Hengst en pony kunnen samen, dat is ook de bedoeling, alleen is geen optie, de kleine krijgt wel de mogelijk om te ontsnappen middels plastic afscheidingspaaltjes en schriklint, dat doen we nu ook en dat gaat goed, kleintje hoeft maar stukje te hebben om even te kunnen vluchten, hij daagt de grote altijd uit en soms gaat dan het knopje om he, maar na 5 minuten wil hij weer bij de grote..haha
Castreren heb ik over nagedacht, hij is geen dekhengst, maar in alles verder liever dan het gemiddelde paard dat ik ken, zoals gezegd, uit rijden geen probleem, ook met merries, op stal kan hij met alles samen, niet te lang snuffelen of iets dergelijks, maar hij gedraagt zich dan gewoon netjes, zet geen stap verkeerd, wil leren en voor je werken, kinderen van vriendinnen kunnen alles met hem en samen genieten, de verhalen over castreren verschillen enorm, dat ik daar beetje bang voor ben, gezien zijn leeftijd en verhalen over hengsten die toch hun manieren niet afleren??!!
2 jaar geleden bijna de stap gemaakt om te castreren, maar de toenmalige arts zei in samenspraak met met dierenarts, dat dit wellicht bij deze hengst niet over zou gaan, ze zijn op de wei geweest om hem te bekijken en bestuderen alvorens de ingreep te doen..en mijn dierenarts kent hem van stal natuurlijk ook...hij snapt ook dit dram verschil van paard niet, hij heeft overigens nog nooit gedekt, misschien is dat het wel