Wat vragen voor deze stalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 00:11

_Zsazsa_ schreef:
Hallo,

Binnenkort neem ik een stalling over in omgeving Oirschot/Best. (Eindhoven)
Ik bied 2 stallen aan afm 3,5 x 3,5m minimaal 8 uur per dag weidegang (met volop gras) en paddock bij slecht weer met hooi.
Topkwaliteit stro en kruidenhooi en voer van Horsefood. Een goede mooie buitenbak 20 x 40 en een longeerbak.
Alles word gedaan, voeren mesten binnen/buiten zetten etc.
Binnenbak op stapafstand indien je je bij die vereniging aansluit. Je kunt ook zo de onverharde weg op en een end de paden in rijden. Concoursrijk gebied ook.

Wat zou de gemiddelde paardenhouder daarvoor willen betalen?
Barst los!

iedereen wil zo weinig mogelijk betalen :j

ik betaal 230 p/m
paard word buiten en binnen gezet, in de zomer overdag op de wei s`nachts altijd naar binnen
in de winter 2x 2.5 u paddock tussen de paddock tijden naar binnen om te eten
rijbak die wel wat zwaar is ,maar ik rij nooit in de bak
dekens kunnen verwisselt worden als dat nodig is
stalhoudster geeft de suppl
box van 3x4

voor wat jij geeft zou tussen 200/250 een mooi bedrag zijn ,je moet er wel aan verdienen anders heeft een stal verhuren geen enkele zin.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 05:41

_Zsazsa_ schreef:
Dat is zeldzaam roostinker. Hier omgeving Eindhoven kost dat minimaal 250 voor een pony ook nog eens volgens mij.

Denk dat aan de locatie ligt (wij zitten omgeving kaatsheuvel), is onze 4e stal en heb eigenlijk nog nooit meer als 190 betaald. Altijd minder. En dan hoefde je enkel zelf te mesten.

StalNollie

Re: Wat vragen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:34

Is niks raars hoor wat ik zei hier liggen de prijzen gewoon enorm laag. Hier huur je ook al weides voor 150/200 per jaar .

Ik ken stallen waar alleen bak is weidegang 24/7 als je wil wel stallen aanwezig water en stroom aanwezig voor nog net gaan 100 per maand.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:45

Ik betaal 220 en daar heb ik bij
1 binnenbak
2 buitenbakken.
Longeercirckel
Stapmolen
Binnen en buitenzetten
Paarden komen overdag in de wei snachts op stal. Zomers en winters.
3 maal daags kuil
2 maal daags brok
Warm water en kantine.
Moet alleen zelf uitmesten.
Dit is in friesland.
Dus 180 vind ik op zich een redelijke prijs

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:50

Ik zou aan 200/210 denken. Aan de zuidkant van Ehv zit een stal die hetzelfde biedt en die vragen volgens mij 200 per maand.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:29

RianneEnzo schreef:
Wow wat duur ik sta in Zuid-Holland voor 175,- met een van mijn paarden in een grote luxe stal en je kan hem ook nog in de containerstal zetten die is 150,- en dan heb je nog mijn minishet die staat voor 50,- en ik beschik over een verlichte buitenrijbak van 20x60 en 2 paddocks in de zomermaanden een grote wei poets/spuitplaats en we hebben een kantine, ruime kasten, goed hooi en stro alleen het voer moeten we zelf regelen.

Dan ben ik heel benieuwd waar jij staat. Ik heb in die regio gewoont en gezocht en niets kunnen vinden waar de paarden voor die prijs all in konden staan en zomer en winter minimaal 6 uur buiten konden staan.

Woon nu in Twente met alle faciliteiten uit OP, alleen geen brok inclusief. Voor 215€ per maand.
TS ik zou in eerste instantie wat duurder inzetten. Als het alsnog duurder uitvalt en je moet je stalgeld verhogen heeft niemand daar wat aan. Krijg je alleen maar gedoe mee.

@ StalNollie: dit is natuurlijk op geen enkele manier te vergelijken met de kosten van kale weilandhuur. Dat slaat nergens op..
Laatst bijgewerkt door _suus19_ op 06-09-15 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:33

Hier in omgeving Eindhoven zijn stallen inderdaad goedkoop.

Ken minimaal 10 stallen waar je een binnen én buitenbak, elke dag uitmesten, weidegang, binnen of buitenstal, longeer-ring en vaak ook nog springring krijgt voor 200 euro per maand.

