Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jolliegirl schreef:Arabesk schreef:Ik heb nooit problemen. Gewoon na het rijden terug op de wei, met zweet. Wel op adem stappen, droog hoeft niet. Wintervacht kan dat zelf oplossen
Dit dus.
Hier haan ze ook zeiknat terug de wei op.
Wel afgekoeld!!
De vacht regelt dit prima zelf.
MarlindeRooz schreef:Heeft het paard overgewicht? Hoe lang traint ze?
Deken houdt alleen het vocht vast, ik zou uitstappen tot de HUID redelijk droog en KOUD is. De vacht is een hele goede isolatie voor een paard. Je zou een jachtpatroon kunnen scheren maar ik zou gewoon de natuur zijn werk laten doen.
Flink wat hooi in de schuilstal leggen na het rijden en daar lekker laten eten.
paardXXX schreef:er zijn ook dekens waarmee je kan rijden. misschien een optie. of zeg ik nu iets doms
Lynn_N
[quote="Jolliegirl schreef:Arabesk schreef:Ik heb nooit problemen. Gewoon na het rijden terug op de wei, met zweet. Wel op adem stappen, droog hoeft niet. Wintervacht kan dat zelf oplossen
Dit dus.
Hier haan ze ook zeiknat terug de wei op.
Wel afgekoeld!!
De vacht regelt dit prima zelf.
Dee_Es schreef:Een paard in het wild zweet niet zo snel op de plek van het zadel maar eerder op de hals en flanken. En juist op de rugspieren wil je geen kou hebben. Zolang het paard uitgezweet is en op de huid droog is dan is er weinig aan de hand maar mijn paard gaat vaak juist nazweten zodra ik klaar ben. Dus hij wordt dan ineens weer natter en daar moet je wel mee uitkijken.
Makkelijkste oplossing lijkt mij om minder fanatiek te rijden met regenachtig weer zodat het paard minder zweet. Klooien met dekens zou mijn laatste oplossing zijn in dit geval. Voor paarden met een wintervacht is zelfs een dun fleecedekentje al snel te warm.
van rond de 20/30 euro (marskramer/blokker etc). Daar kon ik 2 winters strepen mee scheren en dan was hij bot (wel even de plek die je wil scheren goed borstelen zodat het meeste vuil eruit is).
.