Ervaringen met supplementen/voer tbv spieropbouw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:11

Weet je zeker dat die 2 foto's van hetzelfde paard zijn Vera? Lachen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:04

Symbeami schreef:
Weet je zeker dat die 2 foto's van hetzelfde paard zijn Vera? Lachen

Hahahaha, jazeker! De eerste foto was ergens in maart en de tweede foto was in begin augustus. Haha!
Inmiddels is hij alweer gegroeid (nu zonder Soulmate) maar niet zo drastisch als in die eerste 6 maanden. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:16

Niets van die rotzooi geven. Pezen en banden moeten namelijk ook getraind worden. En met deze rotzooi gaat de spierbundel heel snel, maar die banden en pezen blijven gewoon lang duren.

En de kans dat je je gaat verkijken daarop omdat hij flink in de spieren zit, is vrij groot..........en dan krijg je een paard met blessures.

Als hij het sluiten niet aankan, dan moet je dat gewoon niet doen. Sowieso lijkt mij sluiten met een 3,5 jarige van 1.75 een beetje te ambitieus idee!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:21

Ik heb nog wel spuiten met testosteron liggen, en anabolen in poedervorm, dan gaat ie als een raket hoor Haha!

Maar met zo'n jong dier zou ik dat noooit doen, lekker uit laten groeien en rustig doortrainen, en over twee jaar kan ie vast genoeg sluiten voor het Z

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:22

Pipo ik neem aan dat dit voor een jong paard geldt??? Bij een ouder paard dat ziek is geweest zoals Lanna zijn de banden en pezen toch nog gewoon op orde neem ik aan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:23

Wouter24 schreef:

Maar met zo'n jong dier zou ik dat noooit doen, lekker uit laten groeien en rustig doortrainen, en over twee jaar kan ie vast genoeg sluiten voor het Z

Dat probeerde ik ook te zeggen. Ik vind het eigenlijk van de zotte dat het idee er uberhaupt is om zo jong dier dit soort troep te geven.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:24

Anya schreef:
Pipo ik neem aan dat dit voor een jong paard geldt??? Bij een ouder paard dat ziek is geweest zoals Lanna zijn de banden en pezen toch nog gewoon op orde neem ik aan??

Zonder training zijn die ook slaper en gevoeliger, goed gedoseerd opbouwen is de enige remedie

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:25

Je kan hooguit iets bijgeven ter ondersteuning, maar dan moet je wel heel goed weten waar je mee bezig bent.

De enige manier om een paard goed voor elkaar te krijgen is gewoon rustig en regelmatig doortrainen en het paard de tijd gunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:26

Anya schreef:

Bij een ouder paard zijn de banden en pezen natuurlijk stukker sterker bij een normaal trainingsproces. Heeft zo paard nou maanden lange stalrust gehad dan is het een ander verhaal en moet je ook uitkijken.

Maar bij normale training, en beweging is dat geen probleem. Al moet ik zeggen dat je met gewoon goed rijden er ook komt, en daarom ben ik sowieso niet zo fan van dit soort supplementen.

Vitaminekuurtjes is het enige wat ik extra geef Haha!

Als een paard lange tijd extreem ziek is geweest, zou ik persoonlijk eerder kiezen om zo dier de zomerperiode op het land te gooien, vaak doet dat wonderen voor een paard. Zolang deze niet proffesioneel de sport in moet dan maakt dat niet al te veel uit. Daarnaast een gerichte training, en veel stapwerk op het harde!!

Mijn driejarige staat bijv. iedere dag een half uur in de molen op een harde ondergrond, gewoon lekker stappen. Dat is uitstekend voor pezen en banden.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:29

Pipo schreef:
Dat probeerde ik ook te zeggen. Ik vind het eigenlijk van de zotte dat het idee er uberhaupt is om zo jong dier dit soort troep te geven.