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:15

Ik zit hier ook in de buurt en ben ook aan het rond kijken (Mijn weide gaat bebouwd worden, moet dus iets anders zoeken)
Ik heb tot nu toe een stalling all in voor 180 euro gevonden, heel het jaar weide gang, s'nachts op stal, met een goede buiten bak.
Ook heb ik een stalling gevonden voor 165 euro voor een pony en 200 voor een paard. Heel het jaar weidegang, s'nachts op stal. Binnen bak (15x35) Goede buiten bak 20x60.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:15

StalNollie schreef:
Is niks raars hoor wat ik zei hier liggen de prijzen gewoon enorm laag. Hier huur je ook al weides voor 150/200 per jaar .

Ik ken stallen waar alleen bak is weidegang 24/7 als je wil wel stallen aanwezig water en stroom aanwezig voor nog net gaan 100 per maand.

Dan mag je mij vertellen waar dan want ik kom die niet tegen..... :P

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:26

_Zsazsa_ schreef:
Dat is zeldzaam roostinker. Hier omgeving Eindhoven kost dat minimaal 250 voor een pony ook nog eens volgens mij.

Weet niet waar jij in Eindhoven staat dan :')

Maar denk rond de 200 zeker wel redelijk is...

Er zijn goedkopere stallen, maar of je er wil staan is de vraag... (weet ook dat iemand voor 185 hetzelfde aanbiedt als TS, maar ik schiet mijn pony liever een kogel door zijn kop dan dat ik hem 3 minuten bij dat mens achterlaat :)) (weet hoe zij met paarden omgaat en hoe ze voeren.. en vooral wat ze voeren... dingen die ik al zou weggooien ;))

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:36

Liannetje: Ik sta niet in Eindhoven met mijn paarden, maar omgeving Eindhoven.
In het buitengebied zijn er ontzettend veel pensionstallen voor minder dan 200 euro.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:35

Smudge schreef:
Liannetje: Ik sta niet in Eindhoven met mijn paarden, maar omgeving Eindhoven.
In het buitengebied zijn er ontzettend veel pensionstallen voor minder dan 200 euro.

Ow ik dacht al :o (Kan natuurlijk ook zijn dat deze kant goedkoper is ofzo)

Het scheelt echt van 50 euro (en alles zelf doen) tot 375 voor all-in-binnenbak-luxe volgens mij :)

Maar ken er ook die voor een wei alleen al 160 euro vragen (geen stal, alles zelf doen).. Dus het is echt heel verschillend...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 20:21

Er zit veel verschil in merk ik. Het ligt heel privé en is heel kleinschalig dus je hebt de bak bijna altijd voor jezelf. Ik doe alles verder. Binnen buiten zetten evt dekens wisselen, voeren mesten etc

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:07

Ik betaalde voor zoiets 155 euro, vriendin 175 euro... (en dat was 6 jaar terug...) want dat vrouwtje deed het op grootte van het paard (mijn pony was 1,54 dus afgerond.... haar paard was 1,73 dus afgerond....)Denk dat zij nu ook rond de 175 voor een pony zit en 195 voor een groot paard :')

Ergens anders betaalde we 170-195 (was opeens een verhoging die alleen voor mij en mijn pony gold? heel maf :') lang verhaal ook weer) Maar daar waren minder uitrijmogelijkheden en geen goede zadelkamer...

Die waren beide kleinschalig.. (stuk of 6 pensionsklanten)

In Best was het doe het zelf was ik 115 euro kwijt per maand all in, dan nog ergens anders doe het zelf gestaan was ik 150 euro per maand kwijt (maar dat was dus bij die heks waar ik hem liever neerschiet dan 3 minuten met haar alleen laat)..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:58

justdiesel schreef:
StalNollie schreef:

Dan mag je mij vertellen waar dan want ik kom die niet tegen..... :P

en toch zijn ze er. gewoon rondvragen bij boeren etc. hier weet ik zo enkele weilanden te liggen (allemaal wel inmiddels verhuurd) die deze prijs vragen per jaar. Er zullen er heus meer zijn maar omdat ik daar nu geen interesse in heb weet ik dat nu niet omdat ik niet rondvraag.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:06

Ik ben niet bekend in die omgeving, maar je zou toch minimaal 200 moeten kunnen vragen maar ik denk dat 230 ook niet onredelijk is.
Eigenaar hoeft er niets aan te doen, paard is de hele dag buiten en krijgt onbeperkt.
Als de buitenbak dan ook nog jaarrond goed te rijden is en de uitrijmogelijkheden leuk zijn (bos in de buurt ofzo) dan is het toch de ideale stalling.
Kijk eens rond watvoor stallen er in de buurt zijn en wat die vragen, dat is de beste graadmeter. En vraag dan ook hoeveel plek ze nog hebben ;)
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 07-09-15 11:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:16

