Bijzonder verhaal, maar je openingspost doet inderdaad vermoeden alsof je een schaap ter vervanging wilt als maatje voor je pony. Daarnaast ook bijzonder dat je nog niet begrijpt wat een basisbehoefte is van het diersoort waar je al twintig jaar ervaring mee hebt.
binkyb
Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-15 11:38
Weer niet goed gelezen ..Wie zegt er dat er geen pony bij komt.. Wie zegt dat er niet andere paarden staan. Jullie bedenken zelf van alles. Mijn vraag ging over schapen .
Zwerte
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 15-07-15 11:39
Het is misschien heel vervelend dat mensen er zo over beginnen, maar kijk ook even in de spiegel. In je OP zeg je dat je schaapjes wil als gezelschap voor je shet, niet als extra grasmaaiers. Je geeft zelf daarmee de indruk dat je schapen dus prima gezelschap vind voor een shet en dat is gewoon niet het geval. Net zoals aandacht van jou een soortgenoot niet kan vervangen. Maar gezien je ervaring zou je dat goed moeten weten.
Nogmaals mijn vraag: heb je wel een schuilstalletje? Dat hebben schapen echt nodig. Ik heb hier ook zo'n 2000 m2 weide en mn vier schaapjes kunnen dat echt niet bijhouden. Mijn paarden staan 4 uur per dag in de wei en ik heb nu nog veeeeel te veel gras staan. De rest van het perceel (nog zo'n 500m2) maai ik nu nog maar gewoon. Ik wil dus nog meer schaapjes zodat ze alles kunnen bijhouden. Nu lopen ze alleen in de wei omdat ze heel mooi het onkruid wegvreten, vinden ze lekkerder dan het gras. Het enige wat ze niet eten is brandnetel. Mijn wei is echt in een paar maanden een veel mooiere grasmat geworden dankzij de kleine monstertjes. Hoog gras eten ze ook wel, mits ze niks anders kunnen knabbelen. Hier lieten ze dat eerst staan, pas als de rest op is beginnen ze daaraan.
Klopt staat in mijn topic idd niet goed geformuleerd. Ik had ook geen idee dat mensen zo reageren hier op bokt anders had ik mijn verhaal correcter en duidelijker geplaatst. Ik heb stallen alles kan onder dak. Voor de schapen komt er een schuilstal.
Niet alle paarden kunnen met schapen.. Geloof me, het is een maf gezicht als je een paard in ene ziet staan met een schaap in z'n mond..
Zwerte
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 15-07-15 11:51
Even een fototje voor een goed beeld van het formaat van een ouessant en omheining:
Hier zie je links dus mijn vaste omheining. Het net rechts is al relatief klein schapengaas. De grijze ooi die je ziet is een flinke dame, de rechter is meer een standaard formaatje voor een ouessant. Foto is zeer slecht wat betreft de schaapjes, zien er nogal sneu uit zo maar het ging me ook om de omheining.
sauffi
Geplaatst: 15-07-15 11:51
Wij hebben hampshiredown schapen en die werken echt uitstekend als grasmaaiers (zijn wel een maatje groter als ouessant schaapjes). Hampshiredown schapen hebben daar in tegen wel een geweldig karakter mijn pony's zijn nog gekker met de schaapjes dan met elkaar
binkyb
Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-15 11:52
Wij maaien het gras ook. Anders is het Veel te veel. Het leek mij ideaal voor de dingen die paarden niet eten. Ik heb altijd meerdere paarden bij elkaar gehad . Vanwege rugklachten kan ik zelf niet meer rijden vandaar het mennen met shets heel erg leuk. Ik ben net de pony vriendin kwijt van mijn shet. Voordat ik er weer een shet bij doe zijn er veel dingen die samen moeten komen. Aangezien ik het leuk vind voor de shet dat er bij hem in de wei wat gebeurd dacht ik er een paar schapen bij. Goed voor het gras en wat leven erbij zolang er nog geen geschikte maat is. Wat een toestand dat je dat allemaal uit moet leggen voor gewoon een simpele vraag. Maar bij deze hoop ik dat men nu genoeg op de hoogte is