Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:Koop bij een dierenwinkel 2 nylon halsbanden in de grootste maat met die plastic sluitingen. Die klik je aan elkaar, is groot genoeg en die sluitingen zullen breken als er teveel kracht op komt zoals met vast komen te zitten. Echt je paard er mee leiden zou ik niet doen, maar je kan je paard er lang genoeg aan vast houden om het halster om te doen.
Ayasha schreef:Zoe_97 schreef:Allemaal er tussen gaat? De achterkant van een hoefijzer is niet zo dik hoor? Dat schuift er zo achter, beestje heeft toch plaats om te ademen nodig?
Voor de achterkant er tussen kan moet de voorkant er toch ook al tussen zitten. En nee, bij die v mij gaat er geen hoef tussen. En nee die band zit niet te strak.
Zoe_97 schreef:Maar als een paard zich krabt heb je aan de achterkant van het hoefijzer die langere stukjes. En die kunnen er heus wel tussen hoor. Zeker bij ijzers aan de achterhoeven
Tessxxxxxxxx schreef:Mijn paard is altijd onbeslagen, dus dat in ieder geval. Ik denk inderdaad wat kwita zegt.. Dat het altijd kan gebeuren met halster of halsriem om. Ik ga het gewoon proberen en ik heb nu deze besteld:
[ [url=m/ApaDvE.jpg]Afbeelding[/url] ]
safina schreef:Tessxxxxxxxx schreef:Mijn paard is altijd onbeslagen, dus dat in ieder geval. Ik denk inderdaad wat kwita zegt.. Dat het altijd kan gebeuren met halster of halsriem om. Ik ga het gewoon proberen en ik heb nu deze besteld:
[ [url=m/ApaDvE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het gebeurt niet als je halsriem relatief makkelijk breekt. Daarom vond ik die tip met die halsband voor honden met kunststof gesp een hele goeie. Deze voldoet daar niet echt aan als ik het zo zie, dit breekt niet makkelijk.
Maar goed, jouw paard, jouw risico natuurlijk.