germie schreef:Citaat:
@germie: oei, laten we hopen dat het hier niet het geval gaat zijn. Ze staan echt super, dus zou het zonde vinden als we iets anders moeten zoeken!
Dat snap ik, maar ik dacht ook dat m'n paarden goed stonden. Maar het gekke was dat ik geen winstpunten meer kon rijden, mijn merrie geen puf meer leek te hebben, mijn ruin schrikkerig begon te worden. Na 9 maanden zei iemand die mijn paarden een tijd niet had gezien, goh wat zien jouw paarden er dun uit vergeleken met toen ik ze voor het laatst zag, ook is de vacht doffer. Ik vond het daar ook niet zo fijn, had het idee niet de baas te zijn over mijn eigen paarden en was al op zoek naar wat anders. Na 10 maanden de dieren verhuisd, en echt, ze waren al na 2 dagen zoveel fitter op de nieuwe stal.
Dan is het wel duidelijk he, als je zo snel verschil ziet! De stalling zelf ken ik al, want ik stond hier tevoren ook, gewoon op een andere wei. Nog nooit problemen gehad, leuke staleigenaar en stalgenootjes, veel plaats voor de paarden, hooi en stro van topkwaliteit, veel buitenrijmogelijkheden,... Dat vind je niet snel op een ander
Gisteren weer zelf geweest en ze waren weer een pak kalmer... Buiten eten geven is dan waarschijnlijk toch de oplossing!
Ze zijn geen enkele keer weggestormd naar achter en bleven de hele tijd bij mij in de buurt van het stalletje ipv na het eten meteen weer weg te wandelen!
Kermis schreef:Mijn paard heeft ook altijd even tijd nodig om te wennen. We staan hier nu bijna een jaar maar ik denk dat hij na 4 maanden echt gewend was. Je merkte niet veel aan hem. Wel dat hij veel te braaf was. Toen zijn boeven streken weer naar boven kwamen wist ik het meteen, hij is thuis!
Haha, dat is bij de mijne nu ook wel. Is altijd de grapjas van de stal, maar nu is hij zo braaf... Klopt toch nog niet helemaal