Ophokken bij sirenes. Hoe doen jullie dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:54

jorika1986 schreef:
Ik ben woonachtig regio Botlek/Europoort. Als hier de ..... uitbreekt breekt hij ook goed uit.
Denk dat de 4 kippen maar voor zo lang in de douche moeten doorbrengen. Heb geen grotere dieren, dus met een paard in de gang heb ik niet te maken.

kippen in de douche :=

lastig

Re: Ophokken bij sirenes. Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:13

Hond en konijnen naar binnen. Maar de schapen zullen pech hebben. Ik heb nog een dochter van 1 jaar en zwanger van tweede en dat vind ik echt belangrijker.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:30

Hier zullen ze ook pech hebben, konijn en cavia's kunnen nog naar binnen maar dan houd het wel op.
Als de paarden in de zomerwei staan kàn ik ze niet eens ophokken, want daar heb ik geen stallen. Zelfde geld voor de koeien en schapen.

Mocht er al tijd zijn om alles te verzamelen dan hebben we nog geen plek voor ze, de schuren zijn niet luchtdicht.
En 5 koeien, 3 paarden en 130 schapen in huis houden gaat hem niet worden, hoe groot het huis ook is.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:50

Ik mag hopen dat er hier nooit echt iets ernstigs gebeurd, als ik af moet gaan op hoe ik reageerde toen eens het alarm af ging op een niet maandag... :=
Ik was buiten in de bak aan het rijden toen ik de sirenes hoorde. Het schoot wel door mijn hoofd dat je dan naar binnen moest en ramen en deuren dicht moet doen maar ja, dat paard dan? Kon 'm toch moeilijk buiten gezadeld en al in de bak laten staan en op stal zetten was ook een beetje zinloos met open stallen. Had paardlief wel de kantine in kunnen trekken, maar ook die was niet helemaal luchtdicht en om dan al die andere paarden te zien verstikken vond ik ook niet gezellig. Ik was daar zo lang over aan het nadenken dat ik uiteindelijk maar ben door gereden met het idee dat als er inderdaad iets gevaarlijks was geweest we allebei al met de pootjes omhoog hadden gelegen.
Gelukkig was het een perongelukje en was er niks aan de hand, maar het heeft me wel aan het denken gezet. Wat als? En wat als je net lekker in het bos aan het rijden bent?

Bij huidig vzpaard valt er niks op te hokken. De stallen zijn ook niet luchtdicht te krijgen en zelfs de zadelkamer is niet 100%. Bovendien krijg je daar geen drie paarden en jezelf in. Zou ze wel naar de AH om de hoek kunnen brengen maar of ze het daar fijn zouden vinden als je ineens met drie modderknollies aan komt zetten... :')
Thuis heb ik alleen een kattebeest die op commando binnen komt. Dat is gelukkig dan wel een makkie.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:36

Luchtdicht is natuurlijk sowieso niet mogelijk. Of je moet zuurstofcylinders hebben liggen :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:00

Ik denk dat de konijnen onze vloerverwarming vast gaan waarderen. :j

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:40

Elin_ schreef:
jorika1986 schreef:
Ik ben woonachtig regio Botlek/Europoort. Als hier de ..... uitbreekt breekt hij ook goed uit.
Denk dat de 4 kippen maar voor zo lang in de douche moeten doorbrengen. Heb geen grotere dieren, dus met een paard in de gang heb ik niet te maken.

kippen in de douche :=

Natuurlijk niet met de douche aan, dan worden ze nat, vinden ze niet leuk... :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:50

Als er echt nood aan de man is gaat hier de hele beestenbende ook gewoon IN HUIS.
De stal zal weinig uit maken, die is veel te open.
Zullen de paarden vast niet erg vinden trouwens.
Afbeelding

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:02

Hahaha!

Mijn paard staat op 10 minuten rijden met de auto, ik hoop dat m'n stalbazin d'r dan binnen laat, maar dat weet ik wel zeker van wel :)
Verder heb ik (nog) geen beesten.

