Reiki/positieve energie tegen mishandelingen (stp)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 14:21

Fasel, wat ik heb begrepen over het sturen naar situaties is dat dat ip altijd m,ag, daar zijn verder geen regels aan verbonden, dus naar de situatie van mishandelingen mag je zowiezo reiki sturen.
Naar personen en dieren heb ik idd ook met mijn reiki1 geleerd dat je altijd toestemming kan hebben, maar op moment dat je dat niet persoonlijk kan vragen (in dit geval dus) kan je het ook aan dfe hogere ik vragen. Dat doe je zowiezo bij dieren, aangezien ik nog niet een paard echt antwoord zie geven...
Aan de hogere ik vragen (heb ik net op een ander forum gelezen): maak contact met de persoon en vraag in gedachten of je reiki mag geven, draait de persoon naar je toe, is het antwoord ja, draait ie van je af, is het antwoord nee...
Ook kan je gewoon op je gevoel afgaan, je vraagt in gedachten mag ik hier reiki aangeven, als het goed voelt, dan mag het, voelt het niet goed of twijfel je, dan doe je het dus niet!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:21

griebels schreef:
Voor de mensen die niet weten wat Reiki inhoudt miss even goed uitleggen. Zoals ik het lees (verhaal exceem) lijkt het op magnetiseren??? Maar dan op afstand ofzo?

Heel in het kort is Reiki de universele levensenergie. Deze energie stroomt door iedereen heen en is onder andere ook wel waar te nemen als de Aura.
Doordat mensen emotioneel en lichamelijk blokkades opbouwen gedurende hun leven, kan deze energie niet meer zo makkelijk door je lijf heen stromen. Bij een Reiki inwijding worden deze blokkades opgeheven. Reiki is een helende energie. Door contact te maken met andere wezens (mensen, dieren) kun je deze helende energie doorgeven.

De Reiki inwijding bestaat uit drie afzonderlijke delen:
1ste graad: blokkades worden opgeheven en je kunt jezelf en anderen behandelen
2de graad: je "leert" om reiki op afstand toe te passen
3de graad: je kunt nu ook andere mensen inwijden. (Deze graad wordt vaak nog opgedeeld in a en b)

De "grondlegger" van de "moderne" REIKI is Dr. Usui. Nadat Reiki vergeten dreigde te worden, heeft hij het weer wereldwijd verspreid.

Er zijn hier op Bokt al meerder topics over Reiki geweest, dus met de zoekfunctie kun je nog meer info vinden

Als iemand interesse heeft in een diepergaande uitleg of in persoonlijke ervaringen dan kunnen we die, denk ik, het beste via PB uitwisselen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:27

Als het goed voelt. Dat klopt misschien. Maar ik vind mezelf nog niet skilled genoeg om daarop te vertrouwen.

Doe jij ook reiki bij paarden Mikkie?

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 14:38

Fasel, het voelen komt vanzelf Haha! Veel met reiki omgaan en vertrouwen op je intuitie....Maar ik zeg ook heel eerlijk, als het voor jou niet goed voelt, of je vertrouwt er niet op, dan moet je het gewoon ook niet doen Lachen

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:11

Fasel ik heb je een pb gestuurd. Verder wil ik iedereen wijzen op het topic van Jacksel

[HK] Reiki-praat

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:04

Nou dat is het ook een beetje Jacksel. Het voelt nu nog niet goed. En ik heb het nog maar heel kort dus dat vertrouwen moet je denk ik ook opbouwen. Komt vanzelf. En nu even in de huiskamer koekeloeren Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:19

Ik pas regelmatig Reiki toe op mijn paarden, maar mijn merrie wil er absoluut niet aan. Ze draait weg, is duidelijk niet geinteresseerd (reageert niet naar of zo) maar moet er niets van hebben.

Ik heb ook een jaarlingmerrie (excuus, tweejarige sinds 1 Januari) en die zoekt mijn handen wel op. Ze gaat er speciaal voor staan, en staat onder mijn handen te pitten. Ik heb haar heel veel behandelingen in het verleden gegeven, omdat ze erg ziek is geweest dat ze drie maanden oud was.

