ruim 2 jaar geleden zou ik verhuizen vanuit Roterdam naar Etten-Leur. Mijn toenmalige verzorgpaardje zou eigenlijk meeverhuizen. Stalling gezocht, eigen huisje gevonden, nieuwe baan... Toen besloten om het verzorgpaardje toch maar niet mee te nemen en op zoek te gaan naar een eigen paard/ pony.
Uiteraard ga je dan hele dagen advertenties kijken, een paar interessante paardjes gevonden maar dat liep steeds uit op niets. Toen plots een advertentietje op Marktplaats, met een afgrijselijke foto erbij van een afgrijselijk uitziende Tinkerachtige merrie. Toch kreeg ik het helemaal warm bij het zien van die advertentie.
Het was een stukje rijden (Alkmaar), maar we zijn heel snel afgereisd ik kwam compleet verliefd terug thuis. Later die week het beestje laten keuren door een VA en die achtte het monstertje geschikt voor de recreatie. Ze zag er niet uit (een vacht van een afgeknuffelde teddybeer, compleet met urine en mestvlekken - afgekloven staart en manen - totaal groen, had zelfs nog nooit in een box gestaan), maar ik was helemaal in de wolken en wilde haar hebben!!
Op 1 november 2001 werd Chubby naar Etten-Leur gebracht. Eind januari 2002 verhuisde ze vanaf haar stalletje bij een boer naar de plaatselijke manege. Zelfs daar had niemand (behalve ikzelf natuurlijk...) verwacht dat Chubby uit zou groeien tot zo'n mooie, grote dame
ik er daarna opgezeten.. ze liep lekker in de stap.. ze wilde wel nageeflijk lopen.. je moet alleen niet te veel druk geven..
en dan hebben we haar nog maar een maand of 4...
op het ras. Die sokken en in klein formaat!!!!!! Ik ben er dan ook echt van gaan kleppen en niet meer gezwegen erover
Hij is nog steeds goed handelbaar als hengst en ondertussen het maatje van heel het gezin geworden
maar was toch erg braaf, had ervaring in ponykampen. M'n dochter er even op, ging prima. Toen wou ik 'm even zien galoperen (het ruitertje slaagde er niet in hem in galop te krijgen), en dus aan de longeerlijn ermee. Ging ie als maar sneller draven, maar galoperen??? NOPE, doe het zelf
, en nog steeds doet ie alles netjes voor de kinderen. Houden ze er de zot mee gaat ie heel even een bokje doen