben 2 longeerringen, 1 grote buitenbak, binnebak, parellibak, liggen aan randje duin. zomers 24/7 weidegang. warmwater. Echt top locatie. En helaas in de randstad, dus hoofdprijs.(395 voor grote buitenstal) Maar dat vind ik het waard.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:18

djuulsie schreef:

Ander voerbeleid kan ook een hoop kosten besparen. Door mijn merrie ander voer te geven heb ik nu nog maar de helft van de kosten, het voer per kilo is wel duurder dan wat ze eerst kreeg. Ik vind €90 aan krachtvoer dan ook absurd. Dat ben ik aan twee paarden niet eens kwijt, waarvan er een snel mager wordt en een veel moet werken.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:26

Het gaat om de manier waarop het weer gaat...

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:27

djuulsie schreef:

Als ze minder voer geeft (want dit is gewoon teveel en niet gezond), dan komt ze een heel stuk goedkoper uit! Dus ja, dan vind ik dit wel van belang om even te vermelden. :j

TS, ik heb ook een grote (van 1m80) die praktisch ook dagelijks werkt, en goed werkt. Die krijgt mss 1kg brok per dag? Verder luzerne, bietenpulp en onbeperkt hooi. En ik kan je verzekeren, hij staat prima op gewicht en heeft energie teveel :')
Zoveel brok heeft een paard echt niet nodig.
Hoeveel hooi krijgt je paard? Je moet ook opletten dat, als je zoveel blijft geven, dat dat altijd in combinatie is met VOLDOENDE hooi. Anders heb je straks ook nog eens last van maagzweren en dat wil je helemaal niet...

Ik betaal dus 250 euro per maand en daar zit zijn voer (luzerne, bietenpulp, brok, onbeperkt hooi in). 's Zomers komt hij op het land, 's winters op paddocks. Ik heb een longeercirkel en een buitenbak. Ik ben wel van Belgie en dit zijn de prijzen hier zo wat :)

EDIT: ik vind het er best vriendelijk aan toe gaan. Er wordt gewoon vermeld dat het echt teveel is...

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:28

Zoe_97 schreef:
Ik betaal in Belgisch Limburg 120 alles inclusief (hooi, water, vlas en indien nodig brok), 24/7 buiten, enkele dagen per jaar op stal indien de weide een spiegel is. Buitenbak aanwezig.

Ik denk dat prijzen erg regio afhankelijk is.

Ik ben wel jaloers als ik deze prijzen zie. Mijn paard eet al voor 90 euro hooi per maand, een pak vlas kost hier 5 euro, zeg 8 pakken per maand, dan ben je al 130 kwijt. Daar moet toch geld bij als stalhouder?