Sint Jacobs kruiskruid HELP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:41

JudArthos schreef:
Als je het echt 100% weg wil hebben kun je bijna alleen omploegen inderdaad.
Maar uit mijn ervaring laten paarden dit meestal staan als er genoeg gras is, pas als het in hooi verwerkt wordt wordt het echt gevaarlijk. Dan kunnen ze de geur namelijk niet meer onderscheiden :)

Omploegen kan , maar iemand bij ons in de buurt heeft dit vorig jaar laten doen en kost hand vol geld en het kruiskruid komt ook net zo hard terug. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze geen hol eraan doet om het ook een beetje bij te houden en dus nu honderden euro's lichter is en nog die rotzooi in de wei heeft staan.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:53

JKK groeit minder goed op goed bemeste grond, dus bemesten is een goede optie.
Wat ik ook een poos heb gedaan is na het uitsteken de plaats bestrooien met wat compost, is bij ons gratis te halen bij de milieu-straat en plant kwam op die plekken niet terug.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:26

foscy schreef:
http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... agfork.htm
Beste uitvinding ooit, het enigste wat helpt :)

Wij hebben deze nu ook, werkt goed! We hebben nu bijna 1 weide klaar om die ondingen eruit te trekken en echt een flinke berg jakobskruiskruid liggen. En hierna moeten we nog 2 weides. :=

Dobel

Re: Sint Jacobs kruiskruid HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:43

ik heb hem ook van de agradi, de jacobs vork. Kost wat tijd maar je steekt ze er wel gemakkelijk uit.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 16:53

Heb iets anders gebruikt. En zo veel mogelijk wortels uitgegraven. Dikke worteldelen zijn uit. Alleen nog van die kleine uitlopers krijg ik niet weg.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:55

JKK is niet schadelijk als je het aanraakt, het gif kan niet door de huid heen. Je hoeft dus niet in paniek te raken als je valt en zo'n plant raakt.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 17:36

senta schreef:
JKK is niet schadelijk als je het aanraakt, het gif kan niet door de huid heen. Je hoeft dus niet in paniek te raken als je valt en zo'n plant raakt.

Maar wel als je valt en met je gezicht erop komt lijkt mij.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:24

Waarom? Ben je bang dat je er per ongeluk een hap van neemt?

Over het vergiftigen van de eigen standplaats: laten staan schijnt inderdaad te werken maar je moet wel de bloemen weg halen want anders krijg je dat de plant een eindje verder weer terug komt.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:37

Het is pas giftig als je het ook echt binnenkrijgt. Dus als het aan je handen zit en je wast je handen niet met eten ofzo.. Ook zal het na één keer natuurlijk niet direct dodelijk zijn, zo werkt het bij paarden ook niet met JKK.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:39

Sint Jacobskruid is een 2 jarige plant. Als je het nu allemaal weg haalt, komt hij volgend jaar nog terug. Dan weer weg halen en dan geeft hij het op. Zo heb ik het begrepen van de pensionhouder waar ik sta...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 10:07

Dat geloof ik dus niet want mijn kennissen hebben er al meerdere jaren last van. Ik kom er zelf al 3 jaar.

Het viel me wel op dat er dit jaar nog geen bloemen te bespeuren zijn. Wel hele grote rozetten.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 10:09

Ik las ergens dat paarden er lever problemen van krijgen? De oude fjord heeft wel al meerdere jaren slechte bloedwaarden wat de lever betreft. Soms moet hij dan iets bij krijgen van de DA

foscy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:25

mirjamalvaro schreef:
foscy schreef:
http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... agfork.htm
Beste uitvinding ooit, het enigste wat helpt :)

Wij hebben deze nu ook, werkt goed! We hebben nu bijna 1 weide klaar om die ondingen eruit te trekken en echt een flinke berg jakobskruiskruid liggen. En hierna moeten we nog 2 weides. :=

Hehe dat ken ik, wij hebben al 2 weides gedaan en zijn nu bezig aan de laatste weide (waar t meeste staat) we zijn er al dagen mee bezig :)
De eerste aanhangwagen was vol, nu op naar de tweede en hopelijk laatste :D