Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En 24/7 buiten zag je toen ook héél weinig en werd (en nog steeds) langzaam steeds meer. Maar vaak worden de meeste paarden in de winter opgehokt, terwijl het stiekem een heerlijk seizoen is. 
 rechts boven gaat de draad in de winter weg, dan hebben ze daar een hoek extra.

TuttiFrutti_ schreef:In november is alles pas klaar maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met verharde ondergrond en vorst?
Nu hebben we het wel laten aflopen richting wei dat het meeste water weg kan... maar er zal toch nog wat achterblijven wat dan kan bevriezen.
Is strooien niet heel slecht voor de hoeven?

.
 Dat paadje in het midden is voor jou neem ik aan? Of is dat de verrassingsdeur?                                                         

In de zomer staan ze er meer onder voor de zon/dazen. Vooral mijn eczemer.                                                         

Enkel met megaaa regen dagen, dan hebben zij een mazzeltje (en wij 10x zulke vieze stallen haha)

Ik voer trouwens uit super fijnmazige hooinetten, waardoor ze zo'n 12 uur met een hooinet doen, soms nog wel langer, en dan duw ik het restje mooi bij het nieuwe hooinet erbij. Ik merk dat ze door die fijne mazen ook bijna niet meer knoeien.                                                         
 We hebben het hier over bikkelen, niet over luxe. 
 Geintje uiteraard.  
                                                         NiFallor schreef:@tutti: klinkt goed die verbeteringen, gaan jij en je paarden een hoop plezier van hebben verwacht ik.
Amalarab schreef:Ik ga ze binnenkort voor de wintermaanden verhuizen naar een pensionweide(ook 24/7 buiten) om zelf al dat werk er niet van te hebben
Haha. Als je een plek kunt vinden waar de verzorging goed en naar wens is dan is het natuurlijk heerlijk luxe
. Mij is het helaas nooit gelukt, maar goed ik stond wat dat betreft ook in een lastige regio

Amalarab schreef:Ik kan met anderhalve pony geen grote balen kopen, dat krijgen ze niet op. /*
 Ik heb één jaar grote balen gevoerd, gewoon opengesneden en mochten ze eten tot hij op was. Dan deden ze met zo'n 400 KG precies een maand, maar dat beviel me niet helemaal. Veel morsen, veel verlies, en toch veel meer 'last' van vocht enzo. Het is misschien goedkoper, maar niet handiger voor mij.