en mocht het ineens zonnig worden, blijft hij er mee staan (behalve als het ineens 20 graden word

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
grauwman schreef:Het is niet aan te raden om een 0 grams deken met warm weer op te doen. ze gaan echt heel erg zweten eronder. Zelfs de vliegendekens waarvan de rug waterbestendig is zijn te warm.
Heb je niet de mogelijkheid om je paard voor het rijden binnen te zetten dan kan deze opdrogen en dan kom je later terug om te rijden.
Jasmijn159 schreef:grauwman schreef:Het is niet aan te raden om een 0 grams deken met warm weer op te doen. ze gaan echt heel erg zweten eronder. Zelfs de vliegendekens waarvan de rug waterbestendig is zijn te warm.
Heb je niet de mogelijkheid om je paard voor het rijden binnen te zetten dan kan deze opdrogen en dan kom je later terug om te rijden.
Waar wonen jullie allemaal? Ik heb de mijne geschoren van de winter, zit nu een mooi dun zomervachtje op. Ze staat wel met een ongevoerde regendeken, dag en nacht. Ik woon in het midden van het land, hier is het echt nog niet te warm geweest om een deken op te laten. Veel regen, wind, wolken. Eind deze week gaat het warmer worden dus dan ga ik hem misschien eens overdag af laten.
Dus of het is bij jullie allemaal vies mooi weer, of jullie paarden hebben een dikkere vacht of iets. Kan best, want de mijne is pas in april weer fulltime naar buiten gegaan.
Het hangt denk ik af van het paard, ene staat al snel te zweten. Andere vind het prima lekker warm onder een dekentje.