KN dressuurzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 15:08

Ik heb zelf een Kieffer, maar in ieder geval veel succes met je nieuwe zadel!

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 19:55

Ik wil een nieuw kopen en denk dat inruil bij de ruitersportzaak het voordeligste is. Ik ga iig de Barnsby AVG proberen, heb daar eens mee gereden en dat zat erg goed. Ook het nieuwe Anky's zadel wil ik graag eens proberen, al vind ik die hoge achterkant gewoon oerlelijk. De zweetbladen daarvan zijn niet zo lang, en mijn benen ook niet dus dat spreekt me wel aan.

[/quote]

Nou een barnsby AVG zou ik echt nooit kopen. Ik geef toe dat ze onwijs lekker zitten, misschien nog wel beter als een KN maar die gaan dus echt niet lang mee he! Als je gewoon elke dag train en regelmatig invet enzo gaat ie ongeveer 6 jaar mee. Nou het is toch de bedoeling dat mijn KN wel langer mee gaat zeg!!!!!
Groetjes Jolanda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 22:34

Ik zal m'n licht eens opsteken. In elk geval geen KN meer voor mij! Ik heb laatst alleen nog op een bokje eens wat zadels uitgeprobeerd, en ook op die andere KNs deed ik hetzelfde. Mijn zus was erbij en vond het verschil echt opvallend. Met die Barnsby heb ik wel eens gereden maar niet op mijn eigen paard.

Enne, wat is er aan "op" dan over 5 jaar wat niet gerepareerd kan worden?

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 07:52

Misschien het hele zadel dus het leer.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 09:09

mwah, dat gaat er bij mij toch niet helemaal in. Ken een paar mensen die die zadels een boel veel intensiever gebruiken dan de gemiddelde amateur, zal daar m'n licht eens opsteken want dat is meestal wel een goede graadmeter. KN heeft iig hélemaal afgedaan voor mij, maar een ander kan er heel tevreden over zijn natuurlijk.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 17:15

Ik heb ook een KN en ik vind het echt een wereldzadel. Maar er zijn ook veel mensen die er last van hun rug van krijgen. Dat komt inderdaad doordat sommige mensen er door de bouw van het zaadel hun bekken in naar voren kantelen. Het hangt er ook heel erg vanaf op welk paard het zadel ligt, op mijn pony had ik dat probleem ook(vooral in galop) maar op mijn nieuwe paard zit het echt super!

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 14:25

Nou bij die Barnsby AVG is zijn dan dus je zweetbladen helemaal stuk ja OK is te repareren, en je zitvlak zegmaar is helemaal door.
Ja dat kan je ook wel repareren maar wat denk je dat dat allemaal gaat kosten?! En ik verwacht dat als je zo'n duur zadel koop niet van plan ben om hem na 6 jaar helemaal te laten 'restaureren' zegmaar.

Groetjes Jolanda

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 23:37

He Jolanda zou het kunnen dat er iets te rijkelijk met olie is gesmeerd ?
Ik zag laatst een AVG op de operatie tafel liggen Haha! waarvan het binnenste van de knieen helemaal verweerd was ...
Oorzaak teveel olie !
Eens per jaar in de olie is genoeg.
Meer is alleen slechter en zeker op de delen waar schuimrubber onder zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 09:40

Op een KN kan ik dus niet zitten, vreselijke zadels.

Barnsby AVG is een tijdje een populair zadel geweest, het zit aanvankelijk wel fijn, maar kan te dwingend zijn. Zelf heb ik een paar jaar gereden op een Barnsby Raven, dat vind ik het fijnste zadel dat er is. Hij lag alleen niet ideaal meer op mijn paard. Zadelmaker kwam langs met een nieuwe Raven, maar die wilde ook niet liggen helaas. Toen moest ik dus van mijn Raven-geloof afstappen.
Mijn nieuwe zadel is een Kentaur, ik geloofde er eerst niet echt in,maar het ligt perfect op mijn paard en het zet mij er lekker op. Bleek ook nog niet te duur te zijn, was dus een meevaller. Al had het 2 keer zoveel gekost, dan had ik het nog gekocht.
De raven heb ik nog liggen, er is wel 1 geinteresseerde die het nog wil proberen. Als het onverhoopt op dat paard niet wil liggen..... is het misschien iets voor Zep???