weet iemand goeie handdels stallen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 10:50

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:27

Laat een paard wat je op het oog hebt altijd door een eigen DA keuren!!!
Dat voorkomt heel veel leed achteraf,zeker is tijdens een keuring niet alles te zien maar veel wel,zoals leeftijd e.d.
Dit is toch wel een bekend probleem bij handelsstallen,ze weten nooit precies hoe oud het paard is omdat ze er geen papieren bijhebben.

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:37

Ik zou wel bij particulieren gaan kijken. Laat het paard keuren door jouw dierenarts.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:17

ik denk dat je goed moet rondkijken voor je een paard koopt.
het is geen pond suiker.
neem de tijd ervoor.
en laat je paard keuren door je eigen veearts.
ik heb zelf geen ervaring met handelsstallen, maar heb veel leed gezien bij mensen bij ons op stal, een ruin van 3.5 jaar die achteraf een hengst van 2,5 blijkt te zijn, een pony die stijf onder de wormen zit.
nu zeg ik niet dat alle handesstallen zo zijn hoor, maar het word zegt het wel HANDEL.
maar zulke dingen kunnen ook bij een particulier natuurlijk.
ik hoop dat je snel genoeg gespaard hebt zodat je je droom pony kan kopen.
succes OK dan!
Annick

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:32

Vraag eens bij Johan Jespers in Oosteind, is nog bij je om de hoek ook Knipoog
Normaal gesproken heeft hij paarden in een iets hogere prijsklasse, maar niet geschoten is altijd mis !

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 10:08

Ik heb 3x bij een particulier gekocht en dat geeft helemaal geen garantie op wat dan ook.
Soms geven ze verkeerde informatie, soms weten zelf dingen niet.
Soms liegen ze (paard gauw verkopen ivm echtscheiding terwijl de partner niets wist waar paard gebleven was!).

Bij een goede handelsstal (1 die bijvoorbeeld wel garantie geeft) heb je tenminste wel garantie.
Bovendien hebben ze een naam hoog te houden.
Zoek dan wel een betrouwbare stal want ik ben ook wel eens bij mensen geweest die zogenaamd NIET handelen, maar wel elke maand een andere advertentie op marktplaats hebben staan.
Deze zijn niet echt eerlijk (ze willen bijvoorbeeld NIET dat je keurt) en zetten na aankomst paardje gauw hun klein kindje erop voor de foto.....

Dus als ik ooit het geld en de moed heb weer te kopen weet ik het wel......

En er zijn genoeg betrouwbare fokkers/handelaren.
Misschien betaal je iets meer, maar ik zit nu met een paardje waarop niet meer gereden mag worden, die ik net 3 maanden heb, had achteraf wel het dubbele willen geven voor een gezond paard...

Waarbij ik natuurlijk ook moet zeggen dat haar aandoening ook niet door de klinisch keurende arts is gezien......en dat de meeste particulieren wel ter goedertrouw handelen. Maar wat doe je als er iets niet goed is met een paard?
Dan heb je meer aan een GOEDE handelstal/fokker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 10:47

Als je een ponuy koopt laat hem dan keuren!! En ook op proef dat kan bij bm en dan heb je volgens mij ook inruilgarantie..

Maar bij de particuliere vind je ook leuke pony`s hoor! Gewoon overal kijken...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:07

bij ons op stal staan trouwens heel soms ook wel eens paardjes te koop.... Lachen

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:10

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:27

ik kan je via pb wel de naam geven van de handelsstal waar ik en een vriendin allebei een pony hebben gekocht. Alleen je moet het niet erg vinden dat je na een paar maanden een 2e pony erbij hebt, want ze waren allebei drachtig, niet de bedoeling en de handelaar wist van niks... Schijnheilig

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:35

moest iemand toevallig deze reactie lezen en een belgische handelsstal kennen, wil die dan het I-netadres doorgeven? danku Lachen

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 20:34

gaaf zeg al die antwoorden !!
hoop echt dat ik een cool paardje tegenkom..over een paar maandjes pas hoor...*schaam*

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:36

Zorg maar dat je genoeg geld hebt want NA de aanschaf komen de kosten pas echt.....

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:31

radoszin schreef:
Van het hoefke in Riel heb ik een paar jaar geleden ook een pony op proef gehad en ik had nog nooit zo een gestoord beest gezien als dat, die is uiteraard ook weer heel gauw terug gegaan.
Wat bleek ze hadden de pony een verdoving gegeven zodat ze erg braaf voorkwam.
van Mierlo in someren op de kraaiendijk is echt een eerlijke handelaar,dat is de eigenaar van El Beauty, daar mag je ze evt. op proef nemen wat toch ook wel belangrijk is want op stal kunnen ze wel braaf zijn maar als je ze verhuisd de grootste rampen worden.

over het hoefke in riel heb ik ook geen goede dingen gehoord ik rij op zandeind in riel en ik heb geen goede dingen over het hoefke gehoord .

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:10

Nou, ik kan jammer genoeg niet vol lof spreken over een handelsstal.

Ik wilde, nadat ik verhuisd was naar Noord-brabant ook een eigen paard. Wij in Noord- brabant naar een handelsstal gegaan (na een specefieke advertentie uit de vondst). Daar aangekomen: "Tja dat paard hebben we niet meer, maar kijk maar even rond, misschien zie je wel wat anders". Mijn ogen vallen op een donkere ruin van bijna 5 jaar. "Ja, dat is een erg lief recreatie paard" Wat wil je ongeveer aan een paard uitgeven?" Ik (met mijn stomme kop) zeg ongeveer twee duizend euro. "JA dat is nou toevallig, dat kost hij nou precies!"
Ik, op dat moment tot over mijn oren verliefd op dat beestje en net bevallen vraag nog "krijg ik het straks niet te druk met mijn kindje?"
Zij antwoord "O nee hoor dat lukt MAKKELIJK!!"
Ik, zo onervaren als maar kan opdat moment ga op blind vertrouwen ervanuit dat zij daar, het beste met me voor hebben en koop mijn mooie lieve E-pony die achteraf een DRAVER blijkt te zijn voor twee duizend euro.

En nou vraag je natuurlijk gelijk heb je hem niet zien galopperen: Ja, achteraf op een veldje en omdat ik op dat moment met mijn elleboog in het gips zat kon ik hem ook niet zelf proberen. Het was ook alleen maar de bedoeling dat we gingen kijken! Maar omdat zij nog zo tactisch als maar kan zegt: "zo'n beestje is wel heel vlug verkocht hoor dus als ik jouw was zou ik er niet te lang over nadenken".

En nou het einde: De stal waar hij gestald stond was met de auto nog geen 7 minuten rijden. Maar lopend met een kindje van 4 maanden anderhalf uur!
Uiteindelijk heb ik mijn lieve Amon met pijn in mijn hart verkocht aan een particulier (voor 1 derde van de prijs omdat ik wel heel eerlijk was en verteld had dat het een draver was) omdat die handelsstal op dat moment helemaal volzat en ze hem dus niet terug konden kopen.
Ja, ik kon hem ruilen voor een ander paard, maar dat kostte wel zo'n 500 euro meer!

Ik sta nou op het punt om over een maand een nieuw paard te kopen maar nooit meer bij een handelsstal!!!!!!! Die fout maak je maar 1 keer

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:31

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 22:35

dit topic van mij is al HEEEEEEEl oud,
vandaar kan deze gesloten worden !!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:47

Aangezien dit al een heel oud topic is komt er een slotje.
Volgens mij heeft ze zelfs al een paardje Knipoog