buren wat klachten over de paarden, goede tips gezocht.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:39

Ik heb weleens gehad, tijdens een toernooi waarbij de paarden in tijdelijke paddocks naast het slaapgebouw stonden, dat er ook een gillende merrie was 's nachts. Daar werden we wel degelijk allemaal wakker van, en je schrikt er ook van.
Ik denk dus ook wel dat ze er oprecht last van kan hebben. Of het dan overdreven is om te klagen, tsja...niet geschoten is altijd mis. Wie weet gaat ze inderdaad wel aan de oordoppen, of een andere kamer, maar het is makkelijker als de paarden gewoon stil zijn. En buurvrouw weet misschien ook niet of er een simpele oplossing voor TS is. Ik zou denk ik ook eerst vragen of er wat aan gedaan kan worden. Als het TS niet lukt om ze stil(ler) te krijgen, dan kan buurvrouw zelf misschien nog kijken hoe ze beter kan slapen.

kohtje

Re: buren wat klachten over de paarden, goede tips gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:44

Begrijp ik het nu goed dat je paarden gewoon bij jouw thuis staan?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:45

fokfanaat schreef:
Tja en dan mag je zeker ook geen kippen houden omdat ze schikken van een haan die kraait sochtends en geen uilen mogen nog vliegeb, die hoor je ook gillen. De katten mogen snachts niet meer los........ Moeten ze 3 hoog achter gaan wonen, maar dan hebben ze vast last van de buren....

TS heeft toch belooft de paarden 's nachts op stal te zetten.
En zoals ze aangeeft staan de paarden op zeer korte afstand van hun slaapkamerraam.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:47

Sorry, maar jullie weten toch helemaal niet wat die vrouw in haar slaapkamer hoort?

Je weet toch ook de situatie van de buuf helemaal niet, misschien is ze inderdaad hartpatiënt en wat nerveus aangelegd en springt ze iedere nacht echt een meter omhoog in haar bed.
En zelfs als het maar af en toe gebeurt, sommige mensen gaan op zon zon geluid 'slapen', die worden al vantevoren onrustiger en gestresster in hun slaap.

Maar als de relatie al 5 jaar prima is en de buren nu pas gaan klagen hebben ze misschien ook echt wel last? En dan zou ik eerder ze op de koffie uitnodigen en eens praten over de oplossingen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:52

kvika schreef:
Ze hebben echt er de ruimte, maar het stenen gedeelte van het paddock paradijs waar ze kunnen staan. ( lopen vrij) is ook wel echt aan de slaapkamer van de buurvrouw.
Sowieso, belachelijk dichtbij dus.

Dan snap ik de buurvrouw, zeker als het ook nog een vrouw op leeftijd is (en misschien alleenstaand?)
Als het klinkt als een gil, schrik je inderdaad :(:) Ik herken dat schrikken wat Brainless zegt van haar Opa, mijn moeder heeft dat nl ook...
snap niet dat mensen hier zeggen aansteller etc. :n klein beetje begrip? Slaapkamer is er direct naast zoals ik lees!

Dus op stal, dubbele draden ertussen of dat stuk afzetten (s'nachts).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:52

Ik begrijp dat het niet leuk is maar de buurvrouw moet toch ook begrijpen dat paarden niet zomaar ergens anders heen kunnen? :?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:54

Ayasha schreef:
Ik begrijp dat het niet leuk is maar de buurvrouw moet toch ook begrijpen dat paarden niet zomaar ergens anders heen kunnen? :?

Als je dieren voor overlast zorgen, is het aan de eigenaar om dat op te lossen!

Buurvrouw woont er misschien al heel erg lang, de paarden staan daar pas 5 jaar (wellicht in andere samenstelling)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:57

Als dat toch eens voor iedereen zou gelden. However;
Hier komen de paarden ook aan huis. Dat is met de buren (beide kanten) besproken gezien wij er bij komen en we gaan er alles aan doen om de overlast zo beperkt mogelijk te houden maar ik mag toch hopen dat ze er hier anders mee om zullen gaan. :n
"even verhuizen" is lang zo simpel niet met paarden. :+ (nu zullen zij hun "vrije tijd" niet tussen de huizen/onder de buren hun slaapkamerraam door brengen maar toch.)
IMO moet je wel redelijk zijn en ruimte laten om dingen te bespreken. Als TS dat verharde stuk af zet en de buurvrouw bv oordopjes in doet of weet ik het. :)

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:00

Webcam ophangen met nachtvisie. Je hebt ze die alleen opnemen bij bepaalde bewegingen of geluid, en dan kun je de volgende ochtend zien wat ze hebben uitgespookt (of niet) Dan weet je gelijk of de buurvrouw een punt heeft of niet.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:01

