Mag je als je in de bossen rijd zonder cap rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:30

Als de premies dan omlaag gaan, of iig gelijk blijven, vind ik het oke
Rij braaf met cap in het bos en gordel in de auto, dus heb niks te vrezen.
Maar dat zal wel een droom zijn Verdrietig

Maar hoe zit het dan als risico groep fiets?
Verwacht daar zeker zoveel ernstig hoofdletsel bij als bij paardrijden

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:36

animals schreef:
Tja ik heb er ook eerder nooit van gehoord dat het verplicht is dat je met cap rijd in de bossen, want als de politie je tegenkwam kreeg je een boete...tja ik heb dit niet van mijzelf want ik heb het van iemand anders gevraagt dus ik dacht van dan even op bokt informeren want wie weet is het zo!

Dat een fietshelm moet er niet aan denken tegenwoordig moet je dan ook al als je loopt een helm dragen ik vind dit wel een beetje gek worden hoor.
Reken er maar niet op dat ik een helm op doe, want ik kan normaal fietsen en veilig dus waarom?

normaal en veilig fietsen.................dat moet jij nog leren Ger Tong uitsteken Tong uitsteken
Maja om hier verder op in te gaan ik had het van iemand anders die ook een pony heeft staan waar onze staan. En eigenluk was ik ook wel benieuwd of het nou wel of niet moest.

Maja zelf heb ik geen cap op als ik na het bos ga of gewoon over de weg. en trouwens met gewoon dressuur en springen ook niet.

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 18:36

Ik zal is ff wat zeggen dat als je dit leest over ja je moet een helm op met fietsen,en dat soort dingen nou zou ik 1 ding zeggen ookal loop, fiets, rij je paard, rij je auto alles is gevaarlijk er kan vanalles gebeuren dus waarom doet de regering toch zo moeilijk!

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 18:38

balans"]
[quote="animals schreef:
Tja ik heb er ook eerder nooit van gehoord dat het verplicht is dat je met cap rijd in de bossen, want als de politie je tegenkwam kreeg je een boete...tja ik heb dit niet van mijzelf want ik heb het van iemand anders gevraagt dus ik dacht van dan even op bokt informeren want wie weet is het zo!

Dat een fietshelm moet er niet aan denken tegenwoordig moet je dan ook al als je loopt een helm dragen ik vind dit wel een beetje gek worden hoor.
Reken er maar niet op dat ik een helm op doe, want ik kan normaal fietsen en veilig dus waarom?

normaal en veilig fietsen.................dat moet jij nog leren Ger Tong uitsteken Tong uitsteken
Maja om hier verder op in te gaan ik had het van iemand anders die ook een pony heeft staan waar onze staan. En eigenluk was ik ook wel benieuwd of het nou wel of niet moest.

Maja zelf heb ik geen cap op als ik na het bos ga of gewoon over de weg. en trouwens met gewoon dressuur en springen ook niet.
[/quote]

Hahahah nou ligt eraan he.. Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:23

Ik val ook nog wel eens van de trap,moet ik dan ook een helm op?
Ik leef wel errug op het randje hoor.
Ik rijd paard, ik fiets, ik durf zomaar een trap af, steek de straten waar ze te hard rijden ook over Tong uitsteken.
En dan ga je binnen zitten valt er misschien wel een vliegtuig op je dak.

Ik rij dus ook zonder cap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:26

de meeste doden vallen in bed, echt waar
Wat nu? Tong uitsteken

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 20:31

Tja stomme regering over die helm.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:38

animals schreef:
Dat ik hoorde van iemand dat als je zonder cap rijd en je bent nog onder de 18 jaar dat je dan een boete kan krijgen van de politie?
Want als je boven de 18 jaar was mag je zonder cap rijden?

Dat ik weet verder hier niks van maar wie weet hier meer dingen over?.

je mag altijd zelf het risico lopen hoor om je kop kwijt te raken Cool

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:48

Of een cap al wel of niet wettelijk verplicht is weet ik niet, mijn dochter moet hem in iedergeval wel op en ....

Fietshelm zouden ze zondermeer voor kinderen verplicht moeten stellen, en mountainbikers... Mijn kids moesten tot hun 5e verplicht een helm op en een vlaggetje aan de fiets...
Als manlief en mijn oudste gaan mountainbiken hebben ze allebei een helm op..