Met een schepje vit E of maxh of homeopatische middelen (miyo cure) is helemaal niets mis mee krijgen mijn paarden ook. alleen niet elk paard kan het lichamelijk allemaal aan op jonge leeftijd wat de mens wil, daar moet je hem de tijd voor gunnen, daar veranderd een supplement niets aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:32

Maar Wouter, als je gewoon lekker traint op een normale manier, dan hebben ze dat toch helemaal niet nodig?

Een vitaminekuurtje geef ik trouwens ook alleen als ze niet door de vacht heen willen komen.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:33

Pipo schreef:
Maar Wouter, als je gewoon lekker traint op een normale manier, dan hebben ze dat toch helemaal niet nodig?

Nee helemaal niet, maar wij paardenmensen zijn vaak overbezorgd, en willen alleen het beste voor ons beesje Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:38

Wouter24"]
[quote="Anya schreef:

Zonder training zijn die ook slaper en gevoeliger, goed gedoseerd opbouwen is de enige remedie
[/quote]

Die training heb ik ook wel gedaan. Natuurlijk. Maar ik heb wel de indruk dat het supplement geholpen heeft. Bovendien heeft ze in de zomer dag en nacht op de wei gestaan.

Dit is ze in December. Nog een beetje mager in de flanken, maar weer hard op weg er normaal uit te zien...
Afbeelding

Hier was ze dus net herstellende.. te mager en enorme grasbuik.. Alle spieren weg. En dat was niet zo toen ze Wizkid net had gekregen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:43

Op die tweede is ze rond zat Anya Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:45

Pipo schreef:
Op die tweede is ze rond zat Anya Haha!

dat is dus schijn dat ronde... er zat geen vlees meer op de ribben.. alles zat in/aan de buik. Kun je op deze foto idd niet goed zien, maar ik heb geen zijaanzicht. Niemand maakt graag een foto van zijn paard als ze er zo beroerd uitzien Haha! Dus ik heb uit die tijd vooral veel veulenfoto's Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:51

Selenium staat erom bekend ondersteunend te werken, maar ik heb vaak paarden gezien die er praatjes van kregen, die voelden zich net ietsjes te stoer.
Bij mensen zijn de diverse vitamines B heel behulpzaam om de spieren weer in een goede conditie te brengen, maar ik hoor er bij paarden nooit iets over.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:56

Volgens de omschrijving van MaxH (ff opgezocht) doet vitamine B ook iets anders...

Vitamine B1 Zenuwen, groei, darmwerking.
Vitamine B2 Stofwisseling van vet-, eiwit- en koolhydraten, ademen van de cellen.
Vitamine B6 Eiwitstofwisseling, rode bloedlichaampjes, afweersysteem.
Vitamine B12 Zenuwen, stofwisseling van vet-, eiwit- en koolhydraten.

Spieren staat alleen bij Calcium, Fosfor en Myo-Inositol (whatever that may be)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 01:05

En al die stofwisselingen dan? Die tellen ook mee volgens mij Verward.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 01:07

Lijkt mij ook mee te tellen, maar het rare is dat het er niet bij staat.... Misschien even vragen aan een ons bekende student diergeneeskunde Lachen ?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 08:50

Pipo schreef:
Als hij het sluiten niet aankan, dan moet je dat gewoon niet doen. Sowieso lijkt mij sluiten met een 3,5 jarige van 1.75 een beetje te ambitieus idee!

Paard wordt onder goede begeleiding opgeleid,
en hij hoeft heus niet een half uur te piafferen, maar wordt gewoon af en toe even terug gezet om daar te wachten tot hij van de hand en van het been toch netjes op de achterhand blijft. Is gewoon een stukje basis.

