Warm water met muntautomaat. Wat betalen jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:20

Wij hebben 'm ook. Je kan nog wel gratis warm
water uit een kraan halen( dus met een emmer) , maar wil je echt je hele paard wassen met een slang kost dit geld. Vonden we een mooie tussenoplossing :)

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:21

Wij hadden 1 euro voor 20 minuten warm water en/of solarium. Je kon de schakelaar omzetten en dan ging of de boiler of het solarium aan afhankelijk wat je wil gebruiken. Halverwege switchen kan ook.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:21

Dus kan ts inderdaad beter een automaat ophangen. Hoeft ze geen agentje te spelen om te kijken of er iemand onterecht warm water pakt of niet ( van buitenaf) want hou dat maar eens in de gaten allemaal..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:24

Ik zou niet te kort doen met een muntje. Liever voor 5 minuten 50 cent betalen dan elke 2 minuten een muntje te moeten gooien. Tenzij je ze natuurlijk achter elkaar meteen kan doen.
Maar het is mega irritant als je helemaal ingezeept weer een muntje moet gaan gooien.

Ik betaal op winterstal voor 15 minuten warm of koud 50 cent (mengkraan, ideaal) Zonder stop of wisselknop trouwens.
En ik zou niet snel kiezen voor een stal waar ik voor 5 minuten al 50 cent moet betalen. Of de rest moet zo goed betaalbaar zijn.
Ik heb 2 schimmels, wassen is noodzaak.

Heb ook een tijd op een stal gestaan waar je 10 muntjes per maand erbij kreeg. 1 muntje was 5 minuten solarium of 10 minuten warm wassen. Zo voorkwamen ze daar dat mensen van buiten er misbruik van maakte. Die konden wel muntjes kopen.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:52

Zou er niets voor over hebben, vind het apart dat je daar je daar nog extra voor moet betalen. Op de pensionstalling waar ik stond was dat een gratis service en zoveel werd er geen gebruik van gemaakt.

Sjarett

Re: Warm water met muntautomaat. Wat betalen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 09:53

Ik ben blij met jullie reacties.
Mijn vraag was wat jullie ervoor over zouden hebben en niet of het wel of niet bij het stalgeld is zou moeten zitten. Wij hebben besloten het stalgeld te laten zoals het is en voor nieuwe voorzieningen apart te rekenen.
Koud water kan via een andere slang gratis gebruikt worden. Ook kun je nog altijd warm water maken met een waterkoker voor slobber oid. Of als je 1 emmer nodig hebt.
We willen juist voorkomen dat mensen het niet gebruiken als de tijd lang staat omdat ze dan tijd over houden. Met de stopknop kun je het natuurlijk goed doseren. Nat spuiten, stop knop indrukken en na het inzepen verder. De automaat komt aan de andere kant van de wand te hangen, dus je moet geen kilometers lopen om een muntje bij te steken of de stopknop te bedienen.
Vanaf de kraan is het 2 meter.
We gaan experimenteren en ik zal jullie over een paar weken op de hoogte stellen wat het geworden is.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:05

1 euro per kwartier. In een kwartier kun je precies je paard wassen!
Met onbeperkt warm water staat iedereen al snel zijn paard elke dag te soppen en te doen.
Mensen die vergeten de kraan uit te zetten komt ook nog wel eens voor, wat natuurlijk echt doodzonde is.
Ik zou het helemaal niet erg vinden om te moeten bijbetalen voor warm water, als koud water maar altijd gratis is.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:28

jorika1986 schreef:
1 euro per kwartier. In een kwartier kun je precies je paard wassen!
Met onbeperkt warm water staat iedereen al snel zijn paard elke dag te soppen en te doen.
Mensen die vergeten de kraan uit te zetten komt ook nog wel eens voor, wat natuurlijk echt doodzonde is.
Ik zou het helemaal niet erg vinden om te moeten bijbetalen voor warm water, als koud water maar altijd gratis is.

Zoiets als dit :j

Wij hebben geen warm water (wel leidingwater).
Als het echt moet is er een waterkoker, maar meer heb ik niet nodig. Was in de winter eigenlijk niet, en ook dan kunnen de voetjes ook met koud water. Modder is toch ook niet warm?

