waar moet stalling aan voldoen met baby

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ameaks1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 12:28

Sofy schreef:
Als ik het goed begrijp ben je vooral bezorgd om kou of regen TS? Want voorlopig blijft de kleine nog braaf in de kinderwagen? In dat geval lijkt me dat je met een goede warme deken, slaapzak & regenzeil een heel eind kunt komen.
Maar ik zou toch al na gaan denken over hoe je dit over pak 'm beet 6/7 maanden gaat doen, als je kleine gaat rondwandelen en niet meer braaf 30 minuten in de kinderwagen blijft zitten. Dat is een beetje de situatie waar de meeste mensen hier op doelen: vanaf dat moment wordt het een stuk moeilijker om je kleintje mee naar stal te nemen, en daar zul je toch een oplossing voor moeten vinden. En ik ben bang dat die oplossing niet zit in een verandering van stal. (tenzij je er eentje met kinderopvang kunt vinden natuurlijk ;) ).

Als je het zo bekijkt betekent het dus dat paard lief wel weg kan niet iedereen heeft oppas of geld om oppas te betalen om naar het paard te gaan

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:28

Alles buiten rijden en poetsen had ik ZL altijd in de draagdoek (zonder paard in de stal natuurlijk tijdens het mesten).
Met rijden let mijn man op ZL of door de weeks laat ik hem na mijn werk nog even bij de gastouder en doet hij daar zijn middagdutje.
Heel soms let de stal eigenaar op, vind ze echt leuk (ook als ML en ik beide op stal zijn gaat ze wat met ZL doen), maar ik probeer het te voorkomen omdat ik niet het gevoel wil hebben iemand met mijn kind op te zadelen.

Als we straks een bak aan huis hebben wil ik naast de bak een speelplek voor de kinderen die goed afgesloten kan worden en waar ook schuilmogelijkheid is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:31

Ameaks1 schreef:
Sofy schreef:
Als ik het goed begrijp ben je vooral bezorgd om kou of regen TS? Want voorlopig blijft de kleine nog braaf in de kinderwagen? In dat geval lijkt me dat je met een goede warme deken, slaapzak & regenzeil een heel eind kunt komen.
Maar ik zou toch al na gaan denken over hoe je dit over pak 'm beet 6/7 maanden gaat doen, als je kleine gaat rondwandelen en niet meer braaf 30 minuten in de kinderwagen blijft zitten. Dat is een beetje de situatie waar de meeste mensen hier op doelen: vanaf dat moment wordt het een stuk moeilijker om je kleintje mee naar stal te nemen, en daar zul je toch een oplossing voor moeten vinden. En ik ben bang dat die oplossing niet zit in een verandering van stal. (tenzij je er eentje met kinderopvang kunt vinden natuurlijk ;) ).

Als je het zo bekijkt betekent het dus dat paard lief wel weg kan niet iedereen heeft oppas of geld om oppas te betalen om naar het paard te gaan

Ken je geen andere jonge moeders?
Misschien kun je over en weer eens op elkaars kindje passen, gewoon met gesloten beurzen.
Ook geen vriendin die het leuk vindt mee te gaan of een uurtje bij jou thuis te zitten?

Ameaks1

Re: waar moet stalling aan voldoen met baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 12:36

Dat kan ik nog proberen shirley of een vriendin af en toe een kan oppassen ken helaas niet veel andere moeders

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:36

Ik heb 8 jaar lang in de avond gereden als mijn man thuis was. Dat was behoorlijk pittig en ik ben ook blij dat ik nu nog maar 2 avonden door de weeks hoef te rijden, de rest kan overdag als ze op school zijn.
Laatst bijgewerkt door Freedom30 op 11-11-15 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Re: waar moet stalling aan voldoen met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:38

Dat zou ik doen!

Vriendinnen doen veel voor een bak koffie met wat lekkers :(:)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:39

Poeh, best lastig hoor. Een paard met kleine kinderen.
De stal waar ik reed hadden ze tijden afgesproken wanneer er wel en geen kinderen mochten komen, ook fijn voor de mensen die geen kinderen om hun heen wilden als ze naar stal gingen.
Ik zie het in mijn omgeving ook wel, het is toch lastig om te combineren. Ik zou toch ook denken aan oppas, iets regelen met andere moeders, stalgenoten etc. En zo lang je kindje nog vast wil zitten in de kinderwagen is het nog wel te doen. Het wordt pas lastig als ze dat niet meer willen en gaan kruipen en lopen..
Voor mij (o.a.) een reden om nu pas actief op zoek te gaan naar een paard, beide kinderen gaan inmiddels naar school, heb ik dan tijd voor het paard. Maar goed, daar heb jij niks aan. De komende jaren zal je toch moeten overbruggen.
En als het echt allemaal niet lukt, misschien toch op zoek naar een stalling waar de voorzieningen beter zijn icm met kleine kinderen. Hoewel ik niet weet hoe dat dan precies zou moeten. Ik zou mijn 2 jarige niet in de kantine laten als ik met de paarden bezig ben.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:41

