Hoe lang is de werking hiervan? Onze honden en katten kunnen hier ook zeker baat bij hebben (en ik als baasje ook, hoef ik ze niet weg te halen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Veulen84 schreef:Ik verkoop maar liefst 5 producten tegen teken. Dus de producten bestaan al wel. Probleem is dat je ze even moet vinden (zeker omdat ze vaak in combi zijn met anti-vliegenspray's).
ohjajoh6 schreef:En dan zitten ze er dus ook echt niet in zulke grote getalen nog op Mette?
Want ik klooi idd iedere dag met een stick aan met DEET op het gezicht van mijn grote, want die heeft ze ook altijd te pakken (in vergelijking met pukkie nooit, dus ik geloof wel dat teken uit de bomen komen vallen eigenlijk) Maar als er iets is wat echt een aantal weken werkt, dan zeker graag!
Santos_05 schreef:http://www.agradi.nl/excellent-teek-weg-tekenspray.htm
Hoe lang is de werking hiervan? Onze honden en katten kunnen hier ook zeker baat bij hebben (en ik als baasje ook, hoef ik ze niet weg te halen
superpony schreef:Plakband is een serieuze oplossing, net als iets bedenken om ze te lokken. Natuurlijk helpt de kleur niet, maar zwart wordt het warmst. Dat ze niet aan een knuffel vastpakken snap ik, maar het gaat om het weglokken. Evt incl iets plakkends. Het zal wel minder worden als het gras korter is.
Mette schreef:ohjajoh6 schreef:En dan zitten ze er dus ook echt niet in zulke grote getalen nog op Mette?
Want ik klooi idd iedere dag met een stick aan met DEET op het gezicht van mijn grote, want die heeft ze ook altijd te pakken (in vergelijking met pukkie nooit, dus ik geloof wel dat teken uit de bomen komen vallen eigenlijk) Maar als er iets is wat echt een aantal weken werkt, dan zeker graag!
Nee ik zie er dan heel enkel eentje (eens in de week).
Ze zitten echt in het gras en kruipen dan gewoon omhoog naar een plek waar de huid dun is. Het kan zijn dat ze jouw paard aantrekkelijker vinden omdat hij groter is? (ik ga ervan uit dat pukkie kleiner is)
Je mag ze alleen een aantal dagen voor en na het insprayen niet wassen. Het blijft echt een aantal weken werkzaam!! Ik denk dat ik 6 tot 8x per lente/zomer spray?
Edit: ik doe overigens alleen de plekken waar ze zitten bij mijn paard, dus de benen en oksels en een beetje op het hoofd, verder niet
MarjanB schreef:Dit spul werkt erg goed tegen vliegen enz en is zeer lang werkzaam. http://petssupermart.com/nl/paarden-ver ... 19_a658172
Het valt wel onder doping dus voor wedstrijdruiters niet aan te raden.
Santos_05 schreef:http://www.agradi.nl/excellent-teek-weg-tekenspray.htm
Annienke schreef:Veulen84 schreef:Ik verkoop maar liefst 5 producten tegen teken. Dus de producten bestaan al wel. Probleem is dat je ze even moet vinden (zeker omdat ze vaak in combi zijn met anti-vliegenspray's).
Alle producten die ik tot nu toe heb geprobeerd helpen helaas niet of niet voldoende, teken blijven er op kruipen
Ja, de vlooien-/tekenband van de hond lijkt te werken maar die kan ik moeilijk om mn paard hangen![]()
Die van Excellent kende ik nog niet, anders misschien Frontline eens proberen
simodi schreef:Kan dat Teekweg ook op het hoofd?
Want ik had Anky dazen- en tekenspray besteld, heb ik het ontvangen blijkt er op te staan 'niet oo het hoofd gebruiken'!
Het gaat bij mijn merrie juist om haar hoofd.
Vandaag een teek tussen haar oren bij haar voorpluk (ondanks de vliegenmuts)!
tamary schreef:simodi schreef:Kan dat Teekweg ook op het hoofd?
Want ik had Anky dazen- en tekenspray besteld, heb ik het ontvangen blijkt er op te staan 'niet oo het hoofd gebruiken'!
Het gaat bij mijn merrie juist om haar hoofd.
Vandaag een teek tussen haar oren bij haar voorpluk (ondanks de vliegenmuts)!
Als het met opbrengen of zweten maar niet in de ogen komt kan het.
vuurneon schreef:superpony schreef:Plakband is een serieuze oplossing, net als iets bedenken om ze te lokken. Natuurlijk helpt de kleur niet, maar zwart wordt het warmst. Dat ze niet aan een knuffel vastpakken snap ik, maar het gaat om het weglokken. Evt incl iets plakkends. Het zal wel minder worden als het gras korter is.
Weglokken helpt niet met een dood en stil voorwerp, ze zoeken lichaamswarmte én beweging. Wil je teken weghalen bij het paard? Loop dan met je blote benen rondjes om je paard heen de hele dag. Dan zal je paard wat minder teken opvangen omdat je ze al hebt op je lijf. Dus plak tape op jouw benen wil je echt serieus een oplossing hebben. Maar ja, dat is natuurlijk ook geen oplossing. T is lief bedacht van je, maar het zal geen ene klap uitmaken en zal de teken op paard of mens daar 0,0 verminderen.
__Nicky schreef:Tea tree olie werkt goed tegen teken. Ik maak altijd m'n eigen vliegenspray met hertshoornolie, citronella, tea tree en azijn. Werkt als een tierelier
Gydja schreef:klopt![]()
TS, je zou dus DEET kunnen sprayen op je paard. Eventueel eerst op een doekje en dan op het hoofd aanbrengen. Het zou handig geweest zijn als er een teken weerende hoofdkap bestond voor paarden. Helaas bestaat dat (nog) niet.