Wij wassen buiten (ivm in de stal nog een haf uur water weg moeten trekken anders). Dan is de kraan wel ver weg, dus tussendoor uitzetten is wat lastiger. Maar oplossing? Gewoon kruiwagen met waterzak er naast, daar slang even in tijdens schampooen. Waterzak moet vaak toch vol voor de bakken op de wei.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 11:07

Op een manege waar ik stond was het warme water 50 cent per 7 min. Had een bruine en waste hem alleen met warm weer onder de gratis koude kraan. Op de stal waar ik daarna stond kregen we gratis warm water, wat toch wel erg gewaardeerd werd door mn pony.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 11:11

0,50 voor 5 min

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 11:21

Bij ons op stal is gebruik van warm water gewoon gratis. Ideaal, spoot paardlief vroeger nooit af omdat ik enkel koud had, en nu spoel ik 'm vaak met lauw water even af als 'ie wat gezweet heeft :j

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:08

Hier een boiler van 15 liter. Dan duurt het 15 minuten voor hij de boel weer heet heeft. Dat is een natuurlijke begrenzing bij het wassen. Dan kun je beter even de kraan uit zetten bij het insoppen ;)
Ik zou 20 cent voor 2 minuten wel redelijk vinden. Maar een flinke wasbeurt heb ik wel even wat tijd voor nodig en elke twee minuten muntje bijvullenis dan wellicht een vervelende onderbreking. 5 minuten kun je net wat meer.

_larissaahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:06

Veulen84 schreef:
Heb ook een tijd op een stal gestaan waar je 10 muntjes per maand erbij kreeg. 1 muntje was 5 minuten solarium of 10 minuten warm wassen. Zo voorkwamen ze daar dat mensen van buiten er misbruik van maakte. Die konden wel muntjes kopen.

dat lijkt me wel heel handigg

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:22

Als ik voor 1 euro mijn paard kan wassen vond ik dat helemaal prima. Dus 10 minuten voor een euro.

Met stopper erbij zou dat moeten kunnen toch?
3-4 minuten nat maken. 6-7 minuten uitspoelen.

Ik zou muntjes van 50 vent doen. Alleen afspoelen is dan 50 cent.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:25

Wij hebben heel veel haflingers op stal, hoe vaak die niet compleet door de wasstraat moeten :+
En dan staan ze vaak een half uur tot soms een uur de wasplaats bezet te houden :P

Maar ik kan mij voorstellen dat het per ras of kleur ook scheelt qua tijd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:28

Ik kan me nog van vroeger bij het douchen op campings herinneren dat het erg vervelend was om heen en weer met de muntjes te doen. Het voelt ook zo opgejaagd.

En als ontwerper zou ik zeggen: meten is weten. Kijk gewoon eens hoe lang mensen het water echt nodig hebben, wat ze dan zoal doen. Als je ziet dat er veel mensen snel klaar zijn, ligt het anders dan wanneer je ziet dat iedereen sowieso een minuut of 4 nodig heeft.

En het hangt er ook nog vanaf wat je verder wilt bereiken.

Als je veel mensen het wilt laten gebruiken, dan is een lager startbedrag en een kortere duur logischer. Het muntje inwerpen is een psychologische drempel dus mensen zullen dan ook korter gebruik maken van het water, maar als het gericht is op minder mensen maar die voldoende tijd krijgen, is een hoger bedrag/tijdsduur misschien prettiger.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:08

Mag ik eerlijk zeggen dat ik dat gewoon bij het stalgeld vindt horen? Je betaalt toch in feite ook voor de faciliteiten?

Moet ook wel eerlijk zeggen dat ik mijn paard echt nauwelijks was... Hooguit met het warme weer even afspuit maar dat is ook met koud water. (zie het nut van wassen niet zo in :') Bruin paard... Dus niets valt echt op gelukkig :p en heel bot gezegd, daarna gaat ie weer de wei op, en ligt ie toch zo weer in het zand)

Denk wel dat het milieuvriendelijker/besparend is met zo'n automaat. Maar erg vervelend stel je paard heeft een keer iets en je hebt warm water nodig en je moet moeilijk gaan doen met een muntjesautomaat... (Ik heb daar zelfs met het autowassen een hekel aan, voel me dan zo opgejaagd :'))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:11

