Dit is idd het oude plattegrond. Wat er in de schuur staat kan gewoon afgebroken worden. Ik weet alleen nog niet welke kant de stallen komen ik dacht zelf eerst aan linkst omdat daar naar een mooie strook is voor een uitloop per box
joyce B
kleine binnenbak is echt heel fijn! Zowel voor de paarden om los te lopen als voor jezelf. Eventueel kun je die binnenbak ook als inloopdeel gebruiken. De paarden kunnen prima slapen in het zand. Een verharde hoek of strook om te voeren od dat gewoon buiten op de stenen doen, nog een zandpaddock buiten die ook groot genoeg is om te rijden en je hebt het beste van beide! Bij erg droog weer is de wei vaak ook een goed alternatief om te rijden.
Lang geleden reed ik bij een manege die een grote tent had als binnenbak, inclusief palen over de middellijn.
De A-C-lijn was daardoor niet ideaal, maar afgezien daarvan was het aardig goed te doen. Ik geloof niet dat er veel ongelukken gebeurden.
Als de palen goed in de grond staan (en niet alleen OP de bodem) en misschien ook nog met stootkussens of matten of zo omwikkeld zijn, heb je er vast een lekker binnenbakje aan (zeker als je toch ook nog een simpele buitenbak zou hebben), hoewel er natuurlijk altijd een bepaald gevaar schuilt in palen in een bak.
Je plattegrond ziet er interessant uit en lijkt een hoop mogelijkheden te bieden
Ik zou een buitenbak maken en in de schuur stallen + paddock/longeerbak. Dat is ideaal als er een strenge vorst/sneeuwperiode komt in de winter, dan kan je de paarden alsnog voldoende beweging geven.
Ik zou de schuur gebruiken voor stallen en opslag, en gaan voor een goede buitenbak Naar mijn mening heb je daar meer aan (mits er een goede bodem in ligt) dan een (net te kleine) binnenbak waar ook palen in staan Je plattegrond ziet er trouwens interessant uit en ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Een foto van de schuur zou misschien wat meer beeld geven Maar een binnenbak kan soms erg handig zijn, zeker met het altijd zo geweldige nederlandse weer hier.
Elmira30
Geplaatst: 10-05-15 10:19
ruitje schreef:
Krijg je vergunning voor een buitenbak?
Of voor een binnenbak? Ik weet niet of dat zomaar kan hoor Ik ken hier iemand die een vergunning moest aanvragen en dit werd geweigerd.
Takoda1
Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-15 10:37
Alleen ik zie al dat de foto's te donker worden. Zal mijn telefoon eerst even aan de lader zetten
En heel eerlijk, al is dat jouw vraag niet, zou ik wat van de schuur bij de leefruimte van het woonhuis trekken. Dat vind ik allemaal nog al klein in hokkerig.
Takoda1
Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-15 10:50
Ja ik heb een vergunning voor een buitenbak is er. Heb bij de gemeente gevraagd en binnenbak mocht
Haha nee er hoeft geen leefruimte bij want ookal lijkt het hokkerig er is heel veel ruimte en er zijn wat muren ondertussen weg dus het zijn veel open ruimtes. Maar dankje voor de tip
vuurneon
Geplaatst: 10-05-15 10:53
Ik zou beide doen; kleine binnenbak die in de winter ook ideaal is als uitloop voor de paarden en omdat het in Nederland vaker droog is dan regent; gewoon een buitenbak zodat je flink de ruimte hebt om te trainen. Ik heb vaker in een bak met palen gereden en ik heb het nooit echt heel fijn gevonden, mijn knieën ook niet want blijven hangen achter een paal doet gruwelijk zeer Maar voor nood als de bak buiten bevroren is, is het prima.
Ik kan op je plannetje niet goed zien waar de palen eigenlijk net zitten. Ik neem aan dat wat er op het huidige plan staat als kast/keuken/... dat dat dan weg gehaald zou worden om de piste te maken? Dus dat je een mooie rechthoek hebt. Of hoe zie je dit?
Ik weet niet of in alle gemeentes hetzelfde geldt, maar bij ons in de gemeente heb je geen vergunning nodig voor een buitenbak
purkie
Geplaatst: 10-05-15 13:08
Paard wil naar buiten maar ....niet als het regent
Takoda1
Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-15 12:10
Toch veel mensen die me adviseren om toch voor de buiten bak te gaan. Ik zal in een ander topic en misschien ook deze wat foto's zetten van het eind resultaat
Ja ik zou gaan voor een overdekte buitenbak. heb je de luxe van beide werelden. Lekker veel buiten lucht, wind en regen komt wel binnen. Maar je kunt ten alle tijden droog rijden en eventueel voor andere dingen gebruiken.
Eva_ANKY
Geplaatst: 17-05-15 20:42
Ik vind een binnenbak echt ideaal. Mijn pony staat thuus en ik heb een erg slechte bak dus ik kan het grootste deel van de winter niet buiten rijden. Je kunt een binnenbak bouwen en een wei in de vorm van een rijbak afzetten. Zo kun je 's zomers ook buiten rijden
GMekkes
Geplaatst: 18-05-15 12:58
Ik zou kiezen voor een binnenbak, met mooi weer kun je ook een buitenrit maken of in het weiland rijden. Als de schuur bijna 20 bij 40 is dan kun je vast wel om de palen heen rijden. Misschien kun je na een aantal jaar sparen alsnog een buitenbak aanleggen.
Ik zou kiezen voor een buitenbak en binnen een paddock oid dergelijks zodat je met slecht weer altijd nog wat ruimte heb om wat met je paarden te doen. Maar ik denk dat een goede buitenbak als hoofd-plek fijner is dan een krappe binnenbak.
ik zou ook gaan voor een overdekte buitenbak! dan zou je in de schuur wat stallen kunnen maken en voor de stallen misschien loopruimte dat ze in en uit kunnen zegmaar, kunnen ze zelf kiezen
thesoundxx
Geplaatst: 23-05-15 21:01
Ik zou een binnenbak maken met raampjes voor als het heel warm wordt van de zomer. Buitenbak is ook heel leuk hoor! Alleen ik vind het altijd zo onhandig als er plassen in de buitenbak zijn..