Help! Wat doe ik met een muis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:28

Claudxx schreef:
Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn..
Probleem is niet: hoe krijg ik hem uit de emmer, want dat is idd een kwestie van een x schudden
Probleem is: wat doe ik met de muis? En dan op een manier dat hij niet nog meer schade aan kan richten (lees: dood) en op een manier waardoor de haver nog goed blijft.
Zo laten zitten gaan dus ten koste van de haver, want dat beest gaat nog meer vreten, schijten en straks stinken (en ondertussen hebben de paarden een paar dagen geen krachtvoer..)
Bij verdrinken kost het weer moeite om de haver droog te krijgen, en ook daar gaat de haver wass naar muis stinken
Kreeg per pb ook tip om de emmer flink op de grond te gooien, maar vrees dat de bovenste emmer er dan gewoon af gaat en de muis er alsnog vandoor gaat, of zijn muizen zo kwetsbaar dat ze van zo'n klap al dood gaan?

Maar er is dus niemand met een eigen boerderij die weet hoeveel werk er in haver zit, snapt dat je zo'n muis dood wil hebben, bang is voor muizen en met die achtergrond een passende oplossing weet?

Dus dat werk is belangrijker dan dat je paard gezond blijft? Tuurlijk joh...

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:29

De muis eruit laten om je haver te redden en vervolgens muizenvallen en fanatieke katten regelen om de muizenpopulatie aan te pakken?

Je gaat toch niet serieus overwegen de muis incl de haver te verzuipen om vervolgens de haver weer te drogen en aan je paard te kunnen voeren, terwijl er in de tijd dat jij nu al staat te twijfelen, alweer minstens 3 muizenvrouwtjes voor nageslacht hebben gezorgd ergens op jullie boerderij..., dat ene muisje doet het hem niet hoor :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:30

Er staat een mooie advertentie onder dit topic voor jou probleem :') _O- _O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:31

Muizen hebben geen blaas en urineren dus continue. In die urine zitten allerlei virussen die je niet op of in je wil krijgen, idem voor je paard. Je haver is er nu mee besmet en helaas is op de composthoop er mee de veiligste keuze.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:32

NathalietjeB schreef:

Duratherm, energie uit eigen bodem...?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:34

luxje schreef:
NathalietjeB schreef:

Duratherm, energie uit eigen bodem...?

Muizen plaag? bel dan... :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:34

Een muis moet echt fysiek op de grond gesmakt worden wil hij daaraan overlijden. Een emmer werkt als een schokdemper, vergelijk het met een cap. Kans is reëel aanwezig dat ofwel de muis er zonder issues uitvliegt ofwel je m alleen maar (veel) pijn doet. Is geen optie.

Lazypony

Re: Help! Wat doe ik met een muis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:39

Doe is ff normaal. Ga je een muisje dood maken omdat je zin hebt om iets te laten lijden ofzo? Laat dat beest gewoon ergens anders los dan bij jou op stal. Rijd een stukje met je auto ergens heen ofzo. Muizenvallen of het doden van muizen laat je maar aan andere mensen over die dat beest wel in 1x pijnloos dood kunnen krijgen. En gooi je haver maar gewoon weg als je geen ziek paard wilt hebben.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:40

Hahaha wat een probleem zeg. :')

Laat dat arme beestje gewoon vrij zonder 'm gelijk te moeten vermoorden. Dat is het risico van buitenaf wonen. Daar horen muizen bij. Tenzij je fulltime muizenverdelger wilt worden natuurlijk.

En van dat kleine beetje poep in je have gaat je paard ook niet dood hoor, zou het gewoon lekker opvoeren.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:42

Serieus... :x

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:42

Is er geen normaaldenkend mens in je omgeving die dit op gepaste wijze voor je op kan lossen?
Dus de muis kan vrij laten en de haver op de mesthoop kan gooien?

Advies van iemand met boerderij ;)

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:44

tamary schreef:
Muizen hebben geen blaas en urineren dus continue. In die urine zitten allerlei virussen die je niet op of in je wil krijgen, idem voor je paard. Je haver is er nu mee besmet en helaas is op de composthoop er mee de veiligste keuze.

Muizen hebben wel degelijk een blaas.

Tigra_

tamary schreef:

Geldt dat voor alle muizen? Want ik denk dat we in de weide ook genoeg muizen hebben lopen die dus hetzelfde probleem zouden veroorzaken. Dus wat is er dan precies schadelijk aan? Gewoon interesse. Wij hebben ook muizen zat en die zitten ook in het hooi en in het stro dus ik zie de noodzaak om het weg te gooien niet direct. Want muizen zitten en lopen overal dus kan me niet echt een voorstelling maken dat het zo slecht zou zijn.

