Adoptie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

thesoundxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 13:53

Hier plaatsen we de de foto's van de paarden waar we een tehuis voor zoeken, wil je meer informatie over de dieren klik op de foto. Dan kom je op de pagina met de namen van de paarden of pony's met uitgebreide info. Regelmatig hebben we nieuwe paarden voor de herplaatsing. Kijk regelmatig op deze pagina. Ook plaatsen we nieuwe paard op Facebook.

Ik lees het wel zo..
Zij zoeken een onderkomen. De pony blijft van hun. Maar jij mag ervoor zorgen. Gratis lease eigenlijk.

thesoundxx

Re: Adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 13:54

Ze hebben daar geen plek meer als er steeds meer ponys bijkomen. Ze hebben er momenteel 23

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:56

Oh ja daar hebben ze een aparte website voor:
http://www.paardzoektbaas.nl/

Raar dat ik niet kan vinden wat de voorwaarden zijn.

Maar: waarom wil je niet gewoon een paard kopen?

thesoundxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 14:01

Nou,
Dit beestje is vroeger verwaarloosd en ik wil graag iets goeds doen zegmaar.
ik vind het heel mooi om zon beestje weer een goed thuis te kunnen bieden waar hij weer mensen kan vertrouwen.

Een paard kopen is ook heel leuk!

Alleen dit vind ik toch wel heel mooi als je deze kans krijgt.
Vind ik zelf :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:02

Shirley schreef:
Dan kom je daar als 15-jarige zonder eigen, stabiele huisvesting voor de pony echt niet voor in aanmerking, vrees ik :n

thesoundxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 14:04

Hoezo niet stabiel? Het duurt nog een paar jaar voordat ik ga studeren en als ik zou gaan studeren zou hij of gewoon daar kunnen blijven staan of mee verhuizen alleen dat gaan we dan nog overleggen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:05

thesoundxx schreef:
Hier plaatsen we de de foto's van de paarden waar we een tehuis voor zoeken, wil je meer informatie over de dieren klik op de foto. Dan kom je op de pagina met de namen van de paarden of pony's met uitgebreide info. Regelmatig hebben we nieuwe paarden voor de herplaatsing. Kijk regelmatig op deze pagina. Ook plaatsen we nieuwe paard op Facebook.

Ik lees het wel zo..
Zij zoeken een onderkomen. De pony blijft van hun. Maar jij mag ervoor zorgen. Gratis lease eigenlijk.

Gratis lease?? Volgens mij betaal je gewoon het onderhoud en de stallingskosten voor het dier hoor.
Maar zo te lezen heb je nog helemaal geen direct contact met ze gehad?

Maar wat denk je te gaan doen met een veulen? Lange wandelen, grondwerk, vele uren poetsen e.d. is niets met een veulen. Die hebben een korte spanningsboog en als enkele keren per week even 10/15 min. in de hand komen en even kort een borsteltje er over is het al prima.

Waarom wordt er voor gekozen zo'n veulen naar een zeer jong persoon te doen en het goed te vinden dat het wellicht op een pensionstal komt te staan? Of heb je hier totaal nog geen contact met ze erover mee gehad.

Waarom gaat zo'n jong beestje niet naar de opfok, waar hij het meeste op zijn plek zou zijn?
Nogmaals is het heel fijn dat hij handmak is, maar een goede opvoeding gebeurt door soortgenoten. Spelen met leeftijdsgenoten is zo belangrijk voor veulens!

En is het een hengstje? Want dan gaat het waarschijnlijk erg moeilijk worden een plek te vinden waar hij heen kan, buiten een opfok.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:06

thesoundxx schreef:
Hoezo niet stabiel? Het duurt nog een paar jaar voordat ik ga studeren en als ik zou gaan studeren zou hij of gewoon daar kunnen blijven staan of mee verhuizen alleen dat gaan we dan nog overleggen

Omdat je nog niet eens weet of het mag!
En het is niet van jezelf...dus als de eigenaar je na een poosje beu is, sta je op straat.

En nogmaals, je bent 15!

thesoundxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 14:07

Het is wel een hengste volgensmij ^

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:10

thesoundxx schreef:
Het is wel een hengste volgensmij ^

Op de meeste pensionstallen kun je geen 9 maanden jong hengstje kwijt!
En wie weet is één van de shetlanders een merrie?

Nogmaals een opfok zou de meest geschikte keuze zijn voor zijn welzijn van het veulen.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:11

Lijkt me dat je eerst moet zorgen voor goede omstandigheden. Dus dat je ouders op de hoogte zijn en met je meedenken en meehelpen. Ook financieel. Hoe zit het met de dierenartskosten etc.

Verder moet je eerst een goede plek hebben en daarna pas gaan kijken naar een pony. Eerst een pony en dan een plek zoeken is de verkeerde volgorde.

Kun je zo'n veulen echt bieden waar hij behoefte aan heeft? Niet waar jij behoefte aan hebt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:15

Hoeveel contact heb je gehad met die organisatie? Of heb je enkel dat formulier ingevuld en wacht je nog op antwoord?

Want ik verwacht niet dat je als 15 jarige in aanmerking komt.

thesoundxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 14:22

Bedankt voor jullie informatie!
Ik zal eerst gaan kijken naar een goede plek en naar verzekeringen etc.

Ik ga later pas aan de pony denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:26

Volgens mij heeft TS gewoon een leuke pony gezien op de website, wil ze iets goeds doen en heeft ze daarna impulsief dit topic geopend.

TS, als je dit echt wil, ga dan eerst eens goed uitzoeken waar je een pony kan stallen, welke kosten je hebt, overleg met je ouders en met de stichting en kijk dan eens verder.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:35

Citaat:
Er dient een donatie aan de stichting gedaan te worden aan de stichting, voor de bijdrage in de kosten, deze donatie is afhankelijk van het dier en de eventuele gemaakte kosten.

als dat net zo werkt als bij een dierenasiel, kun je toch beter een paardje kopen hoor.
gemiddeld genomen zijn die bedragen behoorlijk hoger dan op de gewone markt,
immers zij hebben er meer kosten aan gemaakt dan er voor een doorsnee veulen wordt gemaakt.. deze heeft tenminste al een opknapbeurt moeten hebben (anders zou hij daar niet komen) en vervoer.
en net als met herplaatsing via het asiel, draai je zelf voor alle kosten op voor het onderhoud van de pony.. dus da, smid, tandarts, stalling, voer, verzorgingsproducten etc. je moet dus alles doen zoals een eigenaar dat doet, maar zonder ooit eigenaar te worden.

staat trouwens ook niet bij dat deze pony verwaarloosd/mishandeld is geweest.. hij is met zijn moeder meegekomen, op deze leeftijd zorgt de moeder nog goed voor het veulen, dus zelfs bij verwaarlozing, zal het veulen daar relatief weinig hinder van gehad hebben..

volgens mij hebben we hier te maken met een bloedend pennyhartje dat sneller gaat kloppen van een veulentje in 'nood'.

als je echt begaan bent met dieren in nood.. overleg dan met je ouders en laat je ouders dan schrijven voor de herplaatsing van een volwassen of nog ouder dier.. Een veulen krijgt nog kansen zat, dus om een 'paard' een kans te geven, daarvoor hoef je dit dier echt niet te nemen.. afgezien nog van het feit dat het een hengst is, in de pubertijd en lekker in een groep met leeftijdsgenoten beter af is.