Ik voldoe volgens mij aan de eisen

Ik heb een 19 jarige kwpn merrie en haar 2 jarige dochter, een 4 jarige kwpn/nas merrie en haar 2 jarige halfzus en 2 8-jarige mini nas merries en het merrieveulen van 1 van deze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Champost, beter bekend als champignonmest, wordt vaak verward met compost. Nochtans zijn er grote verschillen merkbaar. In tegenstelling tot “echte compost” is champignonmest niet gemaakt op basis van uitsluitend plantaardige stoffen. Champignons worden namelijk gekweekt op paardenmest die samen met stro, kalk en kippenmest gecomposteerd worden. Deze compost wordt geënt met champignonbroed en veertien dagen doorgroeid in een tunnel. Bij het afleveren bij een champignonkweker wordt de compost voorzien van een laagje dekaarde waarin champignonmycelium groeit en die als vochtbuffer dienst doet. De mest wordt dan na de oogst weer verkocht als champost. De champignonmest is een erg basische stof door de menging met kalk. Deze mest is dan ook te vermijden op gronden waar de pH reeds redelijk hoog is. Champost is onkruid- en ziektevrij door verhitting tot 70°C na de teelt van champignons. Champost is absoluut vrij van ziektekiemen, aaltjes en onkruidzaden. Champost is nagenoeg vrij van zware metalen (chemische middelen). Gft-compost bevat meer zware metalen en andere verontreiniging zoals glas, metaaldeeltjes en plastic.
Champost is een goede bodemverbeteraar door het hoge organisch stofgehalte. Champost bevat per ton:
330 kg Drogestof
200 kg Organische stof
45 kg Calcium CaO
6 kg Stikstof N
4 kg Fosfaat P2O5
9 kg Kalium K20
2,5 kg Magnesium MgO
Citaat:Jadybabe schreef:
Grrrrrr........ff stoomafblazen.....de paarden bij ons staan met hun regenjas in de bak, nou is er veel regen gevallen en het terrein helt af naar de bak dus er staat een flinke plas. Bij de hooibakken kunnen ze droog staan. S'nachts gaan ze naar hun slaapkamer met stro.
Verhuren hier nog een gebouwtje aan een schilderclupje, waren ze van plan de dierenbescherming te bellen. Ze hebben wel een dierenarts gebeld zonder naar mij toe te gaan voor info , zijn naar binnen gegaan in mijn stal, hebben een pensionnertje van mij gebeld, telefoonnummers hangen op prikbord, met de mededeling we gaan de dierenbescherming bellen.
Meiden in rep en roer , ben even naar binnen gelopen bij die truttenclub en verteld dat ze voor die 300.000 paarden die dag en nacht op stal eens de dierenbescherming moeten gaan bellen.
Man die les geeft kwam wel zijn excuses aanbieden.
Yontheke schreef:Mensen vergeten vaak wel eens dat het als particulier veel moeilijker is om alle faciliteiten voor de paarden in orde te krijgen qua vergunningen etc. Als je een bedrijf hebt, is het allemaal veel simpeler om dingen te mogen en gedaan te krijgen.
Als je dan een natter land hebt, zeggen ze gewoon tjah als je er niets mag en dus niets kan veranderen aan de omstandigheden is het niet geschikt om paarden op te houden.
Het komt nog zo ver dat alle paardenmensen ergens in pension moeten staan omdat het niet meer te doen is om ze aan huis te houden.
Ben ik blij met mijn afgelegen niet ideale stuk land waar enkel boeren rondom zitten die het snappen en nergens moeilijk over doen.