xSwanHeart schreef:Zelfs als het 10x50 is, zou ik dat geen flinke sprint willen noemen. Dan komt een paard net een beetje op gang. En zeker als er twee paarden op zo'n stukje moeten staan, zal er van rennen niet veel kunnen komen.
Nog een ander aandachtspuntje: mijn paarden, die op een groot weiland prima samen konden staan, maakten elkaar op een kleiner stukje zowat af. Zeker als er weinig te grazen was. (We voerden dan uiteraard wel bij, maar uiteindelijk gaat dat ook een keer op.) Op zo'n klein stukje kunnen je paarden elkaar nooit ontwijken. Zou er niet vanuit gaan dat dat zomaar goed gaat.
Joh, ik heb 4700m2 ingedeeld,in 3 weides, een paddock en een piste. Ik heb nergens geen 50m tenzij ik de weides openzet die grenzen aan de paddock. Mijn paarden kunnen heus wel uit hun dak gaan hoor. De paddock is 28mx34m. Of zijn mijn paarden nu ook zielig?
Ts, het ligt er inderdaad aan hoe de stukken ingedeeld zijn. Ik heb bovenstaande altijd gehad voor een paard in combinatie met een pony en heel even voor nog een extra paard erbij. Ook heel erg natte grond en met 3 paarden was het een hel. Met een paard en pony was het te doen en nu met een paard en een Shetlander is het ideaal.
Dus ik vrees ook dat hoe ideaal je het ook kan indelen dat je toch te weinig ruimte gaat hebben.