TS ik bedoelde het echt niet vervelend hoor, maar ik heb zelf de ervaring dat naar stal met een 2.5 jarige peuter heel leuk is, maar ook best lastig; even mesten zit er dan zeker niet in, want rondom de paarden moet je je kleine gewoon continu in de gaten houden (en het liefst zelfs handje vasthouden als ze anders bij de paarden kunnen komen). Paard uit de kudde halen gaat bijv. al bijna niet: je kunt niet zelf de kudde in lopen, en dan verwachten/hopen dat je kleine braaf aan de zijkant blijft staan wachten.
Wat misschien nog zou gaan is je paard in een stal zetten, en dan terwijl je mest het paard in zijn eentje op de wei/in een bak/paddock gooien, dan komt je kleine niet bij de paarden in.
Zo lang ze nog middagdutjes doen zou je misschien tijdens het middagdutje kunnen gaan, met je kindje slapend in de auto?
Maar ik zou proberen oplossingen te zoeken buiten het meenemen van je kindje om, in de leeftijd van 1.5 tot 6 is dat gewoon echt best lastig. Ze blijven nou eenmaal meestal niet braaf op 1 plek ;).

Ameaks1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 12:43

Niet gemeen bedoeld maar even voor de duidelijkheid

Het gaat me nu dus niet om het rijden wel mesten longeren en verzorgen

Wat heb ik dus nodig op stal

Bijvoorbeeld verlichting dan zou ik evt in de avond kunnen

Een dichte schuur dan kan ik er binnen zetten met kou

Enz enz

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:45

Ameaks1 schreef:
Sofy schreef:

Een oppas hoeft niet altijd (veel) geld te kosten. Een vriendin die op wil passen en jij doet hetzelfde voor haar als dat nodig is. Een jonge meid uit de buurt of van stal die voor een paar euro wel een uurtje op wil passen enz.

Even offtopic misschien wel goed idee voor staleigenaren, aanbieden van stalling met kinderopvang :D

Ameaks1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 12:47

Majabeestje en Sofy zeker lastig vandaar ook mijn vraag. Paard heb ik al 15 jaar doe je ook niet weg

Ameaks1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 12:48

Even offtopic misschien wel goed idee voor staleigenaren, aanbieden van stalling met kinderopvang :D[/quote]

Haha ja zijn toch vaak vrouwen en de meeste krijgen kinderen

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:49

Ik zou eerder kijken naar aanpassingen zodat je in de avonduren zonder kind naar stal kunt dan dat ik zou kijken naar aanpassingen zodat je kindje "comfortabeler" mee kan. Ik ben gewoon niet zo van kleine kinderen op stal :o ivm veiligheid.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:50

Ameaks1 schreef:
Majabeestje en Sofy zeker lastig vandaar ook mijn vraag. Paard heb ik al 15 jaar doe je ook niet weg

En dat weten mensen in je omgeving toch ook?

Niet bang zijn om hulp te vragen!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:50

Ameaks1 schreef:

Snap ik, juist goed dat je naar een oplossing zoekt. Ik zie genoeg paarden te koop staan wegens zwangerschap of kinderen idd. En het is even lastig voor een paar jaar maar in het 'ergste' geval verplaats je je paard tijdelijk naar volpension of neem je een bijrijder.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:51

Ameaks1 schreef:
Even offtopic misschien wel goed idee voor staleigenaren, aanbieden van stalling met kinderopvang :D

Haha ja zijn toch vaak vrouwen en de meeste krijgen kinderen[/quote]

Booming business :D

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:51

Volgens mij is een oppas op dit moment noodzakelijk voor je als je op deze stal blijft zonder verzorger/ster. Binnenkort kan je kindje lopen en wat dan? Ik vind het onverantwoord om met een baby/peuter/kleuter op stal te komen wanneer je met andere dingen bezig bent (mesten, je paard) dan op te passen op je kind. Een stal is een gevaarlijke omgeving, zeker voor een baby, peuter, kleuter. Als een paard van een ander je kindje kwetst dan zit niet alleen jij maar ook die andere persoon met de gebakken peren terwijl ik vind dat je als moeder de eerste verantwoordelijkheid hebt om te zorgen dat je kind veilig is. Ik vind het dus onverantwoord (naar je kind en de andere pensionklanten toe) om met een peuter/kleuter op stal te komen terwijl je met andere dingen bezig bent dan oppassen.

