wat kan ik vragen voor het gebruik van stal/weide?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:34

tamary schreef:
Geryon schreef:
Hier heb je daar... niks voor! Of sporadisch een plekje met weinig mogelijkheden bij een boer.

Maar dat is eigenlijk wel de plaats zoals TS die biedt : box, wei, toezicht en bos om de hoek. De rest moet ergens anders vandaan komen, daar heeft TS geen invloed op en zit ook niet bij de prijs inbegrepen.

Vandaar ook de €150, want ik heb begrepen dat het geen goedkope ongeving is. Anders zou ik aan €100 a €125 denken.

Corellaa

Re: wat kan ik vragen voor het gebruik van stal/weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:43

Hier in west brabant bieden wij onze stal aan voor €180,- all inclusief.

box op vlas veel weidegang een buiten bak en een springwei met volledig aangekleed parcour. Bos is wat verder weg (20 min stappen )

zelf zou ik denken aan 80-100 euro voor wat jij aanbied ts. Je moet toch je wei onderhouden en je hooi inkopen

Iser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:43

Mijn paard staat bij mijn vriendin, uitloopstal, zomers weidegang en in de winter loopt hij in de bak. Hij heeft een box van 4 x 3 mtr. en er is een rijbak van 20/40. Verder inbegrepen is hooi en water, en ik mest meestal uit. Het voer wordt gegeven door mijn vriendin. Ik betaal 95 euro per maand (regio Zeeland)

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:59

wow, das goedkoop iser..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:05

Ik vind het altijd belachelijk dat zodra het om 24/7 buiten gaat het schijnbaar opeens goedkoop hoort te zijn en €100,- voldoende moet zijn. Maar zodra een paard meer in een stal staat €200 of meer geen issue is.

Ik zelf vind minstens €150 niet onredelijk. Enne...... heb je daar in de toekomst misschien nog plek voor een extra paard? (hoe dicht in de buurt van Tilburg sta je?)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:11

Het is ook regio afhankelijk natuurlijk. Mijn 3 pony's staan in een weiland van om en nabij 3/4e ha. Ik betaal huur voor de wei, 50 p.m. Er zijn twee stallen aanwezig, hooi/stro betaal ik zelf gewoon evenals de verzorging, ik doe alles zelf. ;) Maar dan hebben we het over friesland. Vol pension met nette bak etc. is hier wel te vinden tussen de 125 en de 175 euro. :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:36

Maartje1990 schreef:
Ik vind het altijd belachelijk dat zodra het om 24/7 buiten gaat het schijnbaar opeens goedkoop hoort te zijn en €100,- voldoende moet zijn. Maar zodra een paard meer in een stal staat €200 of meer geen issue is.

Ik zelf vind minstens €150 niet onredelijk. Enne...... heb je daar in de toekomst misschien nog plek voor een extra paard? (hoe dicht in de buurt van Tilburg sta je?)

Ik denk dat het meer is dat 24/7 buiten staan vaak samen gaat met weinig/minder mogelijkheden. Vandaar een lagere prijs. Wat best logisch is volgens mij.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:45

Ik betaal momenteel (in België) 75eur/maand voor weide+stal
Dit is is voor twee Haflingers met hun veulen(prijs met en zonder veulen bleef hetzelfde). Ik heb het stuk voor mezelf en mag ook gebruik maken van het stukje aan de overkant waar ik kan rijden of grondwerken. Er zit water in en stroom op de draad. Ik heb pas na vier km een klein beetje bos, verder geen uitrijmogelijkheid. Geen voer of hooi en mesten/verzorgen is voor mezelf

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:02

Geryon schreef:
Maartje1990 schreef:

Ik denk dat het meer is dat 24/7 buiten staan vaak samen gaat met weinig/minder mogelijkheden. Vandaar een lagere prijs. Wat best logisch is volgens mij.

