waarom verkoop jij je paard/pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 23:09

mijn ezelhengst verkoop ik nooit,ik hoop dat hij nog lang mee gaat.
ook mijn shetlanderruin CASANOVA gaat nooit meer weg(het is ook absoluut geen kinderpony).

ik denk ook niet dat mijn haflinger max zal weggaan en met hem heb ik ook een zeer goede kans om mijn droom waar te maken.
en een andalusische donkerbruine hengst komt ook nog(hihi,veel sparen)

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:38

Ik heb Nasmijn moeten verkopen, omdat mijn gezondheid het niet meer toelaat. We hebben nu nog 2 paarden en 2 pony's. De pony's zijn zeer goede grasmaaiers en gezelschap voor de paarden in de paddock of in het land. We hebben ze beide gekregen en gaan nooit weg. De fries gaat nooit weg en Bep ook niet. Ik was het wel van plan om haar te verkopen. Ik wilde Nasmijn houden en Bep verkopen. Maar na goed nadenken kan ik haar niet verkopen. Ik ben te gek op Bep Lovers . Ik heb haar nu 2 1/2 jaar en Nijn Lovers had ik net een jaar. De band tussen Bep en mij is ook veel sterker dan de band tussen Nijn en mij.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 01:42

Ik heb mijn merrie te koop staat ivm zwangerschap.
Ik kan nu niet rijden en ik heb straks geen tijd om 2 paarden te doen.
Het is een lieve en aanhankelijke merrie en die verdient veel aandacht en tijd, dat kan ik haar helaas niet geven en dat vind ik niet eerlijk tegenover het paard.

Ik hou straks 2 paarden over, Kojack als rijpaard, want die gaat nooit meer weg, en ik hou de fokmerrie.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:12

Lielle schreef:
omdat hij niet kleurt bij mijn nieuwe rijbroek

Da's een goede reden
Of je hebt net een nieuw setje gekocht a 88 euro en dat blijkt totaal niet te kleuren..... lijkt me ook waardeloos.

Mijn paard wordt verkocht als ik hem niet meer kan bieden wat hij nodig heeft.
Dan kan financieel zijn, maar het kan ook met gezondheid te maken hebben.
Zolang we elkaar genoeg te bieden hebben en er brood op de plank is, dan mag ie blijven *LOL*
En zo niet: dan zoek ik een beter baasje voor hem.
Voorlopig houden we het al 7 jaar met elkaar uit, dus ik denk dat ik z'n jaarcontract maar weer ga verlengen Knipoog

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:17

Ik zit met het probleem dat bouwtoelating geweigerd werd voor een stal bij te bouwen en m'n fjord dus in een uitloop staat die nu echt een modderparadijs is (weiland heb ik niet genoeg om hem de hele tijd vrije loop te geven).

M'n vorige pony klikte het niet mee (moeilijk karakter, heb er zeer veel van geleerd!) en haar dochter was vanwege haar hormonen een gevaarlijk projectiel rond kinderen ....

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:29

Ik heb er op het moment een stuk of wat te veel. Tussen vandaag en de zomer van 2005 gaan er sowieso 3 weg.
Weet nog niet helemaal zeker welke er weg gaan, maar zo als het nu staat blijven [naam verwijderd] en [naam verwijderd].

De pony [naam verwijderd] gaat als eerste weg; ik heb zelf geen gebruik voor zo'n pony, hij staat er maar wat. Hij was gekocht vanwege grootspraak mijnerzijds, ik wilde hem weggeven aan mijn nichtje....(helaas wil mijn broer geen pony in de tuin hebben Knipoog )

Er zijn tal van redenen waarom ik een paard weg zou doen. Nu is het plaatsgebrek, maar de belangrijkste reden is eigenlijk wel altijd dat de minst leuke voor mij persoonlijk het eerste weg is. Zodra de fun eraf is, en ik geen plezier meer beleef aan een dier waar ik wel veel geld voor moet betalen en veel moeite kwa verzorging van heb, dan gaan ze weg.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:26

Ik heb mijn pony verkocht omdat ik er bang voor was.
Gelukkig is hij heel erg goed terechtgekomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:35

Er zijn talloze redenen om een paard te verkopen. Je bent nogal geneigd om te denken dat je paard het nergens zo goed heeft als bij jou, maar dat is natuurlijk onzin. Paarden kosten een heleboel geld en je kunt er maar beter een beetje realistisch tegenaan kijken.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:35

essie79"]
[quote="Leetje schreef:
Wat denk je van de reden dat het in de wedstrijden niet meer verder gaat? Zie het vaak genoeg gebeuren...
En tja kopen ze een "goed" paard, blijkt het weer niet te gaan...
Hoop dat die mensen er ooit achter komen dat ze eerst aan hun eigen moeten gaan werken...
Maar goed kan me voorstellen dat als het niet klikt, of als je gewoon het geld er niet meer voor hebt of ook erg belangrijk de tijd...
Maar ik vind wel dat mensen beter moeten nadenken voordat ze er aan beginnen...

