Ben uiteindelijk toch ook wel blij hoor dat ze niet op die lijm trappen, want wist niet wat ik er dan mee moest doen.

Vergif is ook een van mijn laatste opties omdat ik nog maar de gedachte dat er dan overal waar ik niet aan kan dode ratten kunnen liggen echt maar vies vind. Zeker ook met dat ik altijd de eerste ben die de geur van dood opmerk.
Die elektrische val heb ik ook al gezien maar vind hem wel wat duur en heb schrik dat ze dat ook snel zullen doorhebben.
Cavia's helpen volgens mij ook niet. We hadden een paar jaar terug ratten bij de kippen zitten en die liepen ook zo het perk van de cavia's in. Tis dat we naast de wei ook een grote gracht lopen hebben dat het niet echt makkelijk is ze weg te krijgen.
Een kat heb ik ook al zitten aan denken, maarja dan moet je er wel een hebben die ook achter de ratten wil zitten :/ Als ik ze echt niet kwijt raak op een andere manier wil ik dit wel overwegen. Maar vind het ook wel een grote verantwoordelijkheid, een kat neem je niet van de ene op de andere dag vind ik. Daarbij kan ik niets volledig afsluiten om die kat de eerste dagen op te sluiten zodat ik hem niet diret kwijt ben. Een Jack kan ik niet houden aangezien we al 2 hond(jes) hebben, totaal geen jagers jammer genoeg.
Verder hebben ze echt niets te eten hier. Eten zit in tonnen, dekens hangen omhoog.. Moet nu wel zeggen, sinds die hevige regen waardoor bijna alles hier letterlijk onder water heeft gestaan ze ( hout vasthouden) niet meer hun holen, die ik dicht gemaakt had, open gegraven hebben.
Ik ga nu zien om in de vallen het eten te leggen die jullie aanraden.