Ayasha schreef:

Ik zou het toch echt vertikken om bv oordoppen in te doen.
Ik neem aan dat ze op een groot erf staan dus dat er vast een mogelijkheid is om dit te veranderen.
Daarbij zou ik echt niet blij zijn met paarden onder mijn slaapkamer raam al is het maar van de lucht die binnen komt.
Laatst bijgewerkt door kohtje op 04-10-15 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:03

Als je op geen enkele manier tegemoet zou willen komen zou ik het eerlijk gezegd ook gaan vertikken er wat aan te doen. :\

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:04

Waarom moet de buurvrouw zich aanpassen ? Het is niet haar hobby.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:09

Waarom moet TS zich aanpassen, gezien het veebedrijf zit ze op grond bestemd voor dieren. Zij kan er niks aan doen dat de buurvrouw na vijf jaar ineens schrikt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:15

Wij hadden vroeger kalveren naast het huis, direct onder het slaapkamerraam. Als ze gingen rennen of plassen werd ik ook altijd even wakker, maar met een glimlach. Misschien kan TS de buurvrouw vertellen dat de paarden aan het spelen zijn en daarbij deze geluiden maken. Dan word ze nog wel wakker, maar schrikt misschien niet zo.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:18

Kun je over het verharde geen rubberen tegels leggen voor de demping.
En ik weet niet of het mogelijk is maar je schuilstal en de verharding door midden doen dmv van schrikdraad en dan ook zo hoog dat ze er niet overheen kunnen snuffelen.
En ze zo voor de nacht uit elkaar houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:25

Het kan natuurlijk best zo zijn dat de buurvrouw wat ouder word, dan slaap je vaak slechter en oudere mensen worden vaak van het minste geluid wakker. Het verharde stuk is onder haar slaapkamerraam, dus ook al loopt een paard daar alleen maar over, dan zit je als lichte slaper rechtop in bed.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:28

Als mijn paarden voor de slaapkamerraam lopen ben ik inderdaad ook wakker.
Galopperen ben ik al wakker als ze dat op 60 meter van de raam doen.
En die piepen dan niet eens alleen spelen.
Dus ja ik kan het mij ook voorstellen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:31

Waarom span er er dan 's nachts geen draadje tussen? Een extra waterbak erbij en dan is het probleem toch grotendeels opgelost?

Verder zou ik even met mw zelf gaan praten en duidelijk maken dat je het ook vervelend vind en heus je best wilt doen maar geen wonderen kan beloven. Vaak helpt het al een hoop als je je welwillend opstelt en iemand de kans geeft haar verhaal te doen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:37

Oude badkuip volgooien met water en dan draad ertussen en voer delen, zodat ze allebei water hebben en allebei voer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:48

draadje waarbij ze beide aan de kuip kunnen gaat alleen met wat pech niet helpen aan het schreeuwen.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 13:52

Ja water is zo op te lossen, maar schuilstal weer niet. ergens anders neer zetten is ook niet mogelijk ( ja bij iemand in pension)
Ik heb nu de voerbak verplaats naar een stuk met 90% minder stenen.
Ook gemeld dat ik echt wel er over na aan het denken ben,maar ik ze niet stil kan houden op commando.
en hopen dat het wel werkt zo. ( de plek waar de bak eerst stond was dus vlak bij haar raam,maar ook bij de deur waar het hooi staat. ik acht de kans groot dat hun hangplek nog steeds daar zal zijn i.v.m. deur waar eten vandaan komt.
Maar ik laat me van de goede kant zien.

Grappig om de toch wel uiteen lopende tips en gedachtes te lezen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:16

S'Nachts gewoon onbeperkt hooi voeren, hebben ze wat te doen ipv spelen gaan ze eten.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:12

TS hulde dat je zo je best doet om die mensen tegenmoet te komen.

Ik schrik een beetje van de hoeveelheid reacties hier van mensen die vinden dat de buuf niet moet zeuren, ik begin steeds beter te begrijpen waarom sommige mensen paardenmensen egocentrisch volk noemen, gatver.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:27

Je hebt geprobeerd de 'gil' merrie binne te houden, maar die ontsnapt begrijp ik? Is het een optie om je andere paard binnen te houden? Of lees ik erover heen en heb je dat al geprobeerd?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:45

is die merrie nu werkelijk iedere dag zo aan het gillen? ik kan me dat gewoon weg haast niet voorstellen. ik dacht overigens dat pony's ook wel gingen 'rusten/slapen' als het later op de nacht werd.