Geen helm op of geen gordel om bij een ongeval: kun je zeer zeker wel problemen krijgen met de verzekering (zelfs als je zelf niet schuldig bent aan het ongeval)
Vwb gordel ken ook voorbeelden dat ze het overlefd hebben omdat ze geen gordel droegen of ernstiger gewond zijn geraakt door en gordel te dragen...echter zijn dit uitzonderingen, uitzonderingen op die aantal keren dat de gordel ernstiger letsel hebben voorkomen...

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 18:27

IngridM"]
[quote="animals schreef:
Dat ik hoorde van iemand dat als je zonder cap rijd en je bent nog onder de 18 jaar dat je dan een boete kan krijgen van de politie?
Want als je boven de 18 jaar was mag je zonder cap rijden?

Dat ik weet verder hier niks van maar wie weet hier meer dingen over?.

je mag altijd zelf het risico lopen hoor om je kop kwijt te raken Cool
[/quote]

Hahaha nou liever niet Bloos

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:17

het klopt niet hoor hier iig niet
ik rij weleens zonder cap buiten jaja ik weet het
en dan rijden we weleens langs t politieburo maar nog never nooit een bekeuring gehad hoor Verward

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 19:19

Tja ik weet het verder ook niet want ik heb het weer van iemand anders gehoord en die zei dat vandaar!!!

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:35

ik rij zowiezo nooit zonder cap. ik vind het altijd errug griezelig zonder cap krijg der een onveilig gevoel van. ik loop liever geen hersen beschadegingen op door een laag hangende tak of omdat je van je paard af pleurt.

groetjes marieke

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 19:46

haffiegirl schreef:
ik rij zowiezo nooit zonder cap. ik vind het altijd errug griezelig zonder cap krijg der een onveilig gevoel van. ik loop liever geen hersen beschadegingen op door een laag hangende tak of omdat je van je paard af pleurt.

groetjes marieke

Tja dat is wel heel verstandig ja haha....en zelfs overal kun je van je paard afvallen of het nou bos of bak is alles kan haha Cool

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:52

Zonder de rest van de reacties uitgebreid gelezen te hebben, geef ik vanuit mijn eigen visie antwoord op de vraag die in de titel wordt gesteld:

Ja, het mag. Maar ik vind het niet verstandig. Ook al vind je van jezelf dat je goed kunt rijden en dat je toch niet van je paard valt, je kunt altijd een tak tegen je hoofd krijgen. Ikzelf let in het bos namelijk meer op mijn paard en mede-bosgebruikers dan op laaghangende takken, en als ik zo'n ding tegen m'n kop krijg, dan ben ik altijd weer blij met mijn cap. Geen bosrit zonder cap voor mij dus.

In Australië en volgens mij ook in Nieuw-Zeeland krijg je trouwens een boete als je je zonder helm te paard op de openbare weg vertoont. Maakt niet uit of je onder of boven de 18 bent. Geldt ook voor fietsers, destijds (3-5 jaar geleden) was dat 50 dollar.
Laatst bijgewerkt door Karin op 09-01-04 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Flenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:54

Eigenlijk reed ik altijd zonder cap totdat ik lessen ging nemen bij een IJslanderstal in Harmelen. Daar werd het dragen van een cap verplicht dus ik heb zelf een Casco helm / cap gekocht.
Zelf heb ik een jonge merrie van 4,5 jaar die nu word ingereden en ik ben zeker van plan hem te gaan dragen als ik op haar ga rijden.
Had er eigenlijk nooit zo over nagedacht dat het rijden zonder cap gevaarlijk zou zijn maar ik wil inderdaad niet weten wat er gebeurd als je van je paard afvalt en op je hoofd terug komt Scheve mond
Volgens mij willen ze het wel gaan verplichten het dragen van een cap net als in het bezit zijn van een ruiterbewijs.
Bij de meeste IJslander stallen is het dragen van een cap verplicht en op volgens mij bij wedstrijden verplichten ze het nu ook. Het staat wel niet zo leuk en je haar ziet er daarna niet uit maar tenslotte heb je maar 1 hoofd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:04

Een cap dragen is niet verplicht en komt niet voor in het feitenboekje (m'n boekje waar alles in staat waar ik voor kan bekeuren Haha! ).