Hoe verhuizing van stal netjes overbrengen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe verhuizing van stal netjes overbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:52

Dank je wel voor je reactie, ze staat nu ook hele dagen op de wei waar ze ook gras eet (dat er bijna niet staat) maar dat is natuurlijk toch anders als een goede wei met gras.
Wil haar nu al laten opbouwen, misschien kan ik wat regelen met huidige staleigenaar maar dat is moeilijk denk ik.
Of bij de nieuwe vragen of er eerst een stukje afgezet kan worden of dat ze daar eerst op de wei komt die al redelijk weg gegraasd is.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Hoe verhuizing van stal netjes overbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:47

De eerste dagen even een graasmasker op, en dan wat eerder eraf halen. Voor ze de wei op gaat hooi geven, dan eten ze ook al minder. En elke dag flink laten lopen. Greenquard is een fijn graasmasker. De andere merken krijgen ze hier schuurplekken van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:22

Gypsy schreef:
De eerste dagen even een graasmasker op, en dan wat eerder eraf halen. Voor ze de wei op gaat hooi geven, dan eten ze ook al minder. En elke dag flink laten lopen. Greenquard is een fijn graasmasker. De andere merken krijgen ze hier schuurplekken van.

Graasmasker heb ik aan zitten te denken maar heeft ze nooit gehad en wil niet dat als ze in de nieuwe groep staat zo een ding om heeft.
Ik wil even vragen of ze eerst op de wei mag die al aardig kort gegeten is en dan in eerste instantie halve dagen denk ik.