Moest er stiekem wel om lachen, wie wilde er vroeger nou niet een pony in zijn tuin?

TS; ik zou idd een melding maken. Deze is anoniem dus je hoeft je ook niet druk om hun reactie te maken.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Els1984 schreef:Mest in de groene kliko?Weet je zeker dat je je niet vergist? Op het bordje staat dat het een loslopende Duitse Herder is
Waar laten die mensen de mest?
Ik zou gewoon even informeren op het 0800 nummer van de politie wat je het beste kunt doen. Of bij de gemeente of het überhaupt is toegestaan. Ik kan me zo voorstellen dat de buren van deze mensen geen zin hebben in paarden(mest)-geur als ze in de tuin zitten.
Over het welzijn van de pony is volgens mij al genoeg gezegd.
kwita schreef:weet wel waar je aan begint als jij belt en een actie ontketend, jij woont daar ook.
Hafje85 schreef:In de APV van mijn woonplaats kon ik niks vinden. Afgelopen vrijdag heb ik een mail naar de gemeente gestuurd. (Ambtenaren schijnen niet zo snel te zijn, dus ik verwacht volgende week wel een reactie).
Mocht het tegen de regels in zijn dan zal ik zeker een melding maken. De melding is dan wel anoniem, maar ik loop de meeste tijd rond in mijn rijkleding dus ik denk wel dat ze direct weten wie de melding gemaakt zou hebben.
Ik ruik de bekende 'boerderijgeur' als ik langs hun poort loop, maar niet als ik op het balkon zit. Dus echt op overlast zou ik het niet kunnen gooien denk ik.
Bedankt voor jullie reacties, ze lopen erg uiteen wat ik ook wel verwacht had. Iedereen heeft natuurlijk zo zijn eigen visie wat goed is voor een dier. Gevoelsmatig vind ik dit dus een gevalletje verwaarlozing. Maar hij heeft een dak boven zijn hoofd, zaagsel om op te liggen en ik neem aan water en eten want hij ziet er goed gevoed uit. Lastig!
Ik houd jullie op de hoogte!
Jillsil schreef:Ik zou melding maken bij 144 en daar je foto's heen mailen. Pony is misschien ziek en wordt daarom dicht bij huis gehouden. Maar zoals ik het nu zie ziet hij er gezond uit. Iemand van de (dieren)politie kan die allemaal goed uitzoeken
Als ik je een tip mag geven, haal de foto's wel van bokt. Ondanks dat je de mensen onherkenbaar hebt gemaakt is de omgeving wel herkenbaar en dit kan als laster gezien worden en een eventueel proces belemmeren. (Ik spreek uit ervaring)
Jillsil schreef:Ik zou melding maken bij 144 en daar je foto's heen mailen. Pony is misschien ziek en wordt daarom dicht bij huis gehouden. Maar zoals ik het nu zie ziet hij er gezond uit. Iemand van de (dieren)politie kan dit allemaal goed uitzoeken
Als ik je een tip mag geven, haal de foto's wel van bokt. Ondanks dat je de mensen onherkenbaar hebt gemaakt is de omgeving wel herkenbaar en dit kan als laster gezien worden en een eventueel proces belemmeren. (Ik spreek uit ervaring)
boeflover schreef:een jaar of 15 geleden hebben wij ook een shetlandveulen een winter aan huis, in de tuin gehad. De reden hiervoor was dat zijn koten doorzakte en hij van de dierenarts op een harde ondergrond moest staan om zn spieren sterker te maken, in de wei waar hij stond met andere paarden was dit niet aanwezig en zodoende is hij naar ons gekomen. Iedere dag namen we hem mee als we de hond uit gingen laten zodat hij wat kon grazen en lopen, en hij had zelfs aangepaste hoefijzers(voor naar Utrecht gereden) en spalken. Ideaal is de situatie nooit geweest, maar zijn benen zijn wél in de correcte stand gegroeid en zodoende hoefde hij dus niet naar de slager.
Nu zeg ik niet dat deze situatie bij deze mensen van toepassing zal zijn, maar het zou natuurlijk best kunnen dat deze pony ook wat extra zorg nodig heeft en daarom niet in de wei kan blijven staan..