De muis zou ik gewoon vrij laten.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 31-10-15 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

tamary schreef:

Dat is een fabeltje. :D

Afbeelding

Ze zijn gewoon niet zindelijk en ze markeren graag. Semizindelijke muizen kunnen ook prima een enorme plas doen in 1 keer.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:46

Het lijkt wel een potloodventer :oo

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:57

Shirley schreef:

:') :') :')

Ts zoals al vaker is aangedragen;
Als je de muis niet meer op je erf wilt hebben neem de emmer dan een stuk mee en laat hem verderop los.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:58

Ik denk dat je paarden echt niet doodgaan aan 2 dagen wat extra hooi ipv die vieze haver.
Maandag kun je zo weer een nieuwe zak haver kopen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:04

inowa schreef:
Ik denk dat je paarden echt niet doodgaan aan 2 dagen wat extra hooi ipv die vieze haver.
Maandag kun je zo weer een nieuwe zak haver kopen.

En als ze er wel aan dood gaan is het vast een prettiger dood dan aan paratyfus. :+

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:09

Okay een muis is ongedierte (of zo wordt het gezien) en het maakt mij niet uit of je hem doodmaakt of vrij laat. Waar ik wel iets op tegen heb is de manier waarop. Mag toch verdomme hopen dat je dat dier niet gaat verzuipen?? Of sla de muis dood, of laat m vrij. Maak er geen probleem van. Ik denk toch niet dat het iets uitmaakt als je er eentje doodmaakt. Muizen zullen altijd rondom je voer en je paarden blijven zitten. Hier morsen ze altijd wel wat muesli en dan zie ik ook regelmatig ratten of muisjes lopen. Kan er niets aan doen, dieren leven buiten en ik heb er geen last van. Vreten nergens aan dus ik bemoei me er niet mee. Maar maak alsjeblieft gewoon een beslissing!!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:10

Gut, als paarden dood zouden gaan van muizen in de haver, zou 90% van de paarden bij mij op stal dood moeten zijn... Ik heb mijn eigen voer, dat zit goed afgesloten. Maar de stalbaas plet zijn haver zelf en jullie willen niet weten hoe vaak er een muis in zijn slecht afgesloten voorraadcontainer zit. Ik sta er nu tien jaar, en heb nog geen dood paard meegemaakt.
Het zal heus niet gezond zijn, maar om nou meteen de boel weg te knikkeren omdat er een uur een muis in heeft gezeten... :n

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 00:11

Hahaha sommige reacties zijn echt geniaal _/-\o_

We hebben hier ook alles vol staan met muizenvallen, maar een levende muis is toch ff wat anders ..

Weet nog steeds niet wat ik nu het beste kan doen. Wil het dier idd geen pijn doen, maar vrijlaten is zeker geen optie.

De haver is zelf verbouwd, kost dus veel moeite en is van uitstekende kwaliteit. En het gaat hier om net geen emmer vol .. dat is genoeg voor een maand. Ik hoef geen bespoten troep.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:11

Shirley schreef:

Ik moest hier echt heel hard om lachen :')

MonteKarlo schreef:
Ts zoals al vaker is aangedragen;
Als je de muis niet meer op je erf wilt hebben neem de emmer dan een stuk mee en laat hem verderop los.

Was het niet dat muizen prima de weg terug weten naar hun eigen territorium?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:15

En in die 3 uur dat je nu al aan het denken bent, is er niet een sterke (of dappere) ridder voorbij gekomen, die het muisje uit de emmer durfde te pakken en het probleem voor jou heeft opgelost?
Is er ook nog niemand naar je gaan zoeken? -O-
Ik zie je nl voor me, continu starend naar die 2 emmers op elkaar, besluiteloos wiebelend van je ene naar het andere been

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:18

Claudxx schreef:
Weet nog steeds niet wat ik nu het beste kan doen. Wil het dier idd geen pijn doen, maar vrijlaten is zeker geen optie.

met andere woorden: muis moet dood. Prima. Emmer eraf en direct een tik met een schoen of iets dergelijks. Hoeft helemaal niet zo hard, ze zijn niet van beton.
Ik snap het probleem niet, geloof ik... Of ben je bang voor het beest?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:19

mmm lekker.
Je wilt het nog voeren? Je weet zeker dat het die ene muis is?

Pas op voor botulisme.