M'n ouders zullen de kippen wel in huis laten, maar de vissen in de vijver.. Tja..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:59

Een kleine pony in huis zal na een dag toch al redelijk onhoudbaar worden, laat staan een groot paard. We hebben 3 paarden/ponys en 2-paardstrailer dus gaat toch allemaal lastig worden vrees ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:08

Ik zou niet weten hoe het bij mij op stal zou gaan. In principe kan de boel aardig afgesloten worden denk ik, maar niet 100%. En ik zie ze geen 5 sportpaarden, honden, een geit en katten in huis nemen :D. Zou ik ook niet doen :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:15

vuurneon schreef:
Even l*llig, maar hebben ze pech gehad :=

Kan ze wel ophokken maar luchtdicht afsluiten lukt sowieso niet omdat het dak voor een deel open is en tja, ik ga niet mijn eigen gezondheid in gevaar brengen en door de vieze lucht heen te gaan. Want ze staan niet direct om de hoek.

Dit dus.... De schapen krijg ik van zn lang zal ze leven niet te pakken en voor de paarden heb ik geen dichte stallen.

Maaar in de 25 jaar dat ik hier woon hebben we ook nog nooit iets gehad...

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:24

Pluizebolpum schreef:
Ik mag hopen dat er hier nooit echt iets ernstigs gebeurd, als ik af moet gaan op hoe ik reageerde toen eens het alarm af ging op een niet maandag... :=
Ik was buiten in de bak aan het rijden toen ik de sirenes hoorde. Het schoot wel door mijn hoofd dat je dan naar binnen moest en ramen en deuren dicht moet doen maar ja, dat paard dan? Kon 'm toch moeilijk buiten gezadeld en al in de bak laten staan en op stal zetten was ook een beetje zinloos met open stallen. Had paardlief wel de kantine in kunnen trekken, maar ook die was niet helemaal luchtdicht en om dan al die andere paarden te zien verstikken vond ik ook niet gezellig. Ik was daar zo lang over aan het nadenken dat ik uiteindelijk maar ben door gereden met het idee dat als er inderdaad iets gevaarlijks was geweest we allebei al met de pootjes omhoog hadden gelegen.
Gelukkig was het een perongelukje en was er niks aan de hand, maar het heeft me wel aan het denken gezet. Wat als? En wat als je net lekker in het bos aan het rijden bent?

Bij huidig vzpaard valt er niks op te hokken. De stallen zijn ook niet luchtdicht te krijgen en zelfs de zadelkamer is niet 100%. Bovendien krijg je daar geen drie paarden en jezelf in. Zou ze wel naar de AH om de hoek kunnen brengen maar of ze het daar fijn zouden vinden als je ineens met drie modderknollies aan komt zetten... :')
Thuis heb ik alleen een kattebeest die op commando binnen komt. Dat is gelukkig dan wel een makkie.

Haha, dit heb ik ook een keer gehad. Zat op mijn kamer met alle ramen open en het alarm ging af op een niet-maandag. Ik heb naar buiten gekeken, schouders opgehaald en ramen open laten staan :+ . Dit bleek ook per ongeluk alarm te zijn.

Ik heb er wel eens over nagedacht als wij weer eens te maken hebben met extreem hoog water. Wat als de dijken doorbreken(neem aan dat het alarm dan ook wel afgaat), dan heb ik de paarden echt het liefst buiten. Op stal verzuipen ze sowieso en buiten maken ze nog een kans.

Terugkomend op giftige gassen, dan zou ik het niet zo goed weten. Stallen hebben sowieso overal wel kieren oid, dus helemaal dicht zal niet gaan. Denk dat de mijne pech heeft en buiten moet blijven..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:27

Tja potdicht afsluiten is na een tijdje ook heel erg ongezond. Denk maar aan alle amoniakdampen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:37

Ontsnapte gifwolken of schadelijke rook bij een bedrijfsbrand blijven ook geen dagen hangen...gaat echt over een kortdurende noodsituatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:42

Ik laat de bunnies buiten , heb geen aparte ruimtes voor de 2 koppels in huis. De poes krijg ik vast niet binnen, de andere 2 poezen zijn altijd binnen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:52

Tja ik vrees dat ik in zo'n geval niets voor paardlief kan doen. Kan hem in een stal opsluiten, maar die zijn gewoon open en er lopen meer paarden dan dat er stallen zijn... Dus dat schiet ook niet op.
Heb dan liever dat hij juist meer vrijheid krijgt, gooi het weiland lekker open! Op het weiland staat altijd wel wind, dus dan maar hopen dat meevalt en het overwaait.
Ik zou het waarschijnlijk ook niet eens weten als er daar iets aan de hand is, want ik woon en werk elders en tegen de tijd dat ik dan op stal zou zijn..

De kat zit altijd binnen dus daar hoef ik me niet druk om te maken.