Met wie deed jij je eerste piroutte?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 18:22

aha

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:06

Jippie schreef:
hmmmmm wekelijks......
Als Lois iets ziet wat hem niet zint, staat hij in 1 sprong met zijn neus de andere kant op. Het begin is er, nu de afwerking nog...........
Haha!

Zo ben ik ook al bezig met de Spaanse rijschool,... Het steigeren onder de man gaat dagelijks beter Haha!. Ook het uitslaan naar achteren wordt steeds verfijnder *LOL*.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:08

Anoukie schreef:
Zo ben ik ook al bezig met de Spaanse rijschool,... Het steigeren onder de man gaat dagelijks beter Haha!. Ook het uitslaan naar achteren wordt steeds verfijnder *LOL*.

Nu alleen nog op commando zeker Schijnheilig Tong uitsteken

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:09

Toen ze Licor in Spanje voorreden, kon hij ook een werkpirouette. Ikzelf krijg het er nog niet helemaal fatsoenlijk uit, maar in de helft geraken we wel Haha!.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:22

Op een miniscuul ponietje genaamd Macarena, in Amerika....ik had nog nooit zo'n lelijke pony gezien maar ze kon iedere idioot een pirouetje laten meemaken (Bij nader inzien had het ponietje vast ook nog nooit zo'n klunzige ruiter als mij mee gemaakt Bloos )
Met Vos doe ik inderdaad ook "hogeschool", alle sprongen kan ie....hij is heeeeeeeeel elastisch. Het is alleen meestal onvrijwillig van mijn kant Knipoog

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:30

Mijn 'pirouette' was op mijn eigen knol. Sowieso kon hij minstens 180 graden draaien in 1 sprong, maar 1 keertje was ik hem de wissels nog aan het leren en dat vertikte meneer gewoon. Dus eerst aan de verzameling werken, waarop mijn instructeur zei dat als ik op dát moment eenzijdige beendruk zou geven hij wel een pirouette in zou zetten. Verder dan dat kwamen we niet, meneer was spontaan de weg kwijt (en ik ook). Op dat moment liep hij in een extreme verzameling die ik daarna niet geëvenaard heb en nog konden we 't karwei niet afmaken. Ik heb nog nooit zoveel moeten 'rijden'. Een tweede keer is het ook nooit gelukt. Ja, als hij zin had, maar ik niet! Anytime, anywhere.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:35

Op mijn eigen pony, die doet dat nog wel eens als ze ergens van schrikt en de andere kant op wil galopperen. Boos!
Dat is dan het enige rare wat ze doet en daarom vind ik het verder best. Maar het ziet er wel uit als een pirouette

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:40

Met mr. Zep, heel vroegah...

en wat recenter wat meer bewust. Met Absinth de eerste volle, maar die kon ik bijna niet aan elkaar rijden dus dat gaf een k*tgevoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:02

Anoukie schreef:
Het steigeren onder de man gaat dagelijks beter Haha!. Ook het uitslaan naar achteren wordt steeds verfijnder *LOL*.

Maar dan weet je wel dat het er in zit. Schijnheilig
Dat is net zo als met 2 pasjes piaffe
De aanleg is er dan....

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:06

jippie ziet het positief!!! En nu nog blijven oefenen, he? Lachen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:24

In september heb ik een driedubbele flikflak achterover gemaakt Blauw oog

Van een piroutte is het sindsdien niet meer gekomen
Daarvoor lukte het trouwens ook niet

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:40

Jippie"]
[quote="Anoukie schreef:
Het steigeren onder de man gaat dagelijks beter Haha!. Ook het uitslaan naar achteren wordt steeds verfijnder *LOL*.

Maar dan weet je wel dat het er in zit. Schijnheilig
Dat is net zo als met 2 pasjes piaffe
De aanleg is er dan....
[/quote]

Hmmm, en wat kan ik daarmee dan doen Vriendjes zijn? ? Toch maar omscholen dan Haha!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:25

Citaat:
die was vast voor mij bedoelt....