Verder is Reiki iets wat je hebt voor het leven. Je hebt er voor de rest van je leven profijt van. Als je je niet lekker voelt: ga liggen en pas het op jezelf toe. Ben je down, zit je in de put, pas het op jezelf toe.

Voor de rest krijg je bij een Reikicursus de nodige richtlijnen mee voor voeding en gedrag. Niet dat je je eraan moet houden, iedereen mag zelf weten hoever hij ermee gaat. Maar ik heb heel veel baat gehad bij de volgende spreuk van Dr. Mikao Usui

Just for today, do not worry.
Just for today, do not anger.
Honor your parents, teachers, and elders.
Earn your living honestly.
Show gratitude to everything

Sinds ik mijn Reiki heb, zit ik beter in mijn vel, en ben tevredener. En is het dat niet waar het in het leven om gaat?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:29

Dat is een mooie spreuk he Cas. Heb ik ook heel veel aan. Ik voel inderdaad hetzelfde als jij. Ben tevredener, voel me prettiger en rustiger. Het enige is dat datgene waar ik mee geconfronteerd werd wel zoiets akeligs was dat dat mij ertoe dwong meer daaraan te denken dan aan de Reiki. Maar goed, dat is al met al minder geworden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:40

Ik heb dus een keer in een zwarte periode van me mijn aura laten opschonen en mijn "bloemetjes" laten openen... Is dat hetzelfde als Reiki?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:47

Fasel schreef:
Het enige is dat datgene waar ik mee geconfronteerd werd wel zoiets akeligs was dat dat mij ertoe dwong meer daaraan te denken dan aan de Reiki. Maar goed, dat is al met al minder geworden.

Het is inderdaad zo dat je aan jezelf moet werken en met jezelf wordt geconfronteerd als je aan de Reiki inwijding begint. Ik had, vooral na de inwijding, het wat vaker dat ik dingen kon voorspellen...en dat is ook niet altijd even prettig. Daar moet ik aan werken...en dat is ook niet makkelijk.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:56

datzelfde heb ik dus ook. Ik heb altijd al last van zgn voorgevoelens gehad maar dat is dus alleen maar sterker geworden. Tijdens een aurareading bij een open dag werd mij ook verteld dat ik intuitief bijzonder sterk en scherp ben. Deze man wilde geen geld voor zijn reading en deed dit ook niet als werk. Hij had een saaie kantoorbaan. Vond ik wel leuk. Zulke mensen vertrouw ik toch altijd net een stukje sneller.

Maar inderdaad, het lijkt bij mij alleen maar sterker te worden.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:39

Cassidy schreef:
Ik pas regelmatig Reiki toe op mijn paarden, maar mijn merrie wil er absoluut niet aan. Ze draait weg, is duidelijk niet geinteresseerd (reageert niet naar of zo) maar moet er niets van hebben.

Mijn pony Santa wil er ook niet echt aan... Heel soms blijft ze wel staan, maar vaak loopt ze ook weg. Ze laat dus duidelijk merken of ze het wel of niet wil... Mijn schaapjes komen er zelf vaak om, het is bijna raar om te zien hoeveel aanhankelijker die zijn geworden sinds ik ze reiki kan geven. Mijn kat vind het ook heerlijk. Die pak ik dan op schoot, en ik geef hem reiki. Als hij het niks vindt is hij zo weg, als hij blijft liggen weet ik dat het goed zit. Ik vind het nog erg moeilijk om op mijn eigen intuitie te vertrouwen of ik wel of niet 'mag' geven, dus ik geef de dieren gewoon alle mogelijkheid om zelf aan te geven of ze het wel of niet willen.

