Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Eleonoor schreef:Maar, dat een kliniek de klanten verplicht te chippen gaat mij echt tever. Er is namelijk alleen een advies gegeven om te chippen, het is nog NIET wettelijk verplicht. Zeker voor een kliniek zou ik dit veel te ver gaan dit te verplichten voor zijn klanten. Wat is nou het voordeel voor een kliniek om een gechipt paard te behandelen, behalve dat ze weer geld verdienen door het chippen en als het weer een fout gaat.
gijsenkim schreef:Ik zou gezelschapsdier neerzetten............ en als het puntje bij paaltje komt kan je m gewoon laten slachten maar dan als niet geschikt voor humane consumptie......... honden en katten doen het er wel prima op!
Slachten kan altijd, alleen je krijgt er waarschijnlijk niks voor terug
Estragon schreef:Ik heb eergister de KNHS gebeld en ik kon gewoon nog een papoort aanvragen zonder chip. Ze zei dat dat eigenlijk nooit gedaan werd, dat mensen altijd lieten chippen, maar dat als je dat wilde het wel kon.
want ik heb dus precies het tegenovergestelde te horen gekregen van de KNHS toen ik ze belde. Het was niet meer mogelijk een paspoort aan te vragen zonder direct te chippen.