Wanneer ik me paard verkoop?
Niet Haha!

Ik heb dat in principe ook gedaan. Dat het niet meer goed gaat op wedstrijden reken ik mezelf aan. Terwijl veel andere mensen daar het paard de schuld ven geven. Dan kopen ze een duurder paard en denken dat het dan wel goed gaat, maar dat is 9 van de 10 keer niet zo.

Ik zie alleen niet het probleem van verkopen eigenlijk. Wat is daar mis mee? Daar voelt dat paard niks van, hij moet weer wennen aan een nieuwe stal en eigenaar. Wat ik wel erg vind is dat een paard word behandeld als een gebruiks- of wegwerpartikel.
[/quote]

Dat bedoel ik er ook mee, als je je paard verkoopt omdat jouw doelstellingen niet overeenkomen met het paard e.d (bijv. jij wilt dresuur, alleen het paard werkt niet mee) oke kan je hem beter verkopen, anders worden beiden er niet gelukkig van, maar een paard word vaak genoeg niet meer gezien als het maatje waar je gewoon leuke dingen mee wil doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:46

Leetje schreef:
maar een paard word vaak genoeg niet meer gezien als het maatje waar je gewoon leuke dingen mee wil doen...

Ik zie mijn paarden dus niet als het maatje waar ik gewoon leuke dingen mee wil doen, maar dat wil dus niet zeggen dat ik er niet gek mee ben! (integendeel!) Er zit gewoon een ander belang achter, en dat is iets wat iedereen voor zichzelf moet uitmaken.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:48

Zo lang ik amanda kan houden, houd ik haar absoluut. Ik hoop dat ze nooit verkocht hoeft te worden. Maar ja stel dat ik ernstige geld problemen zou hebben of het allemaal om redenen niet meer aankan tja dan zou ik er heel hard over nadenken maar het liefst hoeft ze nooitt meer weg!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:50

precies Zep, vandaar dat ik niet meer serieus op deze vraag inga. Ik heb een paard voor de sport, dat vind ik leuk, en niet als grote cavia Knipoog En ja, ik ben er hardstikke gek mee, en Trammelant staat bij ons wel gewoon van zijn pensioen te genieten.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:18

Als Arco bijv. van mij zou zijn dan zou ik hem alleen verkopen als ik er zelf geen tijd meer voor heb, en ook geen leasters/verzorgsters kan vinden. Een paard moet natuurlijk ook de nodige aandacht krijgen.
En tja, bij financiele problemen heb je volgens mij geen andere keus dan je paard verkopen, je kan moeilijk de bank beroven Haha!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:54

Ik zou mijn paard verkopen als het bijv. na 1,5 jaar nogsteeds niet blijkt te klikken tussen de combinatie. Of als ik mijn intresse in de paarden ga verliezen.
Bij beide gevallen zou het zielig zijn voor het paard als ik het niet zou verkopen, omdat je dan geen plezier meer beleefd aan elkaar, terwijl er ongetwijfeld wel iemand anders is die veel lol zou kunnen bleven met dat paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:02

Daar zou ik niet anderhalf jaar mee wachten, dan is je paard intussen onverkoopbaar!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:03

Da's niet waar hoor, ligt eraan HOE het niet klikt.... ik heb hiervoor een paard gehad waarmee het met rijden prima klikte, maar op stal (naast het rijden) beleefde ik totaal geen plezier aan het paard.
Dus dat een paard dan standaard onverkoopbaar zou worden vind ik onzin!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:13

Ik heb mijn vorige paard verkocht omdat ik zeg maar was uitgereden qua wedstrijdniveau. Het paard kon meer, maar ikzelf niet met dat paard. En een hele goede ruiter wilde hem toen graag hebben. Ik vond het wel heel erg dat hij wegging, maar ik wist dat hij een goede stal kreeg, en dat ik weer met een nieuw paard kon beginnen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:48

lielle schreef:
en niet als grote cavia

Volgende keer wel de bron vermelden bij citeren hoor Tong uitsteken *LOL*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:58

oeps Haha! plagiaat nu *LOL*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:02

Maar omdat ik je zo lief vind zal ik je niet aangeven Haha!

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:12

Als mijn pony ooit weg moet is het omdat het financieel niet kan om 2 paarden te houden: Ik zou een ander paard moeten omdat ik te groot word voor mn pony of omdat mn Z dressuur niet meer aan kan. en dan kies ik toch voor het rijden op wedstrijden..... Maar t ziet er niet naar uit dat mn pony weg gaat want de stal eigenaresse heeft zn ( misschien) vervroegde pensioen aangeboden zodat ik verder kanmet een ander paard Haha! Maar ik hoop dat ie nog lang mee kan....