Vraagje omtrent een bouwvergunning

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:43

loulou schreef:
Ik kreeg laatst als antwoord op mijn vraag een mooie folder voor vergunningsvrij bouwen. Inderdaad met uitleg van achtererfgebied en voorbeeldberekeningen van hoeveel % je mag bebouwen.

Toch bleef het antwoord op mijn vraag vaag. Mijn conclusie was dat op het achtererfgebied vrij veel mocht, dus dat wat ik wilde ook vast wel mocht :Y)

Maar het is jammer dat je niet gewoon een duidelijk antwoord kan krijgen zonder het meteen officieel aan te moeten gaan vragen.

je kunt die vraag nl. alleen beantwoorden als je alle feiten hebt. O.a. de afmetingen van het bouwwerk, hoeveel is al gebouwd op het perceel enz en dan is er nog het bestemmingsplan en meestal heeft welstand ook nog een mening.. je kunt dus niet zomaar een antwoord geven, helaas....

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:43

Loulou, maar weet jij ook wat je achtererfgebied is? Heel veel mensen denken dat dit hun hele tuin is. Wij maken regelmatig mee dat mensen in het buitengebied (grote kadastrale percelen, maar kleine bouwblokken) buiten hun bouwblok bouwen omdat ze denken dat dit achtererfgebied is.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:49

Ik dacht het te snappen met de folder. Maar daarin leggen ze het uit met voorbeeld in de woonwijk en wij hebben inderdaad een boerderij in het buitengebied.

Het ging mij trouwens om muurtjes voor een mesthoop. Dus niet om om een een tuinhuis ofzo. Ik vertelde dat de oude was geraakt door de loader en dat we dus een nieuwe moesten bouwen. Als er dan toch een nieuwe komt dan graag volgens de regels. Ik kreeg dus ook meteen en folder voor slopen met asbest terwijl het om een stenen muurtje ging :D

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:45

loulou schreef:
Ik kreeg dus ook meteen en folder voor slopen met asbest terwijl het om een stenen muurtje ging :D

Haha, onder het mom van better safe than sorry. :')