Je kan er voor kiezen om een verzorger/ster te nemen. In ruil voor klusjes/een bijdrage kan je haar/hem laten rijden op je paard. Op deze manier heb je meer tijd vrij voor je gezin. Als je geen verzorger wil, kan nemen dan kan je op zoek gaan naar een stal waar alles voor je gedaan wordt en waar je ook terecht kunt als het donker is om te rijden en te genieten van je paard en je man thuis is om op het kindje te letten. Een stal zoeken waar het kindje alleen in de kantine kan blijven is wat mij betreft geen optie tenzij er mensen zijn die zeggen dat ze willen oppassen en effectief actief op je kind letten, ook als het begint rond te lopen. Een kinderoppas of eens in je omgeving (vriendenkring/stal) horen of er oplossingen zijn kan ook een optie zijn. Tot slot kan je ook je paard verkopen en zelf een verzorgpaard zoeken om je hobby uit te oefenen. Veiligheid van je kind staat namelijk op de eerste plaats en soms moet je daar dingen (met pijn in het hart) voor opzij zetten.

Ameaks1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 12:55

akishino schreef:
Ik zou eerder kijken naar aanpassingen zodat je in de avonduren zonder kind naar stal kunt dan dat ik zou kijken naar aanpassingen zodat je kindje "comfortabeler" mee kan. Ik ben gewoon niet zo van kleine kinderen op stal :o ivm veiligheid.

Dus een stal met verlichting

Mijn idee is om het bijvoorbeeld zo te gaan doen

Maandag n mee longeren
Dinsdag verzorgster
Woensdag in de avond papa past op
Donderdag n mee longeren
Vrijdag Verzorgster
Zaterdag en zondag papa past op

Op maandag en donderdag sport papa in de avond

Ameaks1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 12:59

Shirley schreef:
Ameaks1 schreef:

En dat weten mensen in je omgeving toch ook?

Niet bang zijn om hulp te vragen!

Bedankt! Vind het zo moeilijk zit echt in de knoop.

mensen weten dat inderdaad maar zijn meestal niet echt behulpzaam

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:01

Je kind meenemen naar stal is natuurlijk niet alleen een kwestie van -zet kind in de wagen in een hoekje en mijn paard doet toch niets-.
Er zijn doorgaans andere paarden en mensen op stal. Mensen die niet altijd rekening willen en kunnen houden met kinderen. Het zou mij persoonlijk hoogst storen als ik gebruik mag maken van een bak of longeerpiste en daar vervolgens andere/kleinere rondes moet maken omdat er een parkeerplaats voor buggy's is ingericht.
Daarnaast kan je niet van anderen verwachten dat ze instaan voor de veiligheid van jou kind. Paarden blijven onberekenbaar en kunnen door het lint gaan. Levensgevaarlijk voor zo'n kleintje. :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:02

Dat laten slapen in de auto doe ik nu ik door de tweede zwangerschap niet rij trouwens ook, we gaan weg rond zijn middag dutje, als we 5min van huis zijn slaapt hij en wordt weer wakker als we thuis zijn.
Terwijl ik bezig ben met paard laat ik een autoraam open zodat ik zl goed kan horen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:02

M.b.t je plan. Is het geen optie om enkel voor maandag en donderdag een oppas te zoeken en/of ook een verzorgster te nemen? Dit moet haalbaar zijn denk ik :-). Je bent in ieder geval actief op zoek naar een oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:03

Ik ben geen moeder, maar ik heb laatst een draagdoek mogen proberen, en dat is handig joh. Natuurlijk is t nog steeds lastig als je wilt uitmesten oid, maar je kunt wel wat meer. Het enige is alleen, dat als je bij losse paarden bent, is het een risico, stel je krijgt een trap oid, dan is je kind als eerste de pineut. Maar wil je een stal uitmesten zonder paarden om je heen, dan kan het prima.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:03

Tja, waar moet een stal aan voldoen...
Goede verlichting 's avonds zodat je zonder kind naar stal kunt omdat manlief thuis oppast lijkt mij de meest ideale oplossing.
Volpension zodat je niet zelf hoeft te mesten en de tijd díe je hebt aan rijden kunt besteden.

Is dat niet haalbaar dan zou ik zeggen: een 'oppaspool' zodat je iemand ter plekke hebt die oppast, en dan in ieder geval een verwarmde ruimte zodat de oppasser en je kind niet verrekken van de kou. Een bemande kantine waar je het kantinepersoneel een vergoeding voor het oppassen geeft is ook een idee.

Op dit moment op je huidige plek zou ik zeggen: laat je kind in de auto als je met de auto komt. Heb je geen auto, investeer dan in een brommobiel; parkeer die in het zicht en laat je kind in een zitje/maxicosi er in zitten. Relatief warm, droog, en buiten bereik van paarden.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:04

Persoonlijk zou ik dan voor maandag en donderdag een oppas regelen.

Ik heb makkelijk praten, geen paard en mijn kinderen zitten op school. Maar mijn keus zou zijn dat mijn kinderen (op die leeftijd) niet mee naar stal gaan als ik moet longeren, mesten, verzorgen of wat dan ook.
Maar gelukkig zit ik niet met dit dilemma.

Ik vind het tof van je dat je je best doet om ene goede oplossing te vinden.