Paard wassen wat voor zeep

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Re: Paard wassen wat voor zeep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:45

tea-tree paardenshampoo. Werkt ook gelijk wat tegen vliegen en muggen :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:49

Citronella :D
Het hele paard. Spoelt ook makkelijk weer uit en geeft een citroen geur wat weer vliegen (hopelijk) op afstand houdt.

Amberr09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:11

ik gebruik cowboy magic Shine in, Yellow out werkt perfect!
De gele staart van mn paard werd er super wit van ook :)

SMGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:53

Vacht, manen en benen met een milde babyshampoo, staart was ik met dure Keratine shampoo en daarna nog even een Keratine conditioner.
Zo handig als je moeder een kapsalon heeft, zo nu en dan een flesje mee naar stal :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:57

Vacht zou ik sowieso niet met mensenshampoo wassen eerlijk gezegd... Zitten een boel parabenen en chemische stoffen in die absoluut niet fijn zijn voor de paardenhuid (of dierenhuiden in het algemeen). Voldoende paardenshampoos op de markt die wel 'safe' zijn en niet te duur zijn ;)

Manen en staart maakt niet zoveel uit. Daar gebruiken we op stal gewoon mensenshampoo mee (geen head&shoulders) :-)

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:59

[quote="Poiuytrewq"]Vacht wassen kan je paard ziek van worden.
staart heb ik ooit met mensenshampoo gewassen.[/quote

Dan had ik nu een ziek paard gehad, haha! Nee hoor, af en toe wassen kan volgens mij echt geen kwaad!
Ik was meestal met aloe vera shampoo van de action en ook voor de staart daarna de conditioner ervan.

Bij hele gele vlekken soms zilvershampoo van de kruidvat!

Ik heb ook een fles green spot remover van cowboy magic, zonder wassen toch vlekken wegkrijgen! bv ideaal in de winter!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:18

billionache schreef:
Vacht zou ik sowieso niet met mensenshampoo wassen eerlijk gezegd... Zitten een boel parabenen en chemische stoffen in die absoluut niet fijn zijn voor de paardenhuid (of dierenhuiden in het algemeen). Voldoende paardenshampoos op de markt die wel 'safe' zijn en niet te duur zijn ;)

Manen en staart maakt niet zoveel uit. Daar gebruiken we op stal gewoon mensenshampoo mee (geen head&shoulders) :-)

Er zijn ook een heleboel shampoo's zonder parabenen en chemische stoffen. Die zijn ook voor mensen niet goed hoor.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:21

Ik gebruik baby shampo! Zit geen rare dingen in kan zo kan ik haar hoofd ook wassen! En goedkoop.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:15

Die zijn inderdaad voor mensen ook niet helemaal goed, maar nog schadelijker voor dieren, omdat het natuurlijke vetlaagje op de huid nog sterker wordt afgebroken. Mensen hebben dit cru gezegd niet echt nodig, dieren wel.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:18

gewoon met schwarzkopf iedere dag shampoo, gebruik ik overal voor

warwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:29

De witte manen en staart van mijn verzorgpaard doe ik altijd met zilvershampoo wassen. De sokken doe ik met betadinescrub. Na het wassen zien de sokken wat roze, maar als ze droog zijn zien ze op en top wit. Daar geniet ik dan 3 minuten van en dan vindt meneer het prima en gaat hij heerlijk rollen. Al is het maar heerlijk op stal liggen :+