En jij denkt dat land gratis is? En dat het onderhoud daarvan niets kost? Daar kon je je nog wel eens in vergissen namelijk.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:36

Geryon schreef:
Maartje1990 schreef:

Ben ik het niet (helemaal) mee eens. Men vergeet dat het ook geld kost om paarden 24/7 buiten te kunnen laten staan. Immers als je paarden op stalt is goedkoper, want op een kleiner oppervlak kun je dan meer paarden houden. Paarden gaan maar enkele uren op de wei, zeker in de winter. Als je paarden 24/7 buiten wilt houden, dan kun je minder paarden op 1 oppervlakte houden omdat anders de wei teveel beschadigt. Heb ik het nog niet over het onderhoudt zelf dat je aan de wei hebt en de omheining hebt :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:59

Volgens mij suggereer ik nergens dat land en het onderhoud gratis is Wendy. Alleen dat het logisch is dat als er meer mogelijkheden zijn, er ook meer voor betaald wordt. En andersom dus dat enkel land goedkoper is dan een stal met veel meer luxe.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:49

Ik betaal bij kennissen aan huis (sta tegen onkosten) 122 euro per maand. Hierbij zit water, hooi en brok inbegrepen. Ook klein onderhoud zit inbegrepen (35,- per maand) zodat ook lint en palen vervangen kunnen worden. Voor mij wordt ook gemest 2x daags en gevoerd.

Rica1311

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:33

Ik vind 100-120 wel een redelijke prijs.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:06

125 euro minimaal :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:08

Max 50 in de zomer en in de winter er 50 euro bij voor het hooi. Bereken wat je hebt aan kosten van het onderhoud en deel dat door 2 en dat weer door 12 en tel dat er elke maand bij op.

Maartje 24/7 op de wei vind ik echt veel goedkoper. Scheelt enorm met de winter periode waarbij ze meer bij de stal staan. In de zomer heb ik 0 euro aan voerkosten, geen mestafvoer etc. Ja die 20 euro die ik betaal voor het slepen als enige kosten. In de winter moet er hooi komen, stalstrooisel (nu hebben wij dat niet meer ivm allergie van 1 van de paarden dus alleen kaal beton), mest en de batterij gaat ook sneller leeg als het kouder is van het stroom. Voor de winter hebben wij ook meer kostbare maatregelen moeten nemen itt tot de zomer.

Ja uiteraard als je het groot doet is een stal goedkoper qua oppervlak omdat je meer kwijt kan en meer kan verdienen maar dat is bij maar 2 paarden niet echt van toepassing.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:47

@vuurneon: Dat vind ik écht te gek voor woorden. Alsof de weide geen geld kost? Dat gras is toch ook niet gratis? Wei moet je onderhouden (inzaaien/doorzaaien, eventueel besproeien als het droog weer is zoals nu, omheining moet je goed houden, onkruid vrij houden, kalken, bemesten etc. etc) en kan niet of minder gebruikt worden voor hooi, wat dus geen geld oplevert. En in een droge periode als deze kan het wellicht ook zijn dat er niet voldoende gras is en er dus hooi bijgevoert moet worden. En in de winter dan moet je je grond goed genoeg houden en kun je (ik geloof dat ik dat al zei) minder paarden houden omdat je de mogelijkheid geeft de paarden 24/7 buiten te laten en je dus geen tig paarden er op kunt laten lopen zonder dat de grond kapot gelopen wordt. Heb je pech dat je grond dusdanig kapot gelopen wordt moet je daar dus ook nog geld in stoppen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:13

Te gek voor woorden? Mag je vinden, maar ik heb al jaren land in eigen beheer dus je hoeft mij niet te vertellen wat de kosten zijn en onderhoud dat erbij hoort. En nee op mijn land kunnen de paarden ook in de winter niet op het hele land ivm grondsoort (maar heb gratis tegels van marktplaats gehaald zodat ze wel droge voeten hebben). Dat maakt het ook gelijk duurder ivm eerder bijvoeren en dus extra kosten tov de zomer. Ik zeg ook niet dat het gratis moet :') maar gewoon kijken wat je kwijt bent aan onderhoud, delen door 2 en dat door 12 dat erbij optellen bij het bedrag. Juist als je alles in eigen beheer hebt weet je welke kosten je hebt. Ik heb in de zomer echt veel minder kosten dan in de winter, dat stukje aan onderhoud weegt niet op tegen hooi inkoop , mestafvoer etc. Ook qua werk.

Het gaat hier in dit verhaal van de ts ook maar om 2 paarden dus ik laat bewust de grotere houders erbuiten. Locatie speelt uiteraard wel een rol.
Nog makkelijker; kijk wat de mensen in de buurt vragen voor ongeveer het zelfde.