Poeh 180 per maand vindt ik erg weinig hoor. ik betaal in omgeving Aalsmeer al 275,- per maand zonder mesten en binnen/buiten zetten. en ik heb hier in de omgeving op een all in stal gestaan zonder binnenbak voor 320 per maand.

is het verschil per region echt zo groot?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:20

_Zsazsa_ schreef:
Hallo,

Binnenkort neem ik een stalling over in omgeving Oirschot/Best. (Eindhoven)
Ik bied 2 stallen aan afm 3,5 x 3,5m minimaal 8 uur per dag weidegang (met volop gras) en paddock bij slecht weer met hooi.
Topkwaliteit stro en kruidenhooi en voer van Horsefood. Een goede mooie buitenbak 20 x 40 en een longeerbak.
Alles word gedaan, voeren mesten binnen/buiten zetten etc.
Binnenbak op stapafstand indien je je bij die vereniging aansluit. Je kunt ook zo de onverharde weg op en een end de paden in rijden. Concoursrijk gebied ook.

Wat zou de gemiddelde paardenhouder daarvoor willen betalen?
Barst los!

Zijn er beperkingen m.b.t. het binnenbakgebruik?
Zo nee, rond de 250.
Zo ja, max 200.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:21

Kelly1992 schreef:
Poeh 180 per maand vindt ik erg weinig hoor. ik betaal in omgeving Aalsmeer al 275,- per maand zonder mesten en binnen/buiten zetten. en ik heb hier in de omgeving op een all in stal gestaan zonder binnenbak voor 320 per maand.

is het verschil per region echt zo groot?

Ja :+
Ik betaal in Limburg voor volpension incl. op de wei zetten/halen, een binnenbak en een buitenbak met verlichting 250.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:22

Ik zou zeggen: zet in op 200, krijg je er geen reacties op kun je altijd zakken naar 180 immers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:32

Je biedt echt enorm veel service, al helemaal voor zo'n kleinschalige stal. Daarom zou ik ook wat hoger gaan zitten. Mensen die op een kleinschalige stal gaan staan doen dit over het algemeen bewust en zijn ook bereid te betalen voor de service die ze dan krijgen. Ideaal toch, een stal waar je met weinig mensen staat maar waar wel een grote en goede buitenbak is, waar ze binnen en buiten gezet worden, waar ze worden gevoerd en waar wordt gemest. Ik zou inzetten op 220 en uiteindelijk eventueel afzakken tot 200/180 als je de laatste stal niet verhuurd kan krijgen.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:35

MAar dan verhuur je twee dezelfde stallen voor een verschillende prijs. Of bedoelen jullie het niet zo?

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:48

Azmay schreef:
StalNollie schreef:
hier in brabant liggen de prijzen niet zo heel hoog.
ik zou zelf brok laten halen ivm verschillend voer en dan rond de 150/175 vragen

Dat is echt veel te weinig, zonder bak kost het al gauw 175 :o

Ik blij dat ik niet in die regio woon, ik betaal 150 voor een 20x40 binnenbak, 20x60 buitenbak, hele jaar overdag weidegang en snachts op stal, wasplaats en voer + alles word voor je gedaan.

Is in Drenthe

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:59

Dat is echt belachelijk weinig wollewaps, ook voor die omgeving.
En het maakt vaak ook verschil of je een groot paard of pony hebt.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:28

Wow ik schrik van de grote prijsverschillen en dat sommige mensen zo weinig betalen voor een volpension stalling met dan soms ook nog een binnenbak!

Hier (omgeving Breda/Etten-Leur/Sprundel, Brabant dus hahaha) betaal je gemiddeld voor de stalling die omschreven wordt rond de 200,-. Lager zou ik dus ook niet gaan zitten.

Waar ik nu sta betaal ik 200,- en dit is voor:

- stal 2,5 x 3,5 mtr
- binnen/buiten zetten
- zomer en winter weidegang op mooie droge grote weide met max 4 paarden per groepje
- zomer ruim weidegang van 7 uur tot 20:00 uur
- winter minimaal 6 uur per dag weidegang
- mesten
- voerenn (excl voer dit moet je zelf verzorgen)
- buitenbak (wel zware bak en met veel regen mag je er niet in)
- longeercircel
- 2x daags hooi
- stro in stallen (de hoeveelheid hiervan laat helaas te wensen over)