Cassidy schreef:Ik pas regelmatig Reiki toe op mijn paarden, maar mijn merrie wil er absoluut niet aan. Ze draait weg, is duidelijk niet geinteresseerd (reageert niet naar of zo) maar moet er niets van hebben.
Mijn pony Santa wil er ook niet echt aan... Heel soms blijft ze wel staan, maar vaak loopt ze ook weg. Ze laat dus duidelijk merken of ze het wel of niet wil... Mijn schaapjes komen er zelf vaak om, het is bijna raar om te zien hoeveel aanhankelijker die zijn geworden sinds ik ze reiki kan geven. Mijn kat vind het ook heerlijk. Die pak ik dan op schoot, en ik geef hem reiki. Als hij het niks vindt is hij zo weg, als hij blijft liggen weet ik dat het goed zit. Ik vind het nog erg moeilijk om op mijn eigen intuitie te vertrouwen of ik wel of niet 'mag' geven, dus ik geef de dieren gewoon alle mogelijkheid om zelf aan te geven of ze het wel of niet willen.
Ik ben door mijn reiki ook erg veranderd. Toen ik eraan begon dacht ik dat dat wel mee zou vallen, omdat ik blij was met mezelf zoals ik toen was. Als ik nu terugkijk zie ik zó'n groot verschil, en hoewel die periode niet altijd even makkelijk was (ik moest ineens allemaal negatieve gevoelens gaan 'erkennen' die ik daarvoor altijd strak onder controle hield), ben ik er achteraf wel erg blij mee. In plaats van dat ik negatieve gevoelens direct 'uitban' of 'wegstop' zoals ik eerst deed, erken ik ze nu, en daardoor kan ik ze daarna loslaten. Dat is toch wel heel fijn, en ik ben een stuk eerlijker tegen mezelf geworden.
En dit is allemaal vréselijk off-topic... dus ook nog even on-topic:
Reiki naar een situatie op afstand sturen is iets wat ik niet aandurf, denk ik. Ik heb niet het idee dat ik er sterk genoeg voor kan visualiseren. Ik heb het geprobeerd, maar ik merkte dat ik er zelf niet echt in geloofde, dus net als Fasel houd ik me hier ook nog maar even buiten. Maar ik vind het wel een heel mooi initiatief!