Stalling op tegels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjotje82

Re: Stalling op tegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:52

Vooral voor degenen die wonen in het klei gedeelte van Nederland is het voor in de winter echt ideaal.
Wanneer het weer het toelaat gaan ze gewoon op de wei.
We laten ze in de bak af en toe rollen.

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:24

Hier ook goede ervaringen met beton. Negen paarden weten daar allemaal goed mee om te gaan. In het begin moeten ze er even aan wennen. Er is sinds dit jaar wel een stuk zandpaddock bijgekomen. Dat vinden ze heerlijk! Eerder lieten we ze dagelijks in de bak, maar daar werden de spelletjes wel erg wild. Bovendien hebben we twee gravers, dat is niet zo best voor de bodem.
En oja, wat ik het grote voordeel vind: paarden kunnen winters wel naar buiten, in de groep. Daarnaast mest het makkelijk uit, het voert makkelijk bij en het is goed voor de hoeven. (Er zijn op de kleigrond (in mijn omgeving) maar weinig stallen waar ze dagelijks zo lang buiten staan)

_Saartjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:31

Ik vind het helaas niks, het is weliswaar makkelijk met het uitmesten van de stal, maar als ze gaan rollen of iets dergelijks.. Ik ben dan altijd zo bang dat ze zich heftig gaan verwonden.
De mijne is namelijk een onrustig paard, zelfs in zijn stal.. Dus ik ben wel blij dat hij niet alleen op tegels staat!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:05

Alleen op tegels zonder zand of iets zou voor mij leiden tot 2 exploderende projectielen waar ik niet zo op kan stappen :+

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:21

Hier in d winter ook op tegels en ze zijn zeker niet glad.. wel gaan ze effe de bak in s morgens vin het ideaal ja ze liggen zien dan maar dat doen ze nu ook niet op de wei... liggen beide graag op stal snachts en rollen op de tegels hebben ze ook nooitgedaan

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:28

_Saartjex schreef:
Ik vind het helaas niks, het is weliswaar makkelijk met het uitmesten van de stal, maar als ze gaan rollen of iets dergelijks.. Ik ben dan altijd zo bang dat ze zich heftig gaan verwonden.
De mijne is namelijk een onrustig paard, zelfs in zijn stal.. Dus ik ben wel blij dat hij niet alleen op tegels staat!

Ik lees dit nou meerdere keren in het topic en mijn paarden kunnen kiezen tussen tegels en gras. Hoe vaak ze rollen en ik ze al slapend tref op de tegels is al niet meer op twee handen te tellen... Daar hebben ze duidelijk geen proberen meer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:30

Die van mij liggen alleen op een ingestrooide bodem. Ik heb ze echt nog nooit liggend in de wei gevonden, wel kop aan kop op stal.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:59

Hier ook deels tegels/deels zand paddock. In de schuilstal liggen rubber matten.
Ze liggen hier ook wel op de stenen, zeker als het zand midden in de winter voornamelijk blubber is.
Ze blijven over het algemeen wel nog steeds op het zand mesten.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:07

Hier had ik thuis voor de paarden een box met rubber, aansluitend een stukje 6x10 tegels. en een stuk van 20x20 zand en daar achter gras. maar dat sloot ik de hele winter af. Het stukje zand sloot ik sommige dagen ook s nachts en met heel regenachtig weer ook overdag af. Alleen als het heel koud was of lang nat. kwam er stro in de box op het rubber.