Paard kan de sloot niet vinden om te drinken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:10

Weet niet of je stroom hebt in de buurt van de weide? Wij hebben namelijk een dompelpomp (kost maar 2 tientjes) in een centrifuge in de sloot liggen en de slang naar de waterbak (badkuip) toe en dan hoeven we dus alleen een knop om te zetten en wordt het water zo in de bak gespoten. Best wel handig moet ik eerlijk zeggen! :D

Intens

Re: Paard kan de sloot niet vinden om te drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:35

Fijn dat er inmiddels een ton staat. Idee van flappie28 lijkt me ook een uitkomst, lijkt me dat je weidegenoten het ook geen groot probleem zullen vinden om water te vullen als het zo moeiteloos kan. Meerdere tonnen ook een mooie oplossing.

Hopelijk is dit een goede oplossing voor je paardje! Niet drinken met deze aankomende zonnige dagen lijkt me niet gezond.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:43

Ze zal hem echt wel weten te vinden hoor, maar ik denk eerder dat ze niet wil. Misschien slechte ervaring ermee, er ooit in gevallen, om andere reden eng ... Als er een systeem is waarmee je water uit de sloot kan halen lijkt me dat het handigst.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:48

Kuip is een prima oplossing, mocht je nog iets anders willen / zoeken:
koeienpomp neerzetten? (zoeentje waar ze zelf met de neus het water omhoog moeten pompen).

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:58

Charlie heeft geleerd om uit een emmer te drinken. Altijd als je deze voor zijn neus houdt drinkt hij ervan. Kan het niet zijn dat jouw paard dat ook doet? En dus toch ook uit de sloot drinkt..

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 18:40

cashlee schreef:
Charlie heeft geleerd om uit een emmer te drinken. Altijd als je deze voor zijn neus houdt drinkt hij ervan. Kan het niet zijn dat jouw paard dat ook doet? En dus toch ook uit de sloot drinkt..

Dat lijkt me niet. We hadden gisteren een wedstrijd, en toen ik haar toen een emmer met water voor haar neus hield wou ze absoluut niet drinken...

Ik zal nog even kijken naar de andere ideeën en of dat voor ons ook makkelijk is uit te voeren (aangezien ze vaak van weide verwisselen). Bedankt!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:45

KimD schreef:
Chinas schreef:
Bak met water is helaas geen optie aangezien de andere paarden daar ook uit gaan drinken. Het lijkt me niet dat ze het slootwater niet lekker vindt aangezien ze op het kale land meteen uit de sloot gaat drinken...

Ik zal morgen even kijken of ik het gras voor de sloot weg kan halen, bedankt!

Dit is echt een belachelijke smoes weet je dat? Dan ga je maar een paar keer extra vullen, wat is er nou belangrijker? Ik zou mijn paard in deze temperaturen echt niet zonder water laten staan.

Mee eens!

Lekker makkelijk hoor om te roepen, dat het niet kan. Het kan wel.

Gewoon de specikuip, zo'n 3 stuks naast elkaar en altijd goed volgooien met slootwater, werkt prima hoor bij mijn paard en met meerdere paarden in de wei.

Gewoon afspreken met de andere eigenaren, dat wanneer ze er zijn even de waterbakken goed bij gaan vullen. Dan is er niets aan te hand.

Bij ons door de hele dag en avond komen diverse eigenaren bij hun dieren en dus is er altijd wel een moment dat de waterbakken bijgevuld wordt.

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 17:46

Heb de laatste paar dagen een specie ton neergetzet, maar had niet de indruk dat ze er erg veel uit dronken. Kreeg net ook een berichtje van een stalgenootje dat ze mijn paard had zien drinken uit de sloot, probleem dus opgelost :)