Ojajoh schreef:Ketchup!!
Ja dit heb ik dus ook gehoord haha..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Basilicium schreef:Lois0804 schreef:Die van mij heeft echt spier witte vlekken![]()
Ik poets ook minimaal een half uur alleen die poepvlekken krijg je er gewoon niet van af:( t zit vooral op der achter benen en haar kont
Ik ga de tips hier boven eens proberen
Ik denk dat je al veel resultaat gaat zien van de dingen die genoemd zijnVerder blijven schimmels en bonte/witte paarden een continue uitdaging op dit gebied. Wat ik nog toe kan voegen aan wat er al gezegd is, is dat je bij sommige paarden zelfs met herhaaldelijk wassen en uren poetsen geen witte achterbenen zal zien. Het werkt in dat geval zelfs averechts om de vacht van je verzorgpony te vaak te wassen. Ze raakt dan de natuurlijke, vettige beschermlaag van haar huid kwijt en zal als gevolg daarvan dingen doen die juist niet bijdragen aan een mooie, witte vacht. Denk hierbij aan rollen door zand en/of modder en zelfs schuren. Houd het dus zoveel mogelijk bij poetsen en gebruik wasbeurten alleen als het weer echt de hoogste tijd wordt daarvoor.
Soms zie je overigens pas écht resultaat van nieuwe maatregelen, zoals poetsen/wassen/stal schoner houden, wanneer een paard weer een verharing doorgemaakt heeft. Het paard krijgt dan in korte tijd een vernieuwde vacht. De normale vacht verhaart natuurlijk ook, maar vooral bij witte achterbenen merkte ik dat je soms gewoonweg een ruifase nodig hebt voordat je een paard weer wit hebt...vervolgens blijft het een werk om haar wit te houden, dat wel.
Het is overigens een heel mooi paardje hoorStaat haar goed zo, die ingevlochten manen op de foto!
Basilicium schreef:Lois0804 schreef:Die van mij heeft echt spier witte vlekken![]()
Ik poets ook minimaal een half uur alleen die poepvlekken krijg je er gewoon niet van af:( t zit vooral op der achter benen en haar kont
Ik ga de tips hier boven eens proberen
Basilicium schreef:Goed bezig! Het resultaat mag er zijn hoorIk verwacht dat ze iedere keer een stukje witter wordt en dat het daarna vooral een kwestie van bijhouden is, dus hopelijk hoef je niet iedere keer topsport te leveren tijdens het poetsen
. Heeft ze trouwens een tweekleurige staart? Wat gaaf!
Zoe_97 schreef:ik heb bij mijn schimmel nieteens shampoo nodigEerst metale roskam en harde borstel, dan met een magic brush over de vieze vlekken churen tot je ze ziet verdwijnen en dan zachte borstel erover!
[ [url=m/VenSW2.jpg]Afbeelding[/url] ]
(knieën zijn geen vuil, daar is ie nog donkergrijs :p)