Nee, was die niet Lachen

En passage ken ik ook Lachen
Als hij snurkend over het concours terrein gaat Lachen

En ook de spin, die kreeg ik als hij een keertwending moest doen, pas als ik mijn been eraf haalde stopte hij met vlug rondraaien, maar een keertwending

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:31

ja, maar dat was dan meer in gevecht, en uit protest...
En dat nog wel op een haflinger Knipoog

Mabel showt ook al passage... en dat na 3 weken onder het zadel Knipoog

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:46

nouw mijn eerste piroutte.. uhm... nouw kan me nie herinneren die ooit gemaakt te hebben.. tenminste nie als ik het wou.. kzou nie eens weten zowiets in te zetten.. en met mun ouwe beesie die nogal groot log en lang is gaat dat nooit lukken.. een keertwending kan al amper Tong uitsteken

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:07

Op Apollon, helemaal niet de bedoeling want ik kan het niet eens, maar ze draaide weer eens door en zoals ze wel eens vaker deed ging ze allemaal rondjes draaien, meestal zijn dat van die rondjes net zoals zo'n rodeo stier...maar toen maakte ze gewoon een pirouette volgens m'n zusje....of het ook echt zo was weet ik niet, maar het was anders dan "normaal".
Ze doet wel meer dingen als ze flipt, zoals "piaffe" gare bokkesprongen en van dat gedoe.

krunsjkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:35

Mijn eerste keer was met mijn paard dat ik nu heb...hij viel naar binnen in de kleine volte en voor ik het wist zet hij een pirouette in Verward

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:41

Op Erwin, een ruin van mijn toenmalige instructeur, die zo fijn afgericht was dat iedere halfbakken idioot er piaffe, passage, wissels en pirouettes mee kon lopen. Ik mocht er toen 5 min op, om even te 'voelen' en er ging een wereld voor me open Haha!

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:47

Ik laatst een halve op een jong paard. Was alleen niet de bedoeling. Was aan het galoperen en ik wou een volte het paard draaide zich ineens om. Ik kon nog net aan blijven zitten.

Citaat:
En passage ken ik ook
Als hij snurkend over het concours terrein gaat

Die heb ik op het land gereden terwijl Golin (paardje wat ik reed) schrok van een aantal zwanen. Hij kon op dat moment zelf appuyeren Haha! . De piaff deed hij als hij op de trailer stond, hadden we hem toen maar het stemcommando aangeleerd Haha! .

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:03

Een spin om het achterbeen heb ik talloze malen mogen aanvoelen Haha!
Maar echt een fijne galoppirouette? Nee, wel af en toe een werkpirouette en voor een paar weken terug wel een keer Ozep iets doorgesloten in een werkpiroutte waarop hij toen 2 perfecte sprongen maakte, iets minder als een kwartpirouette dus. Als je eenmaal een paar van die sprongen aangevoeld hebt weet je dat het gros van de draaien die hier genoemd worden een ander soort draaiïngen zijn, noem het maar hersenspinsels Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:13

Sjuimpje schreef:
Een spin om het achterbeen heb ik talloze malen mogen aanvoelen Haha!
Maar echt een fijne galoppirouette? Nee, wel af en toe een werkpirouette en voor een paar weken terug wel een keer Ozep iets doorgesloten in een werkpiroutte waarop hij toen 2 perfecte sprongen maakte, iets minder als een kwartpirouette dus. Als je eenmaal een paar van die sprongen aangevoeld hebt weet je dat het gros van de draaien die hier genoemd worden een ander soort draaiïngen zijn, noem het maar hersenspinsels Tong uitsteken

idd wat werkpirouettes met Trammelant, en een paar heel fijne kwartpirouettes. Talloze spins met Pablo *LOL* gisteren nog bij het aangalopperen op de brug bij de indoor SGW Bloos Hij kon trouwens ook achteruit de heuvel af *LOL*

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:28

Ik ga zo weer verder met oefenen, naar rechts gaat goed, nu nog naar links, das wel iets minder makkelijk bij deze.

Me eerste perfect uitgevoerde piroutte's waren met Joli Ofen maar die kende het spelletje feilloos dus dat was wel makkelijk oefenen Knipoog

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:33

Wat een hoop hoog geschoolde ruiters hier! Ik heb nog nooit in mijn leven een pirouette gereden.
Met Salvador kwam ik het dichtst bij, maar als dat een kwart arbeids pirouette is geweest is het veel..
Met mijn nieuwe paard, vind ik het al knap als ze (op een normale manier) aangallopeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:31

Met Prince! Hij wou een loopje met me nemen (en dan moest je hem echt héél erg duidelijk maken dat jíj de baas was) dus trok ik hem op zo'n kleine volte dat het een pirouette werd Haha!
Dit is al weer 5 jaar geleden Clown

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:15

Ach die rijd ik de laatste tijd regelmatig met Orbaldo!

Meestal maar een halve hoor en soms lukt het om te blijven zitten! (maar meestal hang ik er naast)