pensionpaard bij een manege??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:33

Ik sta ook met mijn paard op de manege. Ik heb er eigenlijk weinig last van. Doordeweeks werk ik en zijn de manegelessen om 20:30u afgelopen. Dan nog zijn nu alle manegelessen in de binnenbak terwijl ik liever in de buitenbak rij Lachen.

Verder zijn er op woensdagmiddag en vrijdagmiddag kinderlessen en op zaterdagochtend. Daar heb ik ook geen last van: of ik ben aan het werk of ik ga met paardlief naar het strand.

Enige wat ik lastig vind is dat 1 bepaalde instructrice de manegepony's vastbind in het gangpad: aan de box van Kevin Boos!. Dus grote kans dat mn zweetdeken wordt gesloopt en als ik toevallig wel een keer aanwezig ben tijdens de kinderlessen moet ik eerst 2 haflingers opzij schuiven voordat ik mn paard kan pakken.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:39

ik sta ook op een manege,en ik heb er geen last vanhoor.
wij hebben 2 binnenbakken,als er les is word er les gegeven in de kleine bak.
als er prive les is in de grote bak mag je er alle tijden bij in.(is een hele grotebak)

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:40

Ja, dat heb ik ook een keer gehad, paard dat naast die van mij stond heeft m'n hele dekenrek gesloopt..maar nu hebben we nieuwe stallen en kan dat niet meer.

Ik denk dat je ook wel moet oppassen met spullen bij je stal leggen. Ik leg mijn halster altijd in mij kastje, er zijn mensen die hem bij de stal laten hangen meestal gaat dat ook wel goed maar ik neem toch liever het zekere voor het onzekere.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:58

Kato, volgens mij ga je het best naar je zin krijgen daar. Doordeweeks hoef je de bak maar met 4 anderen te delen, en in het weekend heb je de hele dag de tijd ! En het voordeel van een manege vind ik ook wel dat je altijd hulp kunt vragen als je ergens mee zit, alles heb je bij de hand, en meestal is het aan de bar ook erg gezellig ! *LOL*

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:21

Als ik jou was zou ik gewoon voor die stal kiezen hoor. Ben wel benieuwd wat je er voor moet betalen. Ligt er een beetje aan waar je woont.

Mijn bijrijdpaard staat ook op een manege/handelstal. Ik loop daar al jaren rond en ik vind het heerlijk! Er zijn altijd mensen om mij heen en er is een gezellige kantine.

Wij hebben 2 binnenbakken, de kleine grenst aan de kantine en daar worden vanzelf sprekend ook lessen gegeven. De grote is meestal vrij (wordt maar 4 uur in de week lesgegeven, waarvan 2uur op zaterdag ochtend en dan is de kleine binnenbak vrij)
Ook is er een grote buitenbak. Er wordt uitegemest en gevoerd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:54

mango schreef:
ik rijd ook niet veel vrij alleen als het lekker weer is in de buitenbak.
ik vind dat hobbelen zo irritant en als je gaat vrijrijden kan je ook niet
lekker je figuren etc rijden want dan stapt de helft weer op de binnenhoefslag dus als het echt echt moet dan hobbel ik een beetje
zonder zadel rond is ook wel eens lekker!!
en anders gaan we gewoon lekker buitenrijden! Haha!

Dat ligt er een beetje aan op welke tijden je komt vrijrijden. Ik rijd nooit in een groepsles en heb maar af en toe privéles, maar kan toch prima uit de voeten.
Ik rijd eigenlijk alleen in het weekend (tenzij ik doordeweeks tijd heb om richting tinte te komen) en ik rijd heel vaak maar met z'n tweeën of alleen, maar ik rijd dan ook 's morgens, voor de lessen beginnen.

Op zich vind ik het wel fijn dat Duvel op een manege staat, ik werk daar zelf ook en kan zo alles combineren. En het feit dat er weleens rondrennede kinderen voorbij komen, maakt me niet zo uit, op wedstrijd kun je ook niet plannen wat er toevallig langs jouw ring komt en ik heb ook weleens paarden heel raar naar een kantine zien kijken, omdat ze die nog nooit gezien hadden.
En je bent er nooit alleen, er is altijd wel een beetje aanspraak en gezelligheid, dat heb ik bij de friezen die ik ook verzorgd heb op een kleine privéstal echt wel gemist.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:16

Bij ons is er een buitenbak (wel achterberg, maar heel slecht). Elke dag is er een pensionles, behalve op woensdag en zondag. Vandaar dat mijn paard op woensdag vrij heeft en ik ga op wedstrijd of rijd hem op zondag. De andere dagen rijd ik buiten (als de bak goed is), ga een keertje op buitenrit, of rijd in de pensionles. Mijn moeder rijdt ook 1x per week in de caroussel op hem. De binnenbak is wel vrij, maar meestal alleen tussen 12.00 uur en 16.00 uur. En natuurlijk op zondag.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:01

kan je het niet gewoon vragen hoeveel het kost om je paard daar neer te zetten??

Kato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 21:14

Jawel maar ik wil gewoon jullie reacties weten hierop en wat jullie
het waard vinden als je dit zo hoort.