Als het gaat om buitenstaanders die er gebruik van maakten, is het geen optie om er een wachtwoord op te doen of iets met een pasjessysteem/muntjessysteem zoals in een boodschappenkarretje? Iedere pensionklant krijgt er eentje/het wachtwoord en buitenstaanders niet. Als het wachtwoord wordt doorgegeven kan je die iedere maand veranderen en dat in een nieuwsbrief sturen oid. Geen idee of dat mogelijk is hoor, maar het lijkt mij dat het een hoop scheelt!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:20

Hier 50 cent per 3 minuten. Meestal als ik 'm was doe ik nat maken 1 muntje, dan inzepen en dan nog 1 muntje voor afspoelen. Zit geen stopknop op helaas.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:31

Laat je niet gek maken door iedereen die zegt dat het erbij hoort.
Dat wisselt namelijk per stal en wat die stal eigenaar kiest. ;)

Bij ons werken we met:
Warm water : € 0,50 voor 15 min
Solarium : € 1,00 voor 10 min
(Zonder tussentijdse stopknop)

15 minuten is voor mijn vieze grote schimmel net iets te kort om goed te wassen. Voor de andere kleuren werkt het goed qua tijd.

ik kan wel 10 manege paarden goed afspoelen na de les.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:45

Ik vind 50cent voor 5 minuten ook redelijk. Maar dat is ook omdat vroeger op de camping we ook 50 cent betaalden voor 5 minuten douchen.
Wat je ook kan doen is je klanten elke maand 2 muntjes zo geven, en als ze meer willen kunnen ze bijkopen. Mochten ze het veel vinden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:47

Ik heb op een stal gestaan die dat had en het was voor mij echt een ergernis.

Moest je wassen en was je muntjes vergeten. Of de kraan stopte als je nog een stukje moest, kon je bijbetalen en stond je daarna nutteloos nog tien minuten te spoelen om je tijd op te maken. Idem met eerst nat maken en dan inzepen, hing de slang te lopen terwijl je het water niet nodig had. Ik werd er stapelgek van.

Antwoord: Niks dus, wilde best een tientje betalen voor gebruik vd wasplaats bijvoorbeeld met een password maar muntautomaten zijn daarna een reden geweest om niet op een stal te gaan staan , puur vanwege de ergernis.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:57

Wij hebben daarom gewoon geld ipv een muntje dat erin moet.

Maar gezien we ook manege zijn is het geen optie om dat zonder automaat te doen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:58

Is een soort sepkey idee niets? Die laad je op voor een bepaald bedrag. Wordt al veel op campings gebruikt voor douchen etc

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 07:05

Liannetje86 schreef:
Mag ik eerlijk zeggen dat ik dat gewoon bij het stalgeld vindt horen? Je betaalt toch in feite ook voor de faciliteiten?

Nee, je betaalt níet voor deze faciliteit: dit is namelijk een nieuwe faciliteit. Er is dus een investering gedaan én het warmwatergebruik kost geld: dat moet ergens vandaan komen. De stalhouder mag het stalgeld (wettelijk) niet verhogen enkel omdat er een nieuwe faciliteit is, dus dan zou het maar gratis moeten :? ?! Lekker naïef, want zo zouden zulke investeringen/vernieuwingen simpelweg niet meer gedaan kunnen worden.

Het is toch mooi dat het er nu is, wat een luxe en wat een toevoeging!

Urielle schreef:
Ik heb op een stal gestaan die dat had en het was voor mij echt een ergernis.

Moest je wassen en was je muntjes vergeten. Of de kraan stopte als je nog een stukje moest, kon je bijbetalen en stond je daarna nutteloos nog tien minuten te spoelen om je tijd op te maken. Idem met eerst nat maken en dan inzepen, hing de slang te lopen terwijl je het water niet nodig had. Ik werd er stapelgek van.

Antwoord: Niks dus, wilde best een tientje betalen voor gebruik vd wasplaats bijvoorbeeld met een password maar muntautomaten zijn daarna een reden geweest om niet op een stal te gaan staan , puur vanwege de ergernis.

En dat is hier dus grootendeels niet aan de orde: tijdens het inzepen kun je gewoon de stopknop indrukken. De muntjes gaan niet per tien minuten dus je kunt veel beter doseren.