Wel of niet oude stal behouden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bambiliny

Re: Wel of niet oude stal behouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:34

Als je het al geschikt vindt voor je schapen, waarom afbreken?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:19

Ook voor kleinere hoeveelheden heb je een sloopvergunning nodig om het af te kunnen voeren. Een groot gebouw in stukken afvoeren hebben ze daarmee flink ingewikkelder gemaakt.

Ik wilde dat ik zo'n ruime stal mocht bouwen! Nooooooit weghalen! bij nieuwe bestemmingsplannen mag je vaak ineens veel minder m2 bebouwd oppervlak hebben. Wat er staat mag je opknappen en kan dan blijven stan, maar met nieuwbouw gelden de nieuwste regels en bestemmingsplannen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:11

joyce B schreef:
Ook voor kleinere hoeveelheden heb je een sloopvergunning nodig om het af te kunnen voeren. Een groot gebouw in stukken afvoeren hebben ze daarmee flink ingewikkelder gemaakt.

Ik wilde dat ik zo'n ruime stal mocht bouwen! Nooooooit weghalen! bij nieuwe bestemmingsplannen mag je vaak ineens veel minder m2 bebouwd oppervlak hebben. Wat er staat mag je opknappen en kan dan blijven stan, maar met nieuwbouw gelden de nieuwste regels en bestemmingsplannen.

Een sloopvergunning bestaat niet meer, alleen als dat in het bestemmingsplan is opgenomen. :)
Tegenwoordig is dit een sloopmelding, ligt iets eenvoudiger, maar moet nog wel gedaan worden.

Neemt niet weg dat ik inderdaad op basis van de tweede alina de schuur inderdaad mooi zou laten staan!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:52

we hebben net recent asbest af gevoerd. We hadden echt toestemming nodig en met de bevestiging van die toestemming en uitleg over wijze van aanbieden konden we naar de stort waar we die brief moesten tonen. We hebben dus eerst moeten wachten op hun brief met toestemming. Het ging om 15m2 dakplaten die waarschijnlijk (van houthokje waar boom op gevallen was) niet eens van asbest waren, maar daar wel op lijken en dus voor de zekerheid wel als zodanig afgevoerd dienen te worden. Wij hebben het gechecked op omgevingsloket.nl

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:57

Beetje zonde om eerst voor een schuur te betalen en hem daarna ook weer af te breken voor extra geld. Paddocl paradise is wel een leuk idee idd.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 21:25

Vergunningen en dergelijken ben ik mee bekend, ik werk zelf bij de gemeente, dus dat komt wel goed. ;)

Als de stal ergens anders had gestaan had ik er waarschijnlijk niet eens over getwijfeld. Maar hij staat zo lomp midden op het perceel dat ergewoon heel veel onbruikbare ruimte is daardoor. Eigenlijk gewoon hartstikke jammer.
Het terugbouwen is zeker erg moeilijk, zo niet onmogelijk. Dus dat moet ik zeker in de gaten houden.

Bedankt voor de tips allemaal!