Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mareintje schreef:ellenimar schreef:ja ik; mijn paard werd broodmager 24/7 in wei met veel gras, had geen moment rust in kudde want angstig aangelegd naar andere paarden (behalve shetten) dus toen hij weer binnen mocht slapen was hij veel relaxter en minder gespannen, 24/7 in kudde zo natuurlijk mogelijk? prima als het past bij het paard.....
![]()
Dank je wel Ellenimar
Ik word af en toe ook moedeloos van Bokkers die je bijna als paardenmishandelaar wegzetten, omdat je paard niet de hele dag buiten staat. Die van mij heeft er een grafhekel aan om in de paddock te staan. Als het te lang duurt, maakt ze het hek open en peerd ze hem naar d'r stalletje...
Arabesk schreef:Tja als je hem zonder eten in de paddock zet, krijgt ie vanzelf honger en wil ie naar stal, want z'n maag knort..... en een paard is nu eenmaal gemaakt om 24/7 ruwvoer tot zich te nemen. Dus zonder ruwvoer op een paddock is ook nog eens een groot risico op maagzweren.
En een paard buiten pleuren in de modder zonder vreten is NIET het paardgericht buiten huisvesten dat we voor ogen hebben.
Bambi1995 schreef:Ik zoek met dit topic toch wat meer naar mensen met positieve ervaringen dan naar mensen die het negatief hebben ervaren
Mareintje schreef:ellenimar schreef:ja ik; mijn paard werd broodmager 24/7 in wei met veel gras, had geen moment rust in kudde want angstig aangelegd naar andere paarden (behalve shetten) dus toen hij weer binnen mocht slapen was hij veel relaxter en minder gespannen, 24/7 in kudde zo natuurlijk mogelijk? prima als het past bij het paard.....
![]()
Dank je wel Ellenimar
Ik word af en toe ook moedeloos van Bokkers die je bijna als paardenmishandelaar wegzetten, omdat je paard niet de hele dag buiten staat. Die van mij heeft er een grafhekel aan om in de paddock te staan. Als het te lang duurt, maakt ze het hek open en peerd ze hem naar d'r stalletje...
ellenimar schreef:ja ik; mijn paard werd broodmager 24/7 in wei met veel gras, had geen moment rust in kudde want angstig aangelegd naar andere paarden (behalve shetten) dus toen hij weer binnen mocht slapen was hij veel relaxter en minder gespannen, 24/7 in kudde zo natuurlijk mogelijk? prima als het past bij het paard.....
Jildau schreef:De mensen die vertellen dat hun paard naar stal rent of klaar staat bij het hek. Krijgen ze eten op stal? Wordt krachtvoer en ruwvoer altijd op stal gevoerd? Dan vind ik het niet zo gek namelijk. Heeft niks te maken met lekker naar de warme stal willen maar met eten.
Jildau schreef:De mensen die vertellen dat hun paard naar stal rent of klaar staat bij het hek. Krijgen ze eten op stal? Wordt krachtvoer en ruwvoer altijd op stal gevoerd? Dan vind ik het niet zo gek namelijk. Heeft niks te maken met lekker naar de warme stal willen maar met eten.