_sharonnn schreef:En daar doen ze het ook gewoon goed op? Jaar rond zijn ze bij huis?
Ja hoor! We hebben uitstekende kwaliteit hooi!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_suus19_ schreef:Ik denk idd ook niet dat je echt gras overhoudt. En als het op kleigrond is moet er misschien ook wel gedraineerd worden, anders lopen ze het helemaal kapot. Maar verder is het best te doen denk ik. Ik heb een c-pony en een mini op 1600 m2. Ze staan hier permanent, het hele jaar door.
Wij zitten wel op zandgrond, dus drainage is niet nodig, paddock bestaat gewoon uit kaalgegeten weiland. Wij hebben 400 m2 paddock en de rest weiland voor de mini. De andere pony staat permanent in de paddock... Mini kan jaarrond op het gras en heeft dan ook altijd wel wat te knabbelen, maar voor een groter paard ligt dat natuurlijk wel anders..
_suus19_ schreef:Zal wel schelen dat paarden een stuk zwaarder zijn. Onze weides worden door de paarden ook wel een beetje stuk gelopen. In de paddock voor de pony's is 6m2 bestraat, hier krijgen ze hun eten op. Dit houdt net de ergste modder tegen. In echt natte periodes is er wel een beetje modder rondom het bestrate stuk, maar verder valt het heel erg mee (zie 5e foto in m'n profiel, dat is de paddock midden in de winter).
_sharonnn schreef:Het zal dan waarschijnlijk een grote paddock worden die afgezet kan worden als er gereden wordt, dan wordt de schuilstal daaraan vast gezet en wordt er een deel van de paddock bestraat waar het eten op gegeven kan worden.
Volgen jullie m nog? Haha
_sharonnn schreef:Het zal dan waarschijnlijk een grote paddock worden die afgezet kan worden als er gereden wordt, dan wordt de schuilstal daaraan vast gezet en wordt er een deel van de paddock bestraat waar het eten op gegeven kan worden.
Volgen jullie m nog? Haha