Rijden in een bevroren bak.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:18

Is 'ie ook niet!
Wel wat "krokanter" dan normaal, maar de toplaag is los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:35

Lot"]
[quote="dutske schreef:
kun je op de hoefslag geen verse mest of stro ofzo smijten, dn kun je toch op de hoefslag stappen en draven enzo, en dan nadat je gereden hebt het terug weghalen

Woaaaaaaaah! Als ik dat bij onze superdeluxe achterbergbodem doe word ik denk ik eerst door de mesthoop gesleept en dan van het erf af gesodemieterd!! Knipoog Haha! Als je eerst door de mest op de hoefslag rijdt valt er na het rijden weinig meer weg te halen, dan is het kwaad al geschied.

Aiai.
[/quote]

Ik zie al een heel scenario voor me *LOL*. Bij geen enkele bak een goed idee trouwens. Een bak moet je mestvrij houden, anders verandert hij binnen de kortste tijd in een enorme modderpoel.

Maar gisteren heeft Arnoud werkelijk alles keurig gesleept. En ik heb heerlijk in de buitenbak gereden, hij was helemaal niet hard en echt super te rijden! En mocht hij ooit een keer niet te rijden zijn, dan kunnen we gelukkig binnen ook rijden Lachen.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:55

niet doen want je verkloot echt de pezen van je paard hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:32

Het verschilt enorm per bak en hoe deze onderhouden wordt........ daar valt of staat alles mee

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:36

Als een dergelijk harde bodem goed was voor de hardwerkende paardenbenen, dan hadden ze vast wel iets anders (goedkopers) uitgevonden dan zand om hem onder normale temperaturen ook zo hard te houden Haha! .

Gewoon stappen zal denk ik niet zo'n probleem zijn, maar om er echt op te werken ... ik doe het iig niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:40

Tuurlijk ga je niet hard aan het werk......... stapoefeningen eb als de bodem het toelaat op de rechte stukken kleine stukjes draven

maar dan alsnog zijn er bodems waar je je beter helemaal niet op kan wagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:42

gijsenkim schreef:
Het verschilt enorm per bak en hoe deze onderhouden wordt........ daar valt of staat alles mee

idd
Als iemand hier schrijft recht gesleept, bedoel ik dus ook recht, dus zo vlak als een spiegel.
Maar als er ook maar enigzins ongelijkheid inzit, is het een regelrechte ramp. En vragen om blessures.

Maar helemaal vlak is niet slecht met mate en aangepast werk.
Dan is het zelfs goed voor de pezen.
Want stappen op de weg en kleine stukjes draf is ook goed voor de pezen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:39

Mijn paard heeft vrij korte benen, en normaal is de bak erg zwaar (helemaal als hij droog is). Gisterenavond gevlakt, zo glad als een biljartlaken.
Ik heb vandaag en gisteren gereden, zelfs rustig gegallopeerd...het was helemaal geweldig. Ik zou willen dat de bak elke dag zo was...maar ik denk dat ik dan moet wachten op een binnenbak...(is aangevraagd, maar of die gaat komen?)

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:25

je krijgt hoe dan ook denk ik klonten in de hoeven. als ze de bak weer losloopt. krijg je toch van die ijsklonten onder de hoeven. of heeft je paard geen ijzers? dan zou het denk ik wel kunnen. de mijne staat op ijzers dan kun je het vergeten!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:20

Klonters krijg je alleen als er sneeuw ligt, en je in de sneeuw rijdt, of als er gesleept is en de sneew met zand is vermengd. Met een gladde opgevroren bak, wat kan er dan nog klonteren? Alles is toch bevroren?

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:26

paardje"]
[quote="Lot"][quote="dutske schreef:
kun je op de hoefslag geen verse mest of stro ofzo smijten, dn kun je toch op de hoefslag stappen en draven enzo, en dan nadat je gereden hebt het terug weghalen

Woaaaaaaaah! Als ik dat bij onze superdeluxe achterbergbodem doe word ik denk ik eerst door de mesthoop gesleept en dan van het erf af gesodemieterd!! Knipoog Haha! Als je eerst door de mest op de hoefslag rijdt valt er na het rijden weinig meer weg te halen, dan is het kwaad al geschied.

Aiai.
[/quote]
Een achterbergbodem is als het goed is (bij ons niet Boos! ) niet bevroren!
[/quote]

Nee dat wastie ook niet Haha! , inderdaad krokant maar goed gesleept dus ik heb héérlijk buiten gereden!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:02

de hoefsmid heeft weleens gezegt dat rijden of loslaten in n bevroren bak niet goed is. de paarden krijgen kneuzingen in de hoeven (die je dus met het blote oog niet kunt zien). is dit nu waar of niet? hoor er verder hier niemand over.

xJustMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:05

cassidy schreef:
Klonters krijg je alleen als er sneeuw ligt, en je in de sneeuw rijdt, of als er gesleept is en de sneew met zand is vermengd. Met een gladde opgevroren bak, wat kan er dan nog klonteren? Alles is toch bevroren?

Bovendien als er sneeuw ligt gaat dat vast zitten in de hoeven...
Waar je dan ook rijdt met je paard: hij/zij/het gaat glijden:"levensgevaarlijk!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:26

Het glijden is het probleem niet, helemaal als je hem op een weiland rijdt met verse sneeuw. Het probleem is dat je paard opeens op stelten lijkt te lopen, en dat is niet fijn voor de pezen...

xJustMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:30

Cassidy schreef:
Het glijden is het probleem niet, helemaal als je hem op een weiland rijdt met verse sneeuw. Het probleem is dat je paard opeens op stelten lijkt te lopen, en dat is niet fijn voor de pezen...

Indead, zelde effect als met hoge stiften op betonnen vloer lopen, heel slecht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:39

Als er sneeuw ligt ga ik ook niet rijden.
Maar ik heb regelmatig op een kaarsrecht bevroren bak gereden.

kawa is verder een paard die als hij op een steentje staat de pas erop voorzichtig neer zet, maar met vorst heb ik dat nog nooit gehad, dus dan verwacht ik ook geen kneuzingen.
Dat krijg je alleen als er recht getrokken is en er liggen ijsklonten.
Maar dan zou ik ook niet gaan rijden.

llleoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:08

ik zou het ook niet doen... niet rijden.. alleen als de bak erg los is