Paddock Paradise Systeem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:00

ED -> VSW

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:28

Wellicht wat laat maar wil toch nog graag iets toevoegen. Wij hebben zelf een klein paddock paradise aan huis - ben dus fan van het systeem - daarom hebben we heel veel paddock paradise stallen en ook hit actief stallen in Nederland bezocht. Buitenkans in Uddel is wat mij betreft tot dusver het mooiste pp wat ik ooit gezien heb en het komt ook met meest diervriendelijke over. Het is overigens ook 1 van de weinige plaatsen in heel Nederland waar je een hengst (in een uitloopstal) paardwaardig kunt stallen. Geloof wel dat ze inmiddels een lange wachtlijst hebben - maar je zou voor de paarden willen dat er meer van dit soort pensionstallen zouden zijn!

superpony

Re: Paddock Paradise Systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 01:07

Voordeel van Uddel is dat toen ik was kijken, ze geen verschil maken in wat mensen met hun paarden willen doen. Wil je trainen met een boomzadel, sporen en bit, wordt je daar niet op beoordeelt. Er is een goed rijbak en longeerbak, wat er vaak niet is als het welzijn hoog staat. Maar mensen vergeten dat een goede rijbodem van essentieel belang is voor het dier als je wat wil trainen.

Ik ben bij andere geweest en dan mag je alleen maar grondwerken en bitloos rijden etc. Daarmee weerhoud je dus mensen die andere wensen hebben ervan om hun paard 24/7 fijn te stallen. Dat ene uurtje weegt niet op tegen de 23 uur dat ze ergens leven.

De uitloopstallen komen niet op de pp. Logisch ergens wel dat ze niet in de kudde rommelen met erin en eruit halen elke dag. Zeker met hengsten wat lastiger natuurlijk.

Het is jammer dat het nog zo beperkt is, maar grote stallen hebben wel mogelijkheden en als de vraag groter wordt, zal het daar ook vaker gaan komen.