Ratten op stal, welk vergif best?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 11:47

Amai al zoveel reacties, dat had ik niet verwacht. Dankje dat jullie allemaal zo meedenken. :j

Ben uiteindelijk toch ook wel blij hoor dat ze niet op die lijm trappen, want wist niet wat ik er dan mee moest doen. :D

Vergif is ook een van mijn laatste opties omdat ik nog maar de gedachte dat er dan overal waar ik niet aan kan dode ratten kunnen liggen echt maar vies vind. Zeker ook met dat ik altijd de eerste ben die de geur van dood opmerk.

Die elektrische val heb ik ook al gezien maar vind hem wel wat duur en heb schrik dat ze dat ook snel zullen doorhebben.
Cavia's helpen volgens mij ook niet. We hadden een paar jaar terug ratten bij de kippen zitten en die liepen ook zo het perk van de cavia's in. Tis dat we naast de wei ook een grote gracht lopen hebben dat het niet echt makkelijk is ze weg te krijgen.

Een kat heb ik ook al zitten aan denken, maarja dan moet je er wel een hebben die ook achter de ratten wil zitten :/ Als ik ze echt niet kwijt raak op een andere manier wil ik dit wel overwegen. Maar vind het ook wel een grote verantwoordelijkheid, een kat neem je niet van de ene op de andere dag vind ik. Daarbij kan ik niets volledig afsluiten om die kat de eerste dagen op te sluiten zodat ik hem niet diret kwijt ben. Een Jack kan ik niet houden aangezien we al 2 hond(jes) hebben, totaal geen jagers jammer genoeg.

Verder hebben ze echt niets te eten hier. Eten zit in tonnen, dekens hangen omhoog.. Moet nu wel zeggen, sinds die hevige regen waardoor bijna alles hier letterlijk onder water heeft gestaan ze ( hout vasthouden) niet meer hun holen, die ik dicht gemaakt had, open gegraven hebben.

Ik ga nu zien om in de vallen het eten te leggen die jullie aanraden.

SayaJones

Re: Ratten op stal, welk vergif best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:08

Die elektrische val werkt goed hoor. Dag na dag zat er een rat of een muisje in, 3 weken lang geloof ik. Daarna geen last meer gehad

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:28

RedPassion schreef:
[-Jezus, ben jij wel goed bij je hoofd??? Glas gooien, een mestvork in de rat steken of verdrinken? Werkelijk walgelijk! :r Echt ongelooflijk hoe harteloos mensen kunnen zijn.

Gif is ook absoluut een no-go, ook een vreselijk dood en als de ratten je niks kunnen schelen denk dan aan de roofdieren die er ook aan ten prooi kunnen vallen (of je eigen dieren).

Preventief werken is het beste, dus je omgeving minder aantrekkelijk maken voor ratten. Dekens opbergen, voer in knaagvaste tonnen, dat soort dingen. Een kat of kleine jachthond kan ook een optie zijn. Zou ook niet mijn keuze zijn, maar wel de meest diervriendelijke en natuurlijk van alle.
Overigens is een rat niks viezer of gevaarlijker dan elk ander wild dier in of om je stal.

Ratten zijn ziekte verspreiders. Ze hebben mijn konijnen met wormen om zeep gebracht. Preventief werkt niet. Al ons voer zit in tonnen. Maar achter de stal is een sloot waarin water stroomt. En of je wilt of niet, je hebt dan ratten. En die ratten gaan de stal in tussen het stro en het hooi, waar ze overheen pissen. En ze eten het voer dat voor de kippen bedoeld is of de konijnen. Ik geef daarom de kippen elke dag beperkt voer ipv dat ik heel hun ton volgooi. Maar het helpt niet.

Ik heb jack russels en een grotere hond en die vangen wel eens een rat, maar het weegt niet op. Want dan moet ik de honden permanent in de stal opsluiten en dat doe ik niet. Dus een rattenval is het beste middel. Het is sneu voor de rat, maar voor mijn dieren is ziek worden en doodgaan óók sneu. En dan kies ik toch maar voor mijn dieren.