Stallen in schuur, tekenhulp gevraagd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:05

Yellomofoon schreef:
Die van Lolacabana vind ik tot nu toe ook het leukst/handigste! En denken jullie dat die boxen ruim genoeg zijn? (worden enkel opgesloten in extreme weersomstandigheden 's nachts, en de eczeempony van 19 uur tot 's ochtends in de eczeemperiode.)

Wat je dan ook nog kunt doen is zorgen dat je de wanden tussen de stallen kunt verplaatsen of verwijderen. Of zorgen dat je dat bij 1 stal kunt doen. Dan kun je die houden als inloopstal. Zo ben je flexibeler en heb je steeds het beste van alle situaties.

Die wanden hoeven veel minder zwaar te zijn dan bij grote paarden dus dat moet wel te maken zijn toch?

Ayasha
Blogger

Re: Stallen in schuur, tekenhulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:08

Ben ik dan de enige die vindt dat je geen drie pony's (ook geen kleintjes) in deze afmetingen moet willen plaatsen? :?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:08

Uitgaande van de schofthoogte van je grootste pony moet je een stal hebben van minimaal 2,89m2 (dan zijn ze sowieso ruim genoeg). Dat is dus een stal van 1,7m * 1,7m dan zit je met die stallen van Lolacabana wel goed dus.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:09

Maar in die rare vormen kunnen ze zich dan wel beter draaien denk ik. ik denk dat dat de beste optie dan is met die kleine ruimte. :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:11

Ayasha schreef:
Ben ik dan de enige die vindt dat je geen drie pony's (ook geen kleintjes) in deze afmetingen moet willen plaatsen? :?

Ik vind dat je ze sowieso niet moet opsluiten maar ik kan me voorstellen dat TS voor nood stallen wil. Ze gaan er niet dood van als ze een nachtje in zo'n stal staan naar mijn mening. Als is leuk anders. Dat je een zomerexcemer wilt opsluiten snap ik en dat kan prima in een box van 3x2.7 denk ik dan. Moet je wel een box maken met verplaatsbaar tussenschot.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 17:15

Ayasha, ik heb ook duidelijk vermeld dat ze eigenlijk nooit opgesloten zullen staan. Enkel bij extreme weersomstandigheden 's nachts en de eczeempony als hij teveel last heeft van de mugjes. Nu lopen ze ook 24/7 buiten met 2 schuilstallen, maar ik merk toch dat de eczeempony graag binnen staat als de muggen eraan komen.

Mocht ik echt zien dat het niet moest lukken kunnen ze altijd in de paardenstallen van 3x4, in onze achtertuin, maar ik vind het leuker hier iets voor hen van te maken, dan zie ik ze vanuit het keukenraam en is alles op hun hoogte afgestemd.

En is dat zo Rianne? Ik ga straks de afmetingen in het zand tekenen en er een pony opzetten, vind het altijd moeilijk om het me zo voor te stellen ;)

Bedankt voor de berekening Marinke! Ik wil uiteraard dat ze comfortabel en ruim genoeg staan moesten ze toch eens op stal staan!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:23

Zijn we uiteraard wel benieuwd voor welk ontwerp je uiteindelijk gaat en hoe het eind resultaat is geworden! Lijkt me zo schattig en leuk zo'n schuurtje helemaal afgestemd op de mini's. :D

Let je er ook op dat je voldoende licht in de stallen krijgt? Licht is ook heel belangrijk en laat het ook al een stuk ruimtelijker voelen.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:24

Kan je niet een keer één (of alle 3) van je pony's in de schuur zetten om te kijken hoe groot je de stallen wilt hebben?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:27

Ik vind symmetrisch ook altijd mooier ogen, maar inderdaad denk ik dat je op deze manier de meeste ruimte benut. Zo verlies je bij de optie van Lolacabana toch weer een vierkante meter.... Je zou de wand van stal 3 ook de hoek in kunnen trekken, maar dan worden de hoeken inderdaad zo smal dat ze nauwelijks benut kunnen worden. Je zou ook de wand van stal1 ietsje op kunnen schuiven naar stal2.... Ik snap dat je je paardjes een noodvoorziening als onderdak wil kunnen bieden. En zoals Marinke schetst: er is voldoende oppervlak voor ze te creëren.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 17:29

Wij wonen momenteel nog een uur van ons nieuwe huis vandaan, dus dat gaat spijtig genoeg niet!
En doe ik zeker Marinke :) We zijn van plan om een stuk of stukjes lichtdoorlatend dak te leggen, en ik dacht eraan om hun luikjes aan de bovenkant van hun buitendeur van plexiglas te maken ipv govaplast of hout.

Bedankt Irma! Ik ga straks jouw ontwerp proberen na te tekenen op de paddock :+

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:30

Succes met alle zandtekeningen :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:33

Het enige wat ik kon bedenken buiten de gegeven opties is dit...

Afbeelding

Lastig zeg, met deze afmetingen! Gelukkig heb je kleine pony's.

