Iemand ervaring met deze schuilstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Iemand ervaring met deze schuilstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:11

Als je een kippenhok kunt afbreken en op dezelfde plek iets terug kunt zetten, zou ik niet moeilijk doen met een weidetent. Verplaatsbaar of niet, de gemiddelde gemeente staat dit ook niet toe. Op de site Hoe maak ik een schuilstal staat precies uitgelegd hoe je zelf een schuilstal kunt bouwen, en waar je rekening mee moet houden. Zo hou je de prijs ook nog een beetje leuk.

pipo123Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:15

Ja wij hebben een tent van kroftman en zijn erg tevreden wind hoef je je echt geen zorgen over te maken. Vergunningen valt dit in een grijs gebied. soms mag het wel en soms niet erg gemeente afhankelijk denk ik.
Hij is erg sterk en staat bij ons al 4 jaar 3 x 3 is wel klein voor twee paarden dan zou ik voor groter gaan.

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:18

Pipo123 welk merk heb je dan?
Ik was ook even aan het kijken naar zo'n boogtent, maar ik heb uiteindelijk afgehaakt want had te veel slechte verhalen erover gelezen... Kan makkelijk wegwaaien en bij bepaald weer raden (sommige) fabrikanten aan om het zeil eraf te halen, dus zo stevig zal het dan wel niet zijn denk ik.
Er zijn nog een paar oude topics op bokt ook bvb [VSW] Ervaringen gezocht: boogtent in de wei en woest weer

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 08:40

Waarom kijk je niet naar een gebruikte zeecontainer. Kost een paar honderd. Komen nogwel transport en plaatsings kosten bij. Afmeting is 2,5x6. Oersterk, waait niet om en zeker ruim genoeg.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 08:53

Het grappige is altijd dat je de slechte ervaringen leest van mensen die zelf niet eens zo'n ding hebben. :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:04

Patura heeft ze ook, alleen is het dak niet zo n hoge boog. Mijn pony s staan allemaal achter growi /Patura hekken. In die jaren nog nooit wat mee gebeurt. Ik heb er ook al aan zitten denken om een dak aan te schaffen. Ik kan makkelijk de tussenpanels voor de winter in de wei neerzetten , dak rop en dan heb ik ook een schuil stal

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:33

Jennyj01 schreef:
Het grappige is altijd dat je de slechte ervaringen leest van mensen die zelf niet eens zo'n ding hebben. :D

Gelukkig voor mij dan dat ik wel iets dergelijks heb ;)
Overigens kan iedereen met een beetje gezond verstand nagaan wat er met zo'n ding gaat gebeuren bij flinke wind.

pipo123Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:15

wij hebben een boog tent van kroftman welk type nummer weet ik zo niet meer. weg waaien of iets dergelijks nog nooit mee gemaakt ze zijn ook bestand tegen alle weer typen die wij in nederland hebben ze zijn uitvoerig getest. ook met de stormen van de laatste tijd geen centje pijn de wind kan er mooi vrij doorheen waaien en krijgt er dus geen grip op.
Die van ons gebruiken we als overdekte paddock en longeerbak. hij is 21 bij 32 geloof ik.
wij zijn erg tevreden en kan geen nadelen bedenken ik zou het zo weer doen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:22

Hier variant met puntdak, een meter lager qua nok en 3.6x4m. Staat vast met 4 grondankers (bijgeleverd) en die verschuift geen mm. Geleverd door : http://www.cattlefence.de/weideunterstand/
Die kroftman is mij te hoog en te opvallend daardoor.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:33

Ik heb die ronde zeil constructies zien staan in Ridderkerk in een weide met alpacca's.
Staat er nu al een paar jaar, volgens mij is er niets mis mee.

Moet wel zeggen dat ik hem zo op de foto wel erg hoog vind.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:33

jorika1986 schreef:
Ik heb die ronde zeil constructies zien staan in Ridderkerk in een weide met alpacca's.

In het echt ook. Nok is 3.5 meter.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:36

tamary schreef:
jorika1986 schreef:

In het echt ook. Nok is 3.5 meter.

Dat is wel heel erg hoog ja... Dat is zo'n 1,5 verdieping van een normaal woonhuis, Zie je hem wel goed staan...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:11

tamary schreef:
Hier variant met puntdak, een meter lager qua nok en 3.6x4m. Staat vast met 4 grondankers (bijgeleverd) en die verschuift geen mm. Geleverd door : http://www.cattlefence.de/weideunterstand/
Die kroftman is mij te hoog en te opvallend daardoor.

Die heb ik dus ook, maar met een laagje sneeuw buigt de lange lat op het dak wel door.

Citaat:
Ab 20 cm Schnee ist der Unterstand abzukehren, bei Orkanwarnung Planen lösen

De sneeuw haal ik dus wel zoveel mogelijk van het dak, een orkaan hebben we hier gelukkig nog niet gehad :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:30

Die hekken en andere ijzeren schuilstallen en bliksem, hoe zit dat?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:49

Bliksem blijft natuurlijk onvoorspelbaar, maar het ijzer is bedekt met zeil en er staan hoge bomen in de buurt, dus ik verwacht niet snel een inslag.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 03:43

Psydoxy schreef:
Waarom kijk je niet naar een gebruikte zeecontainer. Kost een paar honderd. Komen nogwel transport en plaatsings kosten bij. Afmeting is 2,5x6. Oersterk, waait niet om en zeker ruim genoeg.

Die zeecontainers mag je niet zomaar plaatsen. Wij hebben heel veel gezeik met de gemeente gehad en ze uiteindelijk weg moeten halen.

De tent in de OP hebben wij ook gehad, maar dat was niet zo ideaal in de winter. Hij bleef goed staan met wind, maar binnenin werd het een grote blubberzooi. Als je het van binnen betegeld, dan is het goed te doen. Bij ons stond hij overigens niet uit de wind en hij overleefde vele stormen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 03:51

Bij ons kan je bij de bouwmarkt voor 199,00 euro een super carpoort kopen. Paar tuinschermen er tegenaan en klaar.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 04:29

hoogendroog schreef:
Die blikken schuilstal ziet niet echt uit als een 4x 4, denk dat ie heel wat kleiner is.
De stal van Kroftman heeft i.m.o. een levensgevaarlijk aspect en dat zijn die verrekte hekken. Als een paard ligt en zijn been/hoef ligt onder zo'n hek door, en het dier wil opstaan.... breekt ie wel zijn been. Als ze de onderste spijlen dicht maken, zodat een paard daar niet met een been tussendoor kan als ie ligt, is het probleem verholpen.

Als dat zo zou zijn zou er in de US en Canada geen paard (of ander dier) meer leven ;)

Stomme is dat ik meer paarden vast heb zien zitten in zo'n mooie europese box als in de hekken die hier worden gebruikt. Maar als je het niet gewend bent zien ze er eng uit maar dat zijn ze echt niet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:21

Hier ook alleen maar goede ervaring met de hekken. Nog nooit een gehad die vast lag hierin. Ik heb ze ook wel mooi ruim.