Wie heeft ervaring regendeken? Zweterig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: Wie heeft ervaring regendeken? Zweterig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:53

Mijn paard staat de laatste week, ook als het zonnetje schijnt, gewoon met een regendekentje hoor, helemaal prima. Als t waait, wat regent of niet heel zonnig is, gaat hij er gewoon mee naar buiten,
en mocht het ineens zonnig worden, blijft hij er mee staan (behalve als het ineens 20 graden word :Y) ), want ga niet heen en weer lopen om z'n deken af te doen en weer op te doen als het een uur later weer grauw word. Doet ie t prima mee.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:40

In het centrale topic worden veel ervaringen uitgewisseld over de bucas buzz-off rain :)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:44

grauwman schreef:
Het is niet aan te raden om een 0 grams deken met warm weer op te doen. ze gaan echt heel erg zweten eronder. Zelfs de vliegendekens waarvan de rug waterbestendig is zijn te warm.

Heb je niet de mogelijkheid om je paard voor het rijden binnen te zetten dan kan deze opdrogen en dan kom je later terug om te rijden.

Waar wonen jullie allemaal? Ik heb de mijne geschoren van de winter, zit nu een mooi dun zomervachtje op. Ze staat wel met een ongevoerde regendeken, dag en nacht. Ik woon in het midden van het land, hier is het echt nog niet te warm geweest om een deken op te laten. Veel regen, wind, wolken. Eind deze week gaat het warmer worden dus dan ga ik hem misschien eens overdag af laten.

Dus of het is bij jullie allemaal vies mooi weer, of jullie paarden hebben een dikkere vacht of iets. Kan best, want de mijne is pas in april weer fulltime naar buiten gegaan.

Het hangt denk ik af van het paard, ene staat al snel te zweten. Andere vind het prima lekker warm onder een dekentje.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:52

Mijn paard staat bij zijn logeeradres zonder regendeken buiten in de zomer. Hij kan wel schuilen, maar dat doet hij alleen tegen de vliegen (rond 7 uur 's avonds). Bij de pension stal staat hij ook 's avonds in de stal. Daar hebben ze ook veel vliegen tegen de avond. Dan willen de paarden zelf ook graag weg van de vliegen. Van modder en nat zijn voor het rijden hebben we hier niet zoveel last.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:07

Jasmijn159 schreef:
grauwman schreef:
Het is niet aan te raden om een 0 grams deken met warm weer op te doen. ze gaan echt heel erg zweten eronder. Zelfs de vliegendekens waarvan de rug waterbestendig is zijn te warm.

Heb je niet de mogelijkheid om je paard voor het rijden binnen te zetten dan kan deze opdrogen en dan kom je later terug om te rijden.

Waar wonen jullie allemaal? Ik heb de mijne geschoren van de winter, zit nu een mooi dun zomervachtje op. Ze staat wel met een ongevoerde regendeken, dag en nacht. Ik woon in het midden van het land, hier is het echt nog niet te warm geweest om een deken op te laten. Veel regen, wind, wolken. Eind deze week gaat het warmer worden dus dan ga ik hem misschien eens overdag af laten.

Dus of het is bij jullie allemaal vies mooi weer, of jullie paarden hebben een dikkere vacht of iets. Kan best, want de mijne is pas in april weer fulltime naar buiten gegaan.

Het hangt denk ik af van het paard, ene staat al snel te zweten. Andere vind het prima lekker warm onder een dekentje.

Wonen in Twente, we hebben hier toch al een aantal goede zonnige en warme dagen gehad. Paarden staan zo'n 12 uur per dag buiten en snachts op stal

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:21

Een 0 gram is echt snel vies en zweterig, een deken met een voering gaat wat dat betreft beter, maar ik zou je voor gek verklaren om je paard daar nu onder te gaan zetten.

In jou geval zou ik een fijn mazige vliegendeken op gooien als je echt niet tegen viezigheid kan.

Mijn paard staat hele jaar rond buiten, swinters paddock, zomers weide, zonder deken, en ik heb eigenlijk nooit een dusdanig vies paard dat ik er niets mee kan.... En die rolt toch echt wel elke dag.

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:57

Met een regendeken moet je rekening houden dat dit totaal niet ademt!! Zomerdeken ademt ietsies, in ieder geval wat meer dan een regendeken. Denk dat je het kan visualiseren door zelf morgen met 25-30graden een regenjas aan te trekken, t zweet gutst onder je vandaan. Bij mij in ieder geval wel :-)
Paard/pony zal dit niet waarderen, te weten dat ze het het fijnst vinden bij een temperatuurtje van 10graden
Ik zou er eerder 5min extra poetsers aan besteden, ook goed voor de onderlinge binding