Voor de testosteron bedank ik vriendelijk Wouter Haha!
Het is toch wel fijn dat hij geen praatjes meer heeft, aan de ene kant is hij wel een stuk minder dapper, maar aan de andere kant kan hij lekker met de andere paarden de wei op; Wat zeg ik, hij heeft afgelopen weekend zijn hele deken rondom laten onderzeiken door een hengstige merrie, maar naast wat flemen kwam er nauwelijks reactie OK dan!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:17

Ik geef Quentin Vitamine E+seleen, hij wordt er wat brutaler van, maar ook wat kijkeriger, maar ja dat is ie hij toch wel, dus dat is geen reden om het te laten

sinds hij het krijgt is zn rug enorm verbeterd, de spieren zijn er weer, ook is heel zn bovenlijn een stuk beter, en zn achterhand is ook steeds beter bespierd

vegrelijkingsfoto's ga ik ff opzoeken

de stal waar ik heb gewerkt liet trouwens sommige paarden wel inspuiten met vanalles, maar om nou te zeggen dat het zoveel meer verbeterde dan wanneer ze alleenmaar gewone training zouden hebben gehad, denk het niet echt

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:34

vroeger, wel mooi rond maar had meer een mooi speklaagje dan spieren
Afbeelding

trainen & Vit E+seleen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:42

kan niet meer wijzigen, dus dan maar een nieuwe post,

ik ben het gaan voeren nadat hij tijdens het gek doen in de wei achterover op de bakrand was gevallen, en last van zn rug kreeg
heb veel gelongeerd, want als ik erop zat kon hij zn rug niet goed bollen in de galop, hij drukte dan meteen zn rug weg en stak zn hoofd in de lucht, nageven in de galop terwijl ik erop zat ging gewoon echt niet, dus dan maar flink wat longeren, 6x fysio erbij gehad om het net wat beter los te krijgen, daarna weer 3x per week les en 2x per week longeren en een dagje buitenrijden en een dag rust, hij is er echt super van opgeknapt!
ik heb zo'n witte emmer met boauw deksel Equi Vitamine E + seleen staat er op, 20 euro en 1-3 schepjes per dag, hij krijgt er op gewone dagen 1 en na een zware les 2 schepjes, heb eigenlijk geen idee hoelang ik er mee doe, maandje of 1,5/2 denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:50

Pipo schreef:

En verwacht je dan dat hij het over 2 jaar ineens uit zichzelf wel kan als je het nu nooit aanraakt Verward

Ik heb op verschillende paarden wel eens wat supplementen uitgeprobeert, maar echt spetterend resultaat merk je eigenlijk nooit, tenzij je idd anabolen gaat gebruiken. Aangezien Triumph niet in een maandje klaar gemaakt moet voor Geesteren of de Pavo Cup zou ik gewoon stug doortrainen. Het enige wat je evt zou kunnen doen is een lage dosering van een supplement met vit E+selenium, aminuzuren en evt creatine, maar het enige dat je daarmee kunt doen is zorgen dat alles wat hij nodig heeft aanwezig is zodat hij het kan opnemen en gebruiken. Wonderen moet je niet verwachten (maar dat doe je geloof ik ook niet)

Fitzroy: het is niet per defenitie zo dat een duur supplement beter is. Het enige is dat een gerenommeerd merk wat betere garantie is dat er ook daadwerkelijk in zit wat er op staat, en dat er niet allerhande rotzooi bij in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:00

Zep"]

En verwacht je dan dat hij het over 2 jaar ineens uit zichzelf wel kan als je het nu nooit aanraakt Verward.
[/quote]
Jij weet toch wel dat ik dat niet zo bedoel.

I[quote="Zep schreef:
k heb op verschillende paarden wel eens wat supplementen uitgeprobeert, maar echt spetterend resultaat merk je eigenlijk nooit, tenzij je idd anabolen gaat gebruiken. Aangezien Triumph niet in een maandje klaar gemaakt moet voor Geesteren of de Pavo Cup zou ik gewoon stug doortrainen. Het enige wat je evt zou kunnen doen is een lage dosering van een supplement met vit E+selenium, aminuzuren en evt creatine, maar het enige dat je daarmee kunt doen is zorgen dat alles wat hij nodig heeft aanwezig is zodat hij het kan opnemen en gebruiken. Wonderen moet je niet verwachten (maar dat doe je geloof ik ook niet)
.

Duidelijk lijkt mij.