Hoe kan ik mijn paddock verbeteren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 21:59

Ah, nu snap ik het, ben een beetje blond :o? :D Ja daar heb je waarschijnlijk ook wel gelijk in.

De anderen hebben gelukkig weinig tot geen last van de stenen, het is echt Bengeltje. We gaan denk ik toch uitproberen om een soort piste te maken waar we kunnen longeren en eventueel warmrijden.Met wat voor materiaal moeten we nog uitzoeken en bekijken wat het beste en meest economisch is. :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:10

Dat is ook een oplossing natuurlijk, hoef je niet zo groot te maken en daar kan hij dan eventueel ook in staan als het op momenten teveel pijn doet. Als het gevoeligheid aan de hoeven is, misschien hoefschoenen overwegen ? Maar als het echt het been zelf is, is dat natuurlijk ook weer geen oplossing :\

DubbelFun

Re: Hoe kan ik mijn paddock verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:16

Hoefschoenen geven stevigheid aan de zool en pezen, dus kan zeker deels een oplossing zijn.
Neem dan wel schoenen met een harde zool, geen flexibele :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 14:39

Ok, hoefschoenen zijn ook nog een optie, met een harde zool dus. Ik denk dat het over het algemeen gevoeligheid aan de hoeven is, dus echt de stenen. Ik weet niet veel van hoefschoenen af, kan je die gewoon de hele dag aanlaten in de wei? Of is het voor even of een paar uur?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:55

Dat ligt een beetje aan het merk.
Zelf heb ik Easy Boots Glove en die laat ik rustig dag-in-dag-uit aan als ze last van de voeten hebben. Normaliter gebruik ik ze alleen als ik ga buiten rijden. Daar heb ik nooit last gehad van schuurplekken.
Vroeger heb ik ook Old Mac's gehad, maar daar moest wel een stuk schaap in de kootholte tegen het schuren.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 14:57

Ok, dankje Dubbeldun. :) Ik ga eens even snuffelen. Moeten ze er erg aan wennen? Bengel heeft zelfs nog nooit hoefijzers om gehad...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:00

Die van mij liepen er zo op weg. De eerste 3 stappen even de voeten wat hoger op tillen en voorzichtig omdat ze de grindjes op de oprit gewend waren.

Hier kun je veel verschillende hoefschoenen zien en ook de maten.
http://hoofwear.com/hoefschoenen/recreatief-gebruik