Wist niet hoe dik de muren waren en of je binnenmaat of buitenmaat had genomen, dus het kan iets anders uitvallen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:42

Waarom maak je niet één grote inloopstal? Hebben alle paardjes meer ruimte, meer gezelschap en hou jij ruimte over voor je looppad. Desnoods maak je één grote voor de paardjes en één kleine stal voor het geval één apart zou moeten staan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:49

Ik zit op de ipad, dus excuses voor de lelijke tekening :+
Maar ik zou het gangpad achterwege laten. Dat kost te veel ruimte.
Maak een afdakje voor de deur, met regenpijp. Dan kun je droog staan. Ideaal, dat heb ik hier ook :)
En dan maak je tussen twee stallen een deur die open kan worden gezet zodat je er een ruime stal van kan maken. Vinden ze veel leuker, als ze lekker tegen elkaar aan kunnen staan. En in geval van nood doe je de deur dicht.
Dit zou mijn stal worden:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:57

_Lorette_ schreef:

[ [url=m/FDsds1.png]Afbeelding[/url] ]

Wist niet hoe dik de muren waren en of je binnenmaat of buitenmaat had genomen, dus het kan iets anders uitvallen.

Dit ziet er mooi uit!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:07

Zulke kleine paardjes passen makkelijk in deze afmetingen. Ze staan er ook bijna niet in begrijp ik. Zou de grootste stal dan geven aan de pony die er het meest in staat.

Lynder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:02

_Lorette_ schreef:

[ [url=m/FDsds1.png]Afbeelding[/url] ]

Die vind ik er mooi uitzien! *D

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 19:14

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tekening van Irma & 8nnemiek met en zonder ponies.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ze toch minstens 2 m breed moeten zijn. Ik vind stal 1 en 2 van de tekening van Irma groot genoeg, de 3de stal vind ik te klein. Dus misschien daar met een tussenschot werken dat die kan samengevoegd worden met stal 2. (De plannetjes zijn trouwens afgestapt, niet echt met een meetlint)

Meer ideeen zijn altijd welkom!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:20

Even los van hoe groot de stallen wel of niet moeten zijn wil ik je ook de volgende tip meegeven
Kijk even op welke kant de wind en dus meestal ook de regen staat.
Aan die kant zou ik als ik jou was dus geen deuren maken. Wij hebben ook stallen aan huis en iedere stal heeft een eigen uitloop dus de deuren staan de hele dag open. Ben erg blij dat de deuren niet op de windrichting staan want nu regent het nooit in.
Ook zou ik geen deuren tegenover elkaar plaatsen ivm tocht/ veel te hard doorwaaien. Wij hebben de deuren dus ook allemaal aan dezelfde kant.
Succes met het puzzelen!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:32

Ik vind "mijn" stal 3 ook te klein. En zoiets dan? (Alleen ontkom je er dan niet aan om één stal via (één van de) andere te bereiken......

Afbeelding

Geniaal uitgebeeld trouwens! :D En geeft direct een duidelijk beeld!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:16

Top om het zo te testen! Een loopstal met 1 apart boxje zou ik waarschijnlijk het handigst vinden.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:39

Hahaha, kijk ze nou toch eens braaf in hun fictieve stalletjes staan :+ .

Ik zou het wel echt uitmeten trouwens, dat kan namelijk nogal wat schelen.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 22:37

Gaaf getekend Lorette! Lijkt ongeveer op hoe ik het heb getekend in het zand. Het gangpad mag van mij wel een heel stuk smaller trouwens. Een loopstal en 1 box zou normaal gezien ideaal zijn. Ik zit er een beetje mee dat als de eczeempony op stal staat het vriendje dan niet kan schuilen omdat de moeder dit niet toelaat.
Daarom dacht ik om bij de ene stal de tussenwand te kunnen opschuiven of iets dergelijk. Om te schuilen hebben ze in principe niet heel veel plaats nodig, ik wil wel dat ze ruimte genoeg hebben als ze echt op stal staan, en dan kan moeder en zoon gewoon samen staan en het vriendje zou dan apart kunnen.
Kunnen jullie nog volgen? :+

3 aparte stalletjes zou ik nog steeds het leukst vinden, maar als het niet comfortabel genoeg is voor ze doe ik dat natuurlijk niet.

Ik ga morgen het tweede ontwerp van Irma echt uitmeten. Dan heb ik geen drie deuren die op de gang uitkomen, maar kan nog wel gewoon hooi over het muurtje gooien in de tweede stal, dus dat moet ook wel lukken :)

Ajesca, daar gaan we zeker naar kijken, bedankt!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:01

Het idee van Lorette is mooi, maar ik zou de hoek wel afschuinen zodat ze daar niet tegen aan kunnen lopen.

Verder heb ik iets 'buiten de box' gedacht :)
Waarom de merrie niet apart en de 2 ruintjes samen. Dan krijg je zoiets..

Afbeelding

Lynder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:12

DubbelDun
Zo zou ik het denk ik ook doen :))