Ik ben door mijn reiki ook erg veranderd. Toen ik eraan begon dacht ik dat dat wel mee zou vallen, omdat ik blij was met mezelf zoals ik toen was. Als ik nu terugkijk zie ik zó'n groot verschil, en hoewel die periode niet altijd even makkelijk was (ik moest ineens allemaal negatieve gevoelens gaan 'erkennen' die ik daarvoor altijd strak onder controle hield), ben ik er achteraf wel erg blij mee. In plaats van dat ik negatieve gevoelens direct 'uitban' of 'wegstop' zoals ik eerst deed, erken ik ze nu, en daardoor kan ik ze daarna loslaten. Dat is toch wel heel fijn, en ik ben een stuk eerlijker tegen mezelf geworden.

En dit is allemaal vréselijk off-topic... dus ook nog even on-topic:
Reiki naar een situatie op afstand sturen is iets wat ik niet aandurf, denk ik. Ik heb niet het idee dat ik er sterk genoeg voor kan visualiseren. Ik heb het geprobeerd, maar ik merkte dat ik er zelf niet echt in geloofde, dus net als Fasel houd ik me hier ook nog maar even buiten. Maar ik vind het wel een heel mooi initiatief! OK dan!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:57

ik vind het zo'n mooi idee. sta er altijd voor open, voor zo'n dingen, al heb ik vaak wel iets van 'eerst zien dan geloven'. maar als je op een of andere manier kan aantonen dat het werkt, dan zou ik er ook helemaal open voor staan en ik vind het prachtig dat zo bepaalde eigenschappen van de mens belicht worden die niet meer aan bod kwamen in onze moderne maatschappij. als niet-reiki-er, zal ik veel liefde sturen Lachen

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 23:34

Houden we het een beetje ontopic (zag dat het alweer terug ontopic was, maar goed Tong uitsteken ) Reiki-geklets kan in het topic in de huiskamer Knipoog

Is er iemand zo lief dat diegene een lijstje wil bijhouden van wie er gaan sturen? Ik heb er niet de tijd voor namelijk...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:53

wil je echt terug in de tijd sturen, naar de momenten van mishandelingen of wil je de eigenaren en de nog levende dieren de pijn verzachten? Er zijn zoveel paarden/pony's/schapen/geiten etc. doodgemaakt.

Ik denk dat 'het moment' ook even goed omschreven moet worden.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 23:49

Ik denk dat het lastig wordt om voor elke mishandeling echt apart te sturen, meer naar de algemene situatie van de mishandelingen dus en niet naar de specifieke zaken...

Wat dus de bedoeling is voor morgen, 9 uur 's avonds:
- Reiki sturen naar de situatie van de mishandelingen
- Als het voor jou goed voelt: Reiki sturen naar de mishandelde dieren/hun eigenaren

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:49

en? Hoe is het gegaan? Ik zat bij toneel en heb er ook niet meer aan gedacht.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 18:53

Ik vraag me ook af of er misschien wat feedback kan komen... Of heeft niemand uiteindelijk meegedaan?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:56

Ik zie dit topic veelste laat! Scheve mond
had graag mee gedaan, ik heb zelf reiki 1.
Misschien nog een keer herhalen, het idee zelf vind ik heel mooi!

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 00:23

Ik wilde het een wekelijkse actie maken, maar gezien de reacties heeft dat niet zoveel nut...

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 10:36

Misschien dat ik 1 van de weinige mensen ben die wel meegedaan heeft. Gelijk een goede oefening voor mezelf want met Reiki op afstand doe ik meestal niet zoveel omdat ik mezelf zo moeilijk kan concentreren. Eerst even 5 minuten rust in mijn lijf gebracht en toen 10 minuten Reiki gedaan. Het stroomde goed dus ergens heeft er een balletje energie rondgezeefd Haha! . Ik hoop dat er een paard wat aan gehad heeft Knipoog

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 12:25

Ik heb dus ook gestuurd, grinnik, was ik tenminste niet de enige Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:43

nou dan deze topic even omhoog houden voor komende zaterdag, dan ben ik wel van de partij.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:47

ik lees het even te laat maar zal er wel aan meedoen.
Ik heb zelf Reiki I en II.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 23:19

Ik zal het straks (of morgen ofzo) ook in het reiki-praat topic zetten, misschien ook handig Knipoog
Moeten we idd even met een groepje het topic hoog zien te houden...