Eigen paard kopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:22

Laatst een paard met een dik oog.
's avonds DA gebeld, dubbele bezoekkosten, paar spuiten, wat zalfjes, terugcontrole en wat vloeistof.
360 euro armer :+.

Stalling betaal ik 350 per jaar, maar dat komt omdat mijn verzorgpony er staat en ik daar ook alle klusjes doe. Ik betaal alleen het hooi, en de elektriciteit. Ze staan 24/7 buiten, dus geen bedekking.

Nu helpt mijn vriend veel in de tuin enzo, dus mag ik dan wat van de rekening afhalen.

Ik zou altijd erg ruim rekenen. Een klein wondje kan zo 100en euro's kosten.

kimiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:30

MeganBoy schreef:
Batlow schreef:
Hoe kan die stalling rondkomen van 100 euro per paard per maand, met ook nog voer en bodembedekking? Ik was vaak zelf al bijna 200 euro kwijt aan hooi voor 2 paarden....

Dat weet ik ook niet maar dat is gewoon zo, ik ben ook van plan om een ijslander te kopen, dus die hoeven niet een hele luxe stal.

wacht nog maar even een paar jaartjes af en ga je eens goed verdiepen in paarden, huisvesting verzorging enzv.. als ik jou persoonlijk zo hoor raad ik het je af om nu al een eigen te kopen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:34

Ook een Ijslander kan wat krijgen.
Een KWPN'er of een Arabier kan ook niet zien of een stal luxe is of niet hoor :+.

kimiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:35

Ess_Ramona schreef:
Ook een Ijslander kan wat krijgen.
Een KWPN'er of een Arabier kan ook niet zien of een stal luxe is of niet hoor :+.

precies dit dus _/-\o_

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:40

Als de mensen zelf hooien kan het best in bepaalde regio's, problemen krijg je dan pas als dat hooi niet de kwaliteit is die je graag wilt of als je paard er niet tegen kan (te veel eiwitten voor een IJslander bijvoorbeeld). Ook met strooisel kun je pech hebben dat je paard er niet tegen kan (vlas opeet, allergisch voor stof is of wat dan ook). Als je dan over moet stappen op iets anders heb je ineens heel veel meer kosten.

Onderschat niet wat een financieel risico je loopt met een eigen paard qua dierenartskosten. Een potje van een paar 1000 euro is dus zeker aan te bevelen!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:06

Hier een slotje aangezien dubbel topics niet zijn toegestaan.