Paarden nu snachts naar buiten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:28

miekss schreef:
Ze staan nu altijd buiten wel met schaduw natuurlijk. Maar s nachts dus ook. Het terrein incl. de wei is beveiligd het is ook een ruin en de paardenbeulen "vallen" meestal merries aan. De wei is arm dus voeren hooi en brok bij.... lekker zoveel mogelijk buiten dat is het motto hier :)

Wil ik eigenlijk ook...maar zodra ze me zien staan ze bij de poort.
Wellicht moeten ze er aan wennen.

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:29

Ze staan al ruim een maand 24/7 buiten, met schuilstal. Op dit moment gaan ze zelf 's nachts naar buiten en overdag staan ze in de schuilstal. Ik vind het prettig dat ze zelf kunnen beslissen waar ze gaan staan.
mbt een beul?? De persoon moet eerst langs een hond van ruim 50kg en daarna zal mijn ruin (die denkt dekhengst te zijn) er wel staan om zijn kudde te beschermen. Dat hoop ik althans. Kan er ook niet te lang bij stil staan. Het zijn en blijven dieren en hoe ze nu staan, beter kan niet.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:07

miekss schreef:
Ze staan nu altijd buiten wel met schaduw natuurlijk. Maar s nachts dus ook. Het terrein incl. de wei is beveiligd het is ook een ruin en de paardenbeulen "vallen" meestal merries aan. De wei is arm dus voeren hooi en brok bij.... lekker zoveel mogelijk buiten dat is het motto hier :)

Ik ben benieuwd op welke manier jouw wei beveiligd is.

Hier staan ze altijd buiten, het is een klein risico maar ik vind hun bewegingsvrijheid belangrijker.

girly_1

Re: Paarden nu snachts naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:13

Mijn dieren lopen ook dag en nacht buiten. Ze hebben de beschikking over het gehele land en de schuilstal. Wat betreft de paardenbeul ik denk dat mijn dieren zichzelf beter kunnen verdedigen wanneer ze vrij zijn dan wanneer ze opgesloten staan. Wat betreft beveiliging van het terrein. .. die is er niet.. er is wel toezicht van verschillende kanten. . Maar verder niets. Maar sommige van de stallen die getroffen zijn door de paardenbeul hadden alles beveiligd met camera's en waakhonden en dat heeft bij hen niet mogen baten. Dus ik kies voor het welzijn van mijn dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:18

Ik doe mijn pony nu sochtends om 5 uur naar buiten en om 11 uur weer naar binnen.
Dan rond 5 uur weer naar buiten en als ik naar bed ga om 12 uur weer naar binnen.
Wil haar toch wel snachts binnen hebben maar op deze manier heeft ze toch voldoende weidegang.

miekss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:39

De beveiliging is met een groot hek en camera. Maar die beulen schijnen precies de dode hoeken te kunnen opzoeken dus 100% zekerheib heb je nooit. Ze komen bij mij ook naar het hek toe maar daar is de motivatie eten ;) en niet ik wil naar binnen. Ik vind het ook een fijn idee dat ze lekker kunnen kiezen... en soms is dat blijkbaar de brandende zon. Wie dat snapt?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:46

Okee, dankje miekss :) .

En de keuzevrijheid van de paarden vind ik een heel groot goed. Zelf kunnen kiezen of ze in de schaduw staan, in de schuilstal of in de zon. Of ze op de verharding staan, in het zand of op het gras. Of ze kroelen met elkaar of misschien juist wat meer afstand willen houden van elkaar. Of ze hollen of stilstaan. Heerlijk.

miekss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:36

Ik heb in de randstad gewoond. Paard in de box en alleen een paar maanden in de wei. Nu 24/7 in de zomer op de wei en s winters alleen 's nachts in de stal. Zal nu niet anders meer willen ;) dus als het ff kan er is dus een schaduwplek lekker naar buiten!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:09

miekss schreef:
Ik heb in de randstad gewoond. Paard in de box en alleen een paar maanden in de wei. Nu 24/7 in de zomer op de wei en s winters alleen 's nachts in de stal. Zal nu niet anders meer willen ;) dus als het ff kan er is dus een schaduwplek lekker naar buiten!

Hier ongeveer hetzelfde. Altijd moeten zoeken naar een plek waar ze zoveel mogelijk buiten komen, zelf een hoop voor moeten inleveren ook. Godzijdank is dat verleden tijd en heb ik nu zelf de vrijheid om mijn paarden de keuze te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:48

Jupp, hier ook iemand in de randstad die heeel blij is met d'